یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان گفت: 30 مهرماه، آخرین فرصت بهره‌مندی از بخشودگی 100 درصدی جرائم مالیاتی است.
به گزارش خبرنگار یافته، محمدرضا محمدی در نشست خبری که ۷ مهرماه در محل سازمان امور مالیاتی استان برگزار شد، اظهار داشت: 30 مهرماه، آخرین فرصت بهره‌مندی از بخشودگی 100 درصدی جرائم مالیاتی که بهتر است مقامیان از این فرصت استثنایی استفاده کنند، چون قابل تکرار نیست.
وی گفت: سازمان امور مالیاتی امسال برخلاف سال‌های قبل، در مردادماه 98 بخشنامه شرایط بخشودگی جرائم مالیاتی قابل‌بخشش موضوع برخی مواد قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده را برای اجرا در سال ۹۸ صادر کرد که ما انتظار داریم مؤدیان محترم مالیاتی از این موقعیت ویژه که سازمان امور مالیاتی برای مؤدیان قائل شده استفاده کرده و کار خود را موکول به بعد از این تاریخ نکنند.



محمدی ادامه داد: بر اساس این بخشنامه و با توجه به اینکه سال ۱۳۹۸ مزین شده به نام سال رونق تولید، لذا سازمان امور مالیاتی در راستای حمایت از تولید و کالای ایرانی و به‌منظور حمایت از فعالان اقتصادی، رعایت اصل تکریم ارباب‌رجوع و افزایش رضایتمندی مؤدیان محترم مالیاتی، تصمیماتی به شرح زیر در خصوص بخشودگی جرائم مالیاتی قابل‌بخشش موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۸۰/۱۱/۲۷ و مواد ۱۶۹، ۱۹۰، ۱۹۳، ۱۹۷ و ۱۹۹ قانون مالیات‌های مستقیم و مواد ۲۲ و ۲۳ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، برای مؤدیان اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی غیردولتی، اتخاذ تا در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده خود (اعم از اصل بدهی و جرائم غیرقابل‌بخشش) تا پایان سال جاری، در اجرای مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم به‌عنوان موذی خوش‌حساب از این حیث و در این مرحله تلقی می‌گردد و مشمول بخشودگی تا 100 درصد جرائم خواهد شد.
مدیرکل سازمان امور مالیاتی ادامه داد: در راستای اجرای این بخشنامه، مؤدیان در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده تا تاریخ 30 مهرماه 98، معادل ۱۰۰ درصد جرائم مشمول بخشودگی خواهند شد.
وی سایر شرایط بخشودگی را به شرح ذیل اعلام کرد:
  • پرداخت مانده بدهی قطعی شده از تاریخ یکم آبان ماه 98 تا تاریخ 30 آبان ماه 98 برای مؤدیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذی‌ربط معادل ۹۸% جرائم قابل‌بخشش و برای سایر مودیان ۹۶% جرائم قابل‌بخشش.
  • در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده از تاریخ یکم آذرماه 98 تا پایان سال جاری برای مؤدیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذی‌ربط به ازای هرماه معادل ۲% و برای سایر مؤدیان معادل ۴% از درصد بخشودگی موضوع‌بند ۲ فوق کسر می‌گردد.
  • میزان بخشودگی جرائم بر اساس تاریخ پرداخت مانده بدهی قطعی شده هر یک از سنوات می‌باشد.
  • برای بخشودگی جرائم در اجرای این بخشنامه مؤدیان یادشده می‌بایست درخواست بخشودگی جرائم را به اداره امور مالیاتی تسلیم تا در اجرای این بخشنامه مورد بخشودگی قرار گیرد.
  • مودیان محترم مالیاتی می‌توانند برای هریک از سنوات با پرداخت بدهی مالیاتی آن سال از مفاد این بخشنامه بهره‌مند گردند.
 
محمدی ادامه داد: مودیانی که بدهی را به سال ۹۹ موکول کند میزان بخشودگی جرائم برای اشخاص حقیقی ۵۰% و برای اشخاص غیردولتی ۷۰% خواهد بود.
وی بیان کرد: سازمان امور مالیاتی عزم خود را جزم کرده تا بدهی‌های مالیاتی را وصول کند و در غیر این صورت مؤدیان باید اصل مالیات را با جریمه آن تسویه کنند.
 
میهمان ناخوانده و تسهیلات مالیاتی
مدیرکل امور مالیاتی استان ادامه داد: اوایل سال مهمان ناخوانده داشتیم؛ سیل باعث خسارت به برخی شهرها شد. سازمان مالیاتی هم بر اساس قانون تسهیلاتی برای مؤدیان مالیاتی در مناطق سیل‌زده در نظر گرفته که طبق ماده 165 در صورتی که به مؤدی یا مؤدیان خاصی خساراتی وارد گردد و خسارت وارده از طریق وزارتخانه‌ها یا مؤسسات دولتی یا شهرداری‌ها یا سازمان‌های بیمه و یا مؤسسات عام‌المنفعه جبران نگردد وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند معادل خسارت وارده از درآمد مشمول مالیات مؤدی، در آن سال و سنوات بعد کسر و نسبت به آن دسته از مؤدیان که بیش از پنجاه‌درصد (50%) اموال آنان در اثر حوادث ‌مذکور از بین رفته است و قادر به پرداخت بدهی‌های مالیاتی خود نمی‌باشند با تصویب هیأت وزیران تمام یا قسمتی از بدهی مالیاتی آن‌ها را بخشوده یا‌ تقسیط طولانی نماید.
وی استفاده از تسهیلات این ماده را 6 ماه از تاریخ وقوع سیل اعلام کرد.
 
نصب؛ راه‌اندازی و استفاده از پایانه‌های فروشگاهی
مدیر کل امور مالیاتی استان در خصوص ‌نصب؛ راه‌اندازی و استفاده از پایانه‌های فروشگاهی گفت: امسال صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، مکلف به نصب پایانه‌های فروشگاهی هستند که هزینه نصب نیز از مشمول مالیات مؤدی کسر می‌شود.
محمدی ادامه داد: بر اساس قانون عدم نصب پایانه‌های فروشگاهی مشمول جریمه غیرقابل‌بخشش است و عدم نصب فرار مالیاتی محسوب می‌شود که جرم است.
 

دیدگاه‌ها  

#1 زیدی 1398-07-07 09:52
فرصت مناسبی هست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا