یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مالکان مساکن معقدند که با وجود افزایش قیمت اجاره، ملکشان اجاره می رود، اما واقعیت این است که مسـتأجری که تا سال گذشته، خانه ۱۰۰ متری اجاره می‌کرد، امروز باید خانه‌ای با متراژ کمتری را اجاره کند.
به گزارش یافته، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، راه‌اندازی صندوق حمایت از مستأجران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه در سه ماه اخیر نرخ اجاره بها در کلانشهرها به ویژه پایتخت 30 تا 40 درصد افزایش داشته، این معنای آن است که خانوارها برای تأمین مسکن جدید باید اعتبار کلانی را برای ودیعه مسکن هزینه کنند.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که مالکان مساکن معقدند که با وجود افزایش قیمت اجاره، ملک‌شان اجاره می‌رود، پس مشکلی در این عرصه وجود ندارد، اما واقعیت این است که مسـتأجری که تا سال گذشته، خانه 100 متری اجاره می کرد، امروز به دلیل افزایش قیمت ها، باید خانه ای با متراژ کمتری را اجاره کند و این مساله با روند در ماه‌ها و سال های آتی تکرار می‌شود.
 
امروز مستأجران نیازمند حمایت مالی و اعتباری از سوی دولت هستند
وی گفت: امروز مستأجران نیازمند حمایت مالی و اعتباری از سوی دولت هستند، در شرایط کنونی بسیاری از خانوارها توان اجاره مسکن جدید را ندارند و مجبور هستند برای تأمین مسکن، به مناطق پایین تر یا مناطق حاشیه‌ها بروند.
 
سیاست جدید دولت در بازار اجاره؛ راه اندازی صندوق حمایت از مستأجران
کیانپور افزود: در ماه‌های اخیر دولت، سیاست‌های جدیدی را برای حمایت از مستأجران در نظر گرفته، که راه اندازی صندوق حمایت از مستأجران یکی از اقدامات محسوب می‌شود، هدف اصلی دولت از این اقدام، توانمندسازی و افزایش قدرت مالی مستأجران است.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قرار است که با راه اندازی صندوق حمایت از مستأجران، تسهیلاتی با سود کم و قابل قبول با خانوارها داده شود که به نظر من این مسئله می تواند در کاهش مشکلات بازار اجاره کمک کند.


دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1398-03-27 15:26
علت اصلی گران شدن مسکن کاهش سود بانکی و اقتصاد ویران در هر شاخه فعالیت اقتصادیه.چندین سال قبل موجرها با پول پیش خونه کار اقتصادی (درحجم کم) انجام میدادن یا در بانک میذاشتن و سود مناسبی به دست می آوردن اما در وضعیت وخیم اقتصادی کنونی و کاهش ارزش پول کشور برای به دست آوردن همون سود ،میزان اجاره منازل یا مغازه هارو بالا بردن که بازنده اصلی مستاجرین بیچاره هستن
نقل قول کردن
#2 ع حسینی 1398-03-28 09:04
علت اصلی گرانی در خرم اباد عدم مجوز ساخت چند طبقه است که دیگر برای بساز به فروشها صرف نمیکند . این چه قانونی است فقط مجوز یک طبقه روی پیلوت داده میشه . همین هم باعث شده تا زمین در اطراف شهر هم گران شود .و مالکین و خریداران زمین که قبلا از این قانون اطلاع داشته اند به سود کلان برسند
نقل قول کردن
#3 رضا 1398-03-28 11:43
بنده یه کارمند جزء هستم و با افزایش حقوق جدید ماهیانه نزدیک به دو میلیون در ماه حقوق دریافت میکنم متاهل و دارای یک فرزند پسر هستم به غیر از مخارج سرسام آور زندگی و مدرسه فرزندم مستاجر هم هستم و در به در به دنبال اجاره خانه هستم ، به هر بنگاه معاملاتی مسکن سر میزنم با رهن بالای صد و صد و پنجاه میلیون رهن و بالای یک میلیون کرایه در ماه مواجه میشوم
حال باید چه کنم!!!
نقل قول کردن
#4 حمید ت 1398-03-29 01:02
نرخ اجاربها در خرم آباد از کرج و تهران برابری میکنه و حتی در قسمتهایی در شهر گرانتر از تهران هست ،..جوری که بنظر میرسه ظاهرا هیچ عزم جدی برای کنترل اوضاع مسکن و اجاره مسکن وجود نداره ،مواد اولیه ساخت ساختمان بشدت گران شده ،کشور ما صادر کننده بزرگ فولاد و سیمان به سراسر جهان هست ،باید دولت برای مردم سهمیه ویژه با نرخ پایین در نظر بگیرد تا حداقل مرحمی باشد برای این اوضاع بد .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا