یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: مردم ضمن حضور باشکوه در این انتخابات، نمایندگانی که در تراز گام دوم انقلاب هستند را برگزینند.
به گزارش یافته به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوا، اظهار کرد: امام علی(ع) در سفارشی به کمیل نخعی می‌فرمایند« ای کمیل هر روز نام خدا را بر زبان بیاور، برای اینکه از شر در امان باشی نام پیامبر را برده و بر ایشان و خاندان مطهرشان صلوات بفرست، همچنین در کارها به خدا توکل کن».
وی خاطرنشان کرد: دهم آذرماه مصادف با وفات حضرت عبدالعظیم حسنی از امام‌زادگان واجب‌التعظیم در ایران است، شخصیت و مبارزات ایشان آن‌قدر بالا بوده که ثوابت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با ثواب زیارت امام حسین(ع) است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد، با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس و روز مجلس شورای اسلامی در دهم آذرماه، بیان داشت: همچنین این روز مصادف با آغاز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی شده است.
آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده، به‌نحوی‌که جلوه‌ای از مردم‌سالاری دینی است.
وی با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی همواره با مشارکت حداکثری مردم برگزار شده است، افزود: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نخستین انتخابات در گام دوم انقلاب است، بنابراین انتظار می‌رود مردم ضمن حضور باشکوه در این انتخابات، نمایندگانی که در تراز گام دوم انقلاب هستند را برگزینند.
امام‌جمعه خرم‌آباد ادامه داد: افرادی که از نظر دین‌داری، حریت و آزادگی داشته و دشمن شناسی، استکبارستیزی، مردمی، انقلاب، علاقمند به خدمت از ویژگی‌های بارز آنان باشد.
آیت‌الله میرعمادی به خنثی شدن توطئه اخیر دشمن به بهانه گران شدن بنزین اشاره و تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به انقلاب و نظام استفاده می‌کنند و به خیال خام خود، گران شدن بنزین فرصت خوبی برای اجرای نقشه چندساله‌شان بود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان، موضع‌گیری حکیمانه و دوراندیش مقام معظم رهبری و همچنین حضور انقلابی و با بصیرت مردم در راهپیمایی اخیر را عوامل اصلی در خنثی‌ کردن توطئه عمیق و یچیده دشمن عنوان کرد.
وی بیان داشت: مردم ایران بار دیگر ثابت کردند علی‌رغم مشکلات، پای انقلاب، نظام و رهبری تا آخر ایستاده‌اند.
امام‌جمعه خرم‌آباد که امروز آخرین خطبه خود را برای مردم این شهرستان بیان کرد، با اشاره به فعالیت 12 ساله در مقام نمایندگی ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد، گفت: خدا را سپاس می‌گویم از اینکه توفیقاتی را عنایت کرد تا طی این مدت در بخش‌های مختلف همچون فرهنگی و زیدساخت‌های آن فعالیت‌هایی را داشته باشم.
آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه هیچ‌گاه گزارش کاری ارائه نداده‌ام، اما در بخشی از این خطبه به مهمترین اقدامات انجام شده طی 12 سال اخیر اشاره می‌کنم، افزود: در این بازه زمانی 585 نماز‌جمعه اقامه شد، ضمن اینکه نمازهای یومیه نیز با جماعت همواره برقرار بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله تصحیح قرائت نماز، طرح شمیم خدمت، پاسخ‌گویی به سوالات شرعی، خواندن یک دور وصیت‌نامه شهدا را از دیگر اقدامات صورت گرفته در نمازجمعه خرم‌آباد بیان کرد.
وی با اشاره به راه‌اندازی 10 نمازجمعه در استان طی 12 سال اخیر، اظهار داشت: امروز 18 نمازجمعه در استان برقرار است.
امام‌جمعه خرم‌آباد ادامه داد: جذب جوانان مومن و انقلابی و تشکیل مجمع مشورتی جوانان از دیگر فعالیت‌های انجام شده بود، به‌گونه‌ای که تاکنون 4 هزار و 300 نفر عضو این مجمع شده‌اند.
وی، مجمع مشورتی جوانان لرستان را بستری برای رویش نسل جوان، مومن و انقلابی دانست و گفت: تاکنون 10 همایش ملی و استانی توسط این مجمع انجام شده است.
آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: به برکت قرآن طی 12 سال اخیر 750 جلسه تفسیر برگزار شده است که از سوی صداوسیمای مرکز استان پخش می‌گردید.
وی با بیان اینکه افتخار داشتم سخنران بیش از 350 یادواره شهدا باشم، افزود: طی مدت حضور در استان خانواده‌های شهدای بسیاری را زیارت کردم، همچنین بیش از 40 همایش علمی و فرهنگی از جمله همایش سالانه علوی را در استان برگزار کردیم.
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد برگزاری سالانه همایش سیره علوی در لرستان را کاری بزرگ و ارزشمند برشمرد و گفت: همایش تبیین شعار سال که از سوی مجمع مشورتی جوانان برگزار می‌شد و تجلیل‌ها و سفرهای متعدد به نقاط مختلف استان از دیگر اقدامات بوده و افتخارم این است که دورترین مناطق و روستاهای کوچک با نام امام جمعه و نماینده ولی فقیه در لرستان آشنا هستند.
وی ادامه داد: در مورد پیگیری مشکلات مردم در حضور شما شهادت می‌دهم هیچ گاه کوتاهی نکردم.
آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: توجه به فقرا و نیازمندان، به ویژه در شهر خرم‌آباد از دیگر اقدامات خوب بود به نحوی که با اجرای طرح مُهر نان که با کمک فرمانداری اجرا شد هیچ فقیری شب گرسنه نمی‌خوابد.
امام جمعه خرم‌آباد در خصوص بخشی از اقدامات فرهنگی در طول 12 سال گذشته نیز گفت: مصلی الغدیر را با 17 هزار و 836 متر مربع آماده و در ماه‌های رمضان در آن نماز اقامه کردیم و با وجود مشکلاتی که در حوزه عمرانی وجود دارد نگذاشتیم احداث و تکمیل مصلی تعطیل شود.
وی افزود: در سال 87 مصلی وضعیت خوبی نداشتن اما امروز کاشی کاری شده و مصلی فرش شده است.
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: در بحث حوزه‌های علمیه در سال 87 در خرم‌آباد فقط یک حوزه علمیه وجود داشت که در این مدت با تلاش صورت گرفته مدرسه علمیه معصومه برای خواهران تاسیس شد و مدرسه علمیه رضویه که افتخاری برای حوزه های علمیه است راه اندازی شد و مدرسه صادقیه و امیر المونین را نیز راه اندازی و احیا کردیم.
آیت‌الله میرعمادی گفت: یکی دیگر از نیازهای استان نداشتن ساختمان منظم برای دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان بود که یک ساختمان 3 طبقه به این منظور احداث شد.
وی به ساخت زائر سرای مردم لرستان در مشهد اشاره و تصریح کرد: امیدوارم ساخت این ساختمان ادامه یابد چنانکه خوشبختانه اسکلت این ساختمان در 9 طبقه تکمیل شده است و امیدوارم این ساختمان تکمیل شود تا زائری که از لرستان به مشهد می‌رود جای مرتب و منظمی داشته باشد.
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: یکی از کارهای مهم  تدریس در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است که به دلیل علاقه به کارهای علمی و پژوهشی از روز اولی که به لرستان آمدم تدریس را تعطیل نکردم.
آیت الله میرعمادی بیان داشت: گاهی آنقدر فشار کاری بر من وارد می‌شد که به دلیل انجام امور و تدریس در کنار هم، در شبانه روز چهار یا پنج ساعت بیشتر نمی‌خوابیدم.
وی در پایان افزود: امروز نیز همین علاقه به تدریس را دارم و امیدوارم در آینده نیز این کار را ادامه دهم.
 
آیت‌الله «میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان با مردم این استان خداحافظی کرد
آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با مردم لرستان خداحافظی و اعلام کرد رهبر معظم انقلاب با کناره گیری وی از این مسوولیت موافقت کرده‌اند.
وی در این خصوص گفت: نامه‌ای را محضر رهبر انقلاب نوشتم که موافقت کنند که از این سنگر(نمایندگی ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد) خداحافظی کنم.
وی در ادامه متن نامه را به شرح زیر بیان کرد:
 
«محضر رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای؛
سلام علیکم
با احترام و تحیات وافره، خدای متعال را شاکرم که با لطف و عنایت و دستور حضرتعالی قریب به دوازده سال در میان مردم ولایت مدار،انقلابی و دوست دار رسول خدا در استان لرستان در امر اقامه نماز جمعه به جماعت، و تبیین دین الهی، تعلیم و تربیت به عنوان یک مبلغ و معلم و مشاوری کوچک، مشغول خدمت بودم.
نتیجه اهم فعالیت‌های این مدت در دو بخش به پیوست تقدیم حضور می‌گردد.
حضرت آقا، در طول این مدت آنچه در توان داشتم به کار گرفتم، امیدوارم مورد قبول حق تعالی و تایید مولایمان حضرت ولی عصر(عج) و رضایت خاطر رهبر عزیزم قرار بگیرد.
اکنون به نظر می‌رسد برای شتاب بخشیدن به کارها نیازمند به نیروی تازه نفس و با توان بیشتری است تا روح تازه‌ای به این نهاد مقدس دمیده شود، لذا ضمن تقدیر و تشکر از بزرگواری و اعتماد حضرت مستطاب عالی به این حقیر، از محضر مبارکتان درخواست می‌شود این بار امانت و تکلیف الهی را از دوش سرباز کوچکتان برداشته و نسبت به کناره‌گیری اینجانب از این سنگر مقدس موافقت فرمایید.
قطعا به عنوان سرباز ولایت همچنان در خدمت حضرتعالی خواهم بود.
سلامتی وجود مبارک و طول عمر با عزت و عظمت در ظل عنایات حضرت بقیه الله برای رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی از خداوند جل و جلاله مسئلت می‌نمایم.»
 
آیت الله میرعمادی در ادامه از موافقت رهبر انقلاب با کناره گیری وی از نمایندگی ولی فقیه در لرستان خبر داد و گفت: قطعا هر عزیزی که بعد از من خواهد آمد به عنوان نماینده ولی فقیه با توان بیشتر به شما خدمت خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: امروز از محضر همه مردم شریف، بزرگوار و انقلابی و خون گرم استان لرستان که نسبت به اینجانب نهایت محبت و لطف را داشتید که من فرصت ندارم از الطاف و محبت‌های شما بگویم، از محضر همه شما عزیزان خداحافظی می‌کنم.
آیت الله میرعمادی افزود: افتخار می‌کنم که بهترین دوران زندگی و جوانیم در خدمت به شما مردم ولایت مدار لرستان سپری شده است.
وی در پایان گفت: صمیمانه از همه شما مردم عزیز لرستان  سپاسگزارم و اگر در این مدت قصور و کوتاهی بوده است حلال بفرمایید.

شایان ذکر است طی هفته جاری نماینده جدید ولی فقیه در لرستان به ظور رسمی معارفه خواهد شد.

دیدگاه‌ها  

#1 عزیزی 1398-09-08 18:11
خدا قوت خسته نباشی .
نقل قول کردن
#2 باران 1398-09-10 10:42
به سلامت خدا نگهدار
نقل قول کردن
#3 چنگایی 1398-09-11 18:02
توجه به فقرا خرم آباد؟ والا بخدا فقیرها بیشتر شدن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا