یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

‌ شاخص قیمت مصرف‌کننده به تفکیک استان‌ها در ماه آبان 98 اعلام شد که بر اساس آن لرستان در تورم نقطه‌به‌نقطه خانوارهای شهری در کشور دومین استان است.
‌به گزارش یافته، در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ٢,٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سمنان با ٠.٧ درصد افزایش است.

‌ بررسی آمارها نشان می‌دهد در آبان ماه سال جاری بیشترین نرخ تورم به استان‌های ایلام، لرستان و البرز مربوط است.



 
کل خانوارها
در آبان ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٨٧,٨ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٦ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ٢.٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سمنان با ٠.٧ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٧.٠ درصد می‌باشد.
 بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه به ترتیبت مربوط به استان ایلام (٣٣.٣ درصد) و استان لرستان با (31/8) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٢ درصد) است. نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به آبان ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به عدد ٤١.١ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده‌ماهه مربوط به استان ایلام (٤٩.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ قم (٣٥.٦ درصد) است.




 
خانوارهای شهری
در آبان ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ١٨٧,٠ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٥ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان‌های گلستان و کهگیلویه و بویراحمد با ٢.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان خراسان جنوبی با ٠.٦ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٢٧.٠ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه خانوارهای شهری به ترتیب مربوط به استان ایلام (٣٢.٢ درصد) و لرستان‌‌ (31.7) درصد و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٩ درصد) است. نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به آبان ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای شهری به عدد ٤٠.٣ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده‌ماهه مربوط به استان ایلام (٤٩.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (٣٤.٤ درصد) است.
 


خانوارهای روستایی
در آبان ماه 1398 عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (100=1395) عدد 192.0 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 1.8 درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان ایلام با 3.2 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با 0.6 درصد افزایش می‌باشد.
 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) برای خانوارهای روستایی 27.3 درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (38.1 درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (18.0 درصد) است. نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به آبان ماه 1398 برای خانوارهای روستایی به عدد 45.1 درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده‌ماهه مربوط به استان ایلام (53.7 درصد) و کمترین آن مربوط به استان‌های البرز و قم (39.9 درصد) است.


دیدگاه‌ها  

#1 جهادنصر لرستان 1398-09-09 20:39
تورم و گرانی در خرم اباد بیداد میکنه
حالا خدا رو خوش میاد نیروها جهادنصر لرستان در حد یکسال حقوق عقب افتاده دارن و هزار مشکل دیگه ،شرمنده خانوادهاشون شدن،حتی برای امرار معاش با مشکل روبه رو هستن.
مسعول یا مدیر دلسوزی هم پیدا نشد پیگیر این مشکلات از مدیرعامل و هیت مدیره شرکت باشه برای ایفای حق نیروهای زحمتکش جهادنصر
نقل قول کردن
#2 صیادی 1398-09-09 20:45
.سلام چرا نهاد متولی یعنی سازمان صنعت در این خصوص پاسخی نمیدهد ،براستی چرامردم استان محرومی مثل لرستان در کنار مشکلات بسیار باید درد و رنج گرانی و تورم را تحمل کنند ،امیدوارم مسولین سازمان سمت پاسخگوی عملکرد خود باشند
نقل قول کردن
#3 ابوالفضل یا حقی 1398-09-09 23:01
سلام از خبرنگار سایت محترم یافته تقاضا داریم علت این این موضوع که لرستان جز پر تورم ترین استان های کشور قرار گرفته را از مسولین صنعت و معدن جویا شوند
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1398-09-10 15:26
از اولش مشخص بود با افزایش قیمت سه برابری بنزین چه بسر مردم خواهد امد .بیخودی برای کم کردن تنش بین مردم اعلام کردند قیمت هیچی کالایی و هیچ خدماتی نباید افزایش داشته باشد .مردم ارام شدند اما گویا قیمت ها از دولت تبعیت نمی کنند . در شهر خرم اباد رسما قیمت تاکسی سرویس ها سه برابر شده
بجز قیمت کالاهای بنجل بقیه کالاها افزایش داشته اند .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا