یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون رييس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور در خرم‌آباد گفت: دو هزار واحد مسكوني محرومان و افراد كم‎درآمد در لرستان كلنگ‎زني می‌شود و تا هفته دولت سال آينده، به متقاضيان تحويل داده خواهد شد.
به گزارش یافته، محمدباقر نوبخت روز سه‌شنبه در ديدار با نماينده ولی‌فقیه در استان لرستان در دفتر امام‌جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: واحدهاي مسكوني كلنگ‌زني شده در هر استان يك‌ساله به متقاضيان تحويل داده شد و قصد داريم اين واحدها را نيز در کمتر از يازده ماه تحويل دهيم.
وي افزود: واحدهاي كلنگ‌زني شده لرستان در هفته دولت سال آينده به متقاضيان تحويل داده خواهد شد.
رييس سازمان برنامه و بودجه كشور در ادامه بيان كرد: برنامه‌هاي اولويت‌دار ما در سفر به لرستان و خرم‌آباد، ارزيابي كارهايي است كه مسوولان براي جبران خسارت ناشي از سيل انجام داده‌اند.
نوبخت افزود: با توجه به خدماتي كه آقاي چگني رئیس قبلي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان لرستان انجام داده بود، بسيار از وي راضي بودم و خيلي دلمان مي‌خواست كه اين سازمان در مسير سياست‌هاي دولت، با تصدي بانوان محترم اداره شود كه خانم حسن‌پور ويژگي‌هاي لازم را داشت.
وي اضافه كرد: استاندار لرستان خدمات شايسته‌اي را در اين استان انجام داده‌اند. ايشان بسيار فعال هستند و همواره خيال دولت را در لرستان جمع كرده و خدمات را به نحو شايسته پي‌گيري مي‌كنند.
رييس سازمان برنامه‌وبودجه كشور يادآور شد: آنچه مربوط به زیرساخت‌ها و جبران خسارت مردم است، امروز در شوراي برنامه‌ريزي و ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي آمارهاي آن‌ها را هم به ريز مي‌گيريم.
وي گفت: اميدواريم در اين سفر بتوانيم غير از يك ارزيابي، تسهيل و تسريع در برخي از پرداخت‌ها، در مجموع يك ارزيابي هم از نظر فيزيكي داشته باشيم.
دكتر نوبخت افزود: بيش از اين‌كه مباحث پيشرفت فيزيكي طرح‌ها مهم باشد، بحث‌هاي مالي، تخصيص‌ها و پرداخت‌ها را هماهنگ مي‌كنيم.
 شايان ذكر است كه رييس سازمان برنامه‌وبودجه كشور صبح سه‌شنبه در سفري يك‌روزه به استان لرستان علاوه بر ديدار با نماينده ولی‌فقیه در لرستان، از مناطق سيل‌زده پل‌دختر و آغاز عمليات اجرايي مسكن محرومان در روستاي موراني اين شهرستان بازديد و در آيين تكريم و معارفه رئیس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان هم شركت كرد.


سه هزار ميليارد تومان اعتبار جبران خسارت سيل به لرستان تخصيص يافت

رييس سازمان برنامه‌وبودجه كشور بيان كرد: دولت تاكنون سه هزار ميليارد تومان اعتبار بلاعوض و تسهيلات براي جبران خسارت سيل به لرستان پرداخت كرده است.

به گزارش یافته، محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه كشور در خرم‌آباد با بيان اين خبر و با تأكيد بر اين‌كه سیاست‌های ملي و منطقه‌اي بايد با هم‌افزايي پيش رود، افزود: يك هزار و ۱۲۵ ميليارد تومان وام بخش مسكن و ۳۳۰ ميليارد تومان كمك بلاعوض در اين حوزه پرداخت شده است.

وي ادامه داد: در بخش كشاورزي نيز ۲۷۰ ميليارد تومان و از محل اعتبارات تملك دارايي سرمایه‌ای ۹۳۵ ميليارد تومان به استان اختصاص يافته است.

وي تاكيد كرد: دولت خود را موظف و مقيد مي‌داند كه خسارت مسكن و زيربناهاي رخداد غم‌انگيز سيل را پشتيباني كند و تا صد‌درصد تعهدات خود به اين مناطق را عملياتي خواهد كرد.

رييس سازمان برنامه‌وبودجه كشور بيان كرد: در سفر رييس جمهوري به لرستان براي ۵۴ مصوبه، ۶۲۶ ميليارد تومان تعهد اعلام شد، كه تاكنون بيش از يك‌هزار و ۳۳۱ ميليارد تومان معادل ۲۱۳ درصد تعهدات عمل شده است.

به گفته وي از ۵۴ طرح، ۳۴ طرح تكميل شده و هفت طرح پيشرفت بيش از ۷۰ درصد دارند.

دكتر نوبخت تأكيد كرد كه لرستان با خيلي از استان‌هاي ديگر متفاوت است و چنانچه بتوانيم زيرساخت‌هاي آن را فراهم كنيم، استان ثروتمندي است و مي‌تواند از نظر شاخص‌هاي توسعه‌يافتگي رشد كند.

وي تحريم‌هاي كنوني عليه جمهوري اسلامي را در تاريخ معاصر بي‌نظير دانست و يادآور شد: اگر اين تحريم‌ها به نتيجه رسيده بود، اكنون به جمهوري اسلامي التماس نمي‌كردند.

 





دیدگاه‌ها  

#1 کر افلاک 1398-07-23 21:37
ببینیم یه بار این مسئولین ارشد میان برای یک پروژه درست حسابی/همش محرومیت زدایی#آفرین بر سیاست حکومت داریتون احسنت تا ۴۰ سال دیگه لرستان پیشرفت و توسعه یافته نخواهد شد.
نقل قول کردن
#2 ایران لر 1398-07-25 05:36
90 درصد شرکت های عمرانی بزرگ ایران دارن در کوه های تهران فعالیت می کنند و به استانها نمی روند چه برسد به لرستان که واقعیت از اعتبار و وجه ملی برخوردار نیست.این مشکل عقب افتادگی است نه مردم کاری وفعال لرستان.#
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا