یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور از فعال شدن مجدد پروژه راه‌آهن دورود -خرم‌آباد طی چند ماه آتی خبر داد.
پروژه راه‌آهن لرستان فعال می‌شود/ رد برخی شایعات مبنی بر رها کردن این پروژهبه گزارش یافته، عباس خطیبی در گفت‌وگوی تلفنی با صدای رسا با بیان این مطلب که وقفه به وجود آمده در پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد هرگز به‌منزله مسکوت شدن این پروژه و خارج شدن آن از برنامه این وزارتخانه نیست، گفت: پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد در سال ۹۲ به‌صورت ترک تشریفات به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء «ص» واگذار و برای تأمین منابع اعتباری این پروژه قرار شد ۳۸۰ میلیارد تومان از محل فروش سهام فولاد خوزستان به قرارگاه داده شود که ۳۰۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافت و به پروژه تزریق گردید که بر اساس آن باید کار زیرسازی و ساخت ایستگاه‌ها در دستور کار قرار می‌گرفت.
وی افزود: علی‌رغم ‌اینکه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های ریلی کشور به لحاظ وضعیت ژئو تکنیک منطقه است اما از پیشرفت خوبی برخوردار بود به نحوی که حجم وسیعی‌ عملیات خاک‌برداری، زیرسازی و ساخت‌ چندین دهنه پل صورت گرفت.
خطیبی با بیان این مطلب که یکی از چالش‌های فرا روی این پروژه بحث تملک اراضی بود، گفت: علی‌رغم اینکه کار ارزیابی تملک‌ها بسیار سخت بود اما از ۱۱۴ کیلومتر آن ۸۰ کیلومتر آزاد شد.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور با بیان این مطلب که پروژه از پیشرفت قابل قبولی برخوردار بود، اما مشکل از آنجا شروع شد که بر اثر تهاتر صورت گرفته سهام فولاد به تأمین اجتماعی جهت تسویه بدهی اختصاص یافت، اظهار داشت: این امر سبب شد وزارت راه و شهرسازی نتواند مابقی تعهد خود را به قرارگاه پرداخت کند و این مشکل در چرخه مالی موجب گردید تا قرارگاه به طلب ۳۰ میلیارد تومانی خود دست پیدا نکند و پروژه به حالت تعطیل در آید.
خطیبی ادامه داد: با رایزنی‌ها و جلسات متعدد با سازمان برنامه‌وبودجه قرار شد این پروژه به‌صورت طرح انتفاعی دیده و نسبت به پرداخت طلب ۳۰ میلیاردی قرارگاه از سوی سازمان برنامه‌وبودجه اقدام شود.
وی با عنوان این مطلب که قرارگاه با پرداخت حداقل‌ها به پروژه آمادگی دارد کار را از سر بگیرد، گفت: هم وزارت راه شهرسازی به‌عنوان کارفرما و هم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء "ص" به‌عنوان پیمانکار عزم جدی برای از سر گیری و فعال شدن این پروژه دارند.
وی افزود: ما نا امید نیستیم و هر دو طرف با سعه‌صدر به مشکلات نگاه می‌کنند و در جهت رفع آن در تلاش هستند.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: از سازمان برنامه‌وبودجه ابلاغ ۷۵ درصد باقی‌مانده تخصیص را مطالبه کرده‌ایم که قرار است از محل استاد خزانه و اوراق مشارکت نسبت به تخصیص تعهدات باقی‌مانده اقدام که در صورت تحقق مشکلات مالی پروژه مرتفع می‌شود.
خطیبی با اشاره به اهمیت پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد، گفت: هدف وزارت راه به ثمر نشاندن این پروژه حیاتی و زیر بنایی است و کارهای عظیمی از جمله حفاری بیش از ۷ کیلومتر تونل، پل و ... در این پروژه به ثمر نشسته و قطعاً به حال خود رها نخواهد شد. وی گذری به خسارت ناشی از سیل فروردین‌ماه سال جاری به این پروژه هم زد و گفت: خوشبختانه خسارت‌ها خیلی جدی نیست و تنها در قسمتی از ترانش ها بر اثر سیل لغزش‌هایی به وجود آمده که جبران این خسارت‌ها مدنظر وزارت راه است و از آن غافل نیستیم.
وی با رد برخی شایعات مبنی بر رها کردن پروژه راه‌آهن دورود -خرم‌آباد توسط وزارت راه و شهرسازی، گفت: اگر علاقه‌مند به انجام کار نبودیم که از ابتدا شروع نمی‌کردیم و قطعاً این پروژه را بسیار حیاتی و زیرساختی می‌دانیم و به ثمر خواهیم رساند و تنها به دلیل اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی چند ماهی در این پروژه وقفه ایجاد شد که به‌زودی مرتفع و طی ماهه‌ای آتی از سر گرفته می‌شود.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: لیست اوراق مشارکت در حال آماده شدن است که امیدواریم ظرف چند ماه این موضوع حل و تخصیص لازم به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ص» برای از سر گیری پروژه داده شود.
وی با تاکید بر عدم انتشار اخبار منفی در سطح جامعه گفت: نباید روح نا امیدی را به جامعه القا کنیم قطعاً در پروژه‌هایی به این عظمت وقفه امری طبیعی به نظر می‌رسد و توقف شدن در یک مقطعی به‌منزله خارج شدن پروژه از جریان نیست.
خطیبی همچنین از بازدید قریب‌الوقوع از پروژه دورود- خرم‌آباد در استان خبر داد.

دیدگاه‌ها  

#1 مجتبی 1398-10-15 18:05
به نظر من راه آهن بروجرد به دورود یا ملایر رو عملیاتی کنن هم مسافت کمتره حدود ۴۰ کیلومتر.هم احتیاج به تونل و پل نداره .مردم خرم آباد هم هر موقع لازم بود از راه آهن بروجرد استفاده کنن.چه فرقی میکنه اصل پیشرفت لرستانه
نقل قول کردن
#2 امید 1398-10-15 19:33
به نقل از مجتبی:
به نظر من راه آهن بروجرد به دورود یا ملایر رو عملیاتی کنن هم مسافت کمتره حدود ۴۰ کی....

امام صادق (ع) فرمود: هر گاه در کنار مریضی بودی، دست خود را بر سر مریض بگذار و این دعا را بخوان:

بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ مِنَ اللَّهِ وَ إِلَى اللَّهِ وَ مَا شَاءَ اللَّهُ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ إِبْرَاهِیمُ خَلِیلُ اللَّهِ مُوسَى نَجِیُّ اللَّهِ عِیسَى رُوحُ اللَّهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ص. مِنَ الْأَرْوَاحِ وَ الْأَوْجَاعِ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ عَزَائِمُ مِنَ اللَّهِ لِفُلَانِ بْنِ فُلَانَةَ (نام شخص و مادر او را می‌برد) لَا یَقْرَبُهُ إِلَّا کُلُّ مُسْلِمٍ وَ أُعِیذُهُ بِکَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّاتِ کُلِّهَا الَّتِی سَأَلَ بِهَا آدَمُ فَتابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ إِلَّا انْزَجَرْتِ أَیَّتُهَا الْأَرْوَاحُ وَ الْأَوْجَاعُ بِإِذْنِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ تَبارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمِینَ
نقل قول کردن
#3 احسان 1398-10-15 19:42
باید زودتر پروزه راه آهن خرم اباد دورود افتتاح شود
نقل قول کردن
#4 کلانشهر خرم اباد 1398-10-15 19:52
به نقل از مجتبی:
به نظر من راه آهن بروجرد به دورود یا ملایر رو عملیاتی کنن هم مسافت کمتره حدود ۴۰ کیلومتر.هم احتیاج به تونل و پل نداره .مردم خرم آباد هم هر موقع لازم بود از راه آهن بروجرد استفاده کنن.چه فرقی میکنه اصل پیشرفت لرستانه

خدایا مارا به راه راست هدایت کن!!
نقل قول کردن
#5 سربندی 1398-10-16 07:38
[quote name="مجتبی"]به نظر من راه آهن بروجرد به دورود یا ملایر رو عملیاتی کنن هم مسافت کمتره حدود ۴۰ کیلومتر.هم احتیاج به تونل و پل نداره .مردم خرم آباد هم هر موقع لازم بود از راه آهن بروجرد استفاده کنن.چه فرقی میکنه اصل پیشرفت لرستانه

با نظر این آقا مجتبی کاملا مخالفم و به عنوان یک بروجردی، معتقدم توسعه، حق همه شهرهای لرستان است، همانقدر که ایجاد فرودگاه برای مردم شرق لرستان ضروری است توسعه خطوط ریلی، حق مردم شریف خرم آباد و شهرهای غرب لرستان است.
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1398-10-16 08:06
به نقل از مجتبی:
به نظر من راه آهن بروجرد به دورود یا ملایر رو عملیاتی کنن هم مسافت کمتره حدود ۴۰ کیلومتر.هم احتیاج به تونل و پل نداره .مردم خرم آباد هم هر موقع لازم بود از راه آهن بروجرد استفاده کنن.چه فرقی میکنه اصل پیشرفت لرستانه

بنظر من چون بروجرد 20 دقیقه با ایستگاه راه اهن دورود فاصله دارد اصلا نیاز به راه اهن ندارد.اما با ساخت راه اهن خرم اباد 70 درصد جمعیت لرستان که در مناطق مرکزی-غربی- و جنوبی ساکنند از ان بهره مند می شوند.
نقل قول کردن
#7 مجتبی 1398-10-16 18:56
به نقل از امید:
[quote name="مجتبی"]به نظر من راه آهن بروجرد به دورود یا ملایر رو عملیاتی کنن هم مسافت کمتره حدود ۴۰ کی....

امام صادق (ع) فرمود: هر گاه در کنار مریضی بودی، دست خود را بر سر مریض بگذار و این دعا را بخوان:

 

٢ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:

البُخلُ یُكسِبُ العارَ و یُدخِلُ النّارَ.

بخل و تنگ‌نظری موجب عار و ننگ (در دنیا) و آتش دوزخ (در آخرت) است. (فهرست غرر، ص ٢٨)
نقل قول کردن
#8 رضا-س 1398-10-17 09:13
به نقل از مجتبی:
به نظر من راه آهن بروجرد به دورود یا ملایر رو عملیاتی کنن هم مسافت کمتره حدود ۴۰ کیلومتر.هم احتیاج به تونل و پل نداره .مردم خرم آباد هم هر موقع لازم بود از راه آهن بروجرد استفاده کنن.چه فرقی میکنه اصل پیشرفت لرستانه

مسلماً کلیه طرح های توسعه ای و پروژه های عمرانی دارای طرح توجیهی می باشند که اگر اجرای آنها به نفع توسعه کشور نباشد با اجرای آن موافقت نمی شود.چه راه آهن بروجرد باشد چه راه آهن خرم آباد.ضمناً بروجرد به ایستگاه دورود و اراک نزدیک تر است ولی دولتمردان متوجه شده اند که مرکز استان نیاز به راه آهن دارد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا