یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مجلس دهم گفت:مکانیزم دولت برای شناسایی ثروتمندان و حذف یارانه آن ها دقیق نیست، از این رو به نظر من این گونه اقدامات دولت تنها بازی با کلمات است.

به گزارش یافته، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس ، با اشاره به برنامه ریزی دولت برای حذف سه دهک از یارانه بگیران در هفته های آتی، گفت: مکانیزم دولت برای شناسایی ثروتمندان و حذف یارانه آن ها دقیق نیست، از این رو به نظر من این گونه اقدامات دولت تنها بازی با کلمات است.
 
تلاش ناموفق دولت ها برای حذف یارانه ثروتمندان
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در چند سال اخیر مدام به دنبال حذف یارانه ثروتمندان و هدفمندی یارانه ها بوده است، اما متأسفانه این رویکرد عملیاتی نشد و این مسئله موجب شده که اغنیا همانند خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه یارانه دریافت کنند.
 
اجرای ناقص هدفمندی یارانه ها موجب تشدید نقدینگی و افزایش تورم در کشور شد
وی ادامه داد: از گام نخست اجرای هدفمندی یارانه ها قرار بود که یارانه تنها به اقشار ضعیف و متوسط جامعه برسد و درآمدها و اعتبار حاصله از هدفمندی صرف توسعه کشور و تقویت زیرساخت ها شود، اما نه تنها این سیاست عملیاتی نشد، بلکه با اجرای ناقص آن، شاهد افزایش نقدینگی و تورم در کشور بودیم.
 
یارانه نقدی تنها باید به سه دهک پایین جامعه داده شود
کیانپور تصریح کرد: امروز نیز برای ساماندهی یارانه های نقدی دیر نشده، دولت باید مکانیزم دقیق و صریحی را برای این مسئله در نظر گیرد، به نظر من باید یارانه دهک های بالا حذف شده و تنها به سه دهک پایین جامعه شامل مددجویان و فقرا داده شود.
دولت باید به صورت هدفمند یارانه را هزینه کند/زوج های جوان، افراد جویای کار و خانوارهای ضعیف جامعه در اولویت
 
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من یارانه باید به صورت هدفمند اختصاص داده شود، یعنی دولت از درآمدهای حاصله برای توانمندسازی اقشار مختلف از جمله زوج های جوان، افراد جویای کار و خانوارهای ضعیف جامعه استفاده کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت ادامه داد: بر اساس موضوعات مطرح شده در رسانه ها، دولت به دنبال آن است که ملاک حذف یارانه دهک های بالا را میزان مصرف خانوارها قرار دهد، اما به نظر می رسد که این مکانیزم دقیق نیست و قطعا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.


دیدگاه‌ها  

#1 منصوری 1398-06-23 13:45
با این تورم ،مبلغ یارانه نسبت به هزینه کرد هر یک از حامل های انرژی خانوار ها که اساس کار پرداخت یارانه را تشکیل می داد بسیار ناچیز شده است ، قرار بود که خانوار ها در مصرف انرژی صرفه جویی کنند تا پول ان برایشان بماند ، اما دولت از همان ابتدا که قیمت حامل های انرژی را افزایش داد ،دبه دراورد که بیچاره شدیم یارانه ها را حذف کنید،با این سازو کار ناقص دولت پول نان بسیاری از خانوار ها هم قطع میشود
نقل قول کردن
#2 عباس 1398-06-23 15:17
اتفاقا صحبت های جنابعالی بازی با کلمات است در شرایط فعلی یارانه نه تنها نباید حذف شود بلکه با توجه به نرخ فعلی تورم باید افزایشی متناسب با این نرخ داشته باشد در ضمن در هیچیک از کشورهایی که یارانه تحت عناوین مختلف مثل حق شهروندی پرداخت میشود کاری به تمکن مالی افراد ندارند صرف آنکه شخص شهروند آن کشور باشد از یارانه هات سهم دارد. ضمن آنکه بر اساس تجربه های پیشین در صورت حذف یارانه هم مبلغی که از این راه نصیب دولت خواهد شد صرف رفاه دهک های پایین نمی شود و این ها همه بهانه است.
نقل قول کردن
#3 حمید ت 1398-06-23 16:03
سه دهک پایین جامعه ،یدفع بگید قطعش بکنن ،خلاص.
نقل قول کردن
#4 همشهری 1398-06-24 10:35
جناب آقای کیانپور شما که در مجلس هستید چرا پیشنهاد خود را آنجا مطرح نمیکنید؟؟؟؟
صحبت شما کاملا درست است یارانه باید فقط به اقشار ضعیف داده شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا