یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه - شاخص کل برای خانوارهای کشور مربوط به استان هرمزگان (٣٢,٣ درصد) و لرستان (29.7 درصد) است.
به گزارش یافته، در دی‌ماه ١٣٩٨ استان لرستان در «شاخص کل برای خانوارهای کشور» و در «شاخص کل برای خانوارهای شهری» بعد از هرمزگان قرار دارد. این در حالی است که استان ایلام در این شاخص‌ها در ردیف سوم است.
 
 
کل خانوارها
در دی‌ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٩٥,٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٠.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٦.٣ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٢.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (٢٠.٩ درصد) است.
در این شاخص لرستان با عدد 29.7 در ردیف دوم استان‌های با بیشترین نرخ تورم قرار دارد.
نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به دی‌ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٨.٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده‌ماهه مربوط به استان ایلام (٤٦.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ فارس (٣٤.٢ درصد) است.




 
خانوارهای شهری
در دی‌ماه 1398 عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (100=1315) به 194.4 رسید که نسبت به ماه قبل 0.9 درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان با 1.2 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان زنجان با 0.3 درصد کاهش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) برای خانوارهای شهری کشور 26.2 درصد است.
بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (31.6 درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (20.7 درصد) است.
در این شاخص لرستان با عدد 29.6 در ردیف دوم استان‌های با بیشترین نرخ تورم قرار دارد.
نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به دی‌ماه 1398 برای خانوارهای شهری به عدد 38.0 درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده‌ماهه مربوط به استان ایلام (45.8 درصد و) کمترین آن مربوط به استان فارس (32.4 درصد) است.

 
 

خانوارهای روستایی
در دی‌ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) عدد ٢٠١,١ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ٠.٥ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان یزد با ١.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان ایلام با ١.٦ درصد کاهش می‌باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) برای خانوارهای روستایی ٢٧.٠ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه مربوط به استان­ هرمزگان (٣٣.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (٢١.٣ درصد) است.
در این شاخص لرستان با عدد 30.0 در ردیف ششم استان‌های با بیشترین نرخ تورم قرار دارد.
 نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به دی‌ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٢.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده‌ماهه مربوط به استان ایلام (٥١.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ زنجان (٣٧.٦ درصد) است...
 



 

دیدگاه‌ها  

#1 چگنی 1398-11-09 08:17
ما لیاقتمون صدر جدول حیفه ایلام صدر باشه
نقل قول کردن
#2 میتی 1398-11-09 11:08
آبرو برها....
نقل قول کردن
#3 اکبری 1398-11-12 10:13
سلام نهاد ها و سازمان های ذیربط چرا پاسخگو نیستند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا