یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان لرستان با ۳۷.۲ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با ۱۱ درصد افزایش است.
به گزارش یافته به نقل از مرکز آمار، نرخ تورم در بخش مسکن یکی از شاخص‌های مهم است که به دو بخش «اجاره بهای واحدهای مسکونی» و «خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی» (تعمیرات جزئی واحد مسکونی: لوله کشی، گچ‌کاری، برق کاری و نصب ایزوگام) تقسیم می‌شود.
در تابستان امسال نرخ تورم اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، به عدد ۱۵۱.۹ رسید که نسبت به بهار که ۱۴۲ ثبت شده بود رشد ۶.۹ درصدی داشت.
در این فصل بیشترین نرخ تورم فصلی مربوط به استان لرستان با ۲۳.۶ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان شرقی با ٢.٧ درصد افزایش است.
درصد تغییرات نرخ تورم اجاره بها در تابستان ١٣٩٨ نسبت به فصل مشابه سال ۱۳۹۷ (تورم نقطه به نقطه)، ۲۳.۱ درصد است و نسبت به بهار امسال (۲۵.۶ درصد)، ۲.۵ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.
بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان لرستان با ۳۷.۲ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با ۱۱ درصد افزایش است. به عبارتی خانوارهای استان لرستان به طور متوسط ۱۴.۱ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای استان آذربایجان غربی ۱۲.۱ واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده‌اند.
نرخ تورم چهار فصل منتهی به تابستان ١٣٩٨ نسبت به دوره مشابه سال گذشته در بخش اجاره بها، ۲۴ درصد است. استان تهران با ۳۳.۷ درصد بیشترین نرخ تورم اجاره بها در این دوره و استان آذربایجان غربی با ۹.۴ درصد کمترین نرخ تورم را داشت.
متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته اند، در تابستان ١٣٩٨ برابر با ۲۷.۱ درصد است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 68 1398-08-20 20:32
خجسته بادا این پیروزی.
کسب مقام اولی تورم نقطه به نقطه اجاره بها رو خدمت کلیه هم استانی های مظلومم بخصوص مدیران و نمایندگان و استاندار عزیز تبریک و تهنیت عرض میکنم .
نقل قول کردن
#2 سلمان 1398-08-20 21:31
درود بر جناب استاندار،
قعرنشین همه جدولها...
نقل قول کردن
#3 ابو اسحاق 1398-08-21 00:26
همچنان در آخر اول هستیم این رکوردها نشانده توجه ویژه دولت تدبیر و امید به لرستان است
نقل قول کردن
#4 علي ١١١ 1398-08-21 03:19
تبريك عرض ميكنم انشالا مراحل بالا تَر تبريك ويژه به مسئولان استان
نقل قول کردن
#5 باغیرت 1398-08-21 09:54
راه آهن رو میخواهن از لرستان رد کنند از اصفهان به جنوب می کشند.کارخانه های فولادرا یزد و کرمان کم آب میسازندو لرستان خالی از صنایع بزرگ می شود-اجازه ثبت و تدریس زبان لری را نمی دهندولی ترک و کرداجازه دارن -شیرمدارس لرستان را قطع می کنند وبایدبرای لبنیات عشایرلرستان مالیات دهیم-لرستان از استان محروم خارج می کنندتاکمتر ب این استان پول دهند.رکود درلرستان است
نقل قول کردن
#6 باغیرت 1398-08-21 09:57
اینها گوشه ای از انتقادات به دولت در لرستان است...
نقل قول کردن
#7 ميران 1398-08-21 10:50
با عوام فريبي نمي شود كلاه شرعي سر مردم گذاشت اقاي روحاني با كمال افتخار مي گويد ما در فلان موضوع رشد داشته ايم ما تورم را جند درصد كم كرديم؟اقاي روحاني شما تورم را به اوجش رساندي؟
نقل قول کردن
#8 ا 1398-08-21 19:12
مغازه دارها و خانه دارهای لرستان دست تهرانی ها رو از پشت بستند
نقل قول کردن
#9 مصطفی 1398-08-21 20:30
یافته جان یکی از وظایف رسانه ها و پایگاه های خبری گزارش تهیه کردن است که علت یابی می شود.همه سایت ملی این نوشته شده ولی باید سایت های محلی علت یابی کنندنه تبلیغ بیشتر!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا