یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: تعداد زیادی از ایستگاه‌های پمپاژ و جاده‌های کشاورزی در سیل از بین رفته است و میزان خسارت‌ها در این بخش هزار و 500 میلیارد تومان برآورد شده است.
میزان خسارات سیل لرستان در بخش کشاورزی هزار و 500 میلیارد تومان برآورد شده استبه گزارش یافته، سید موسی خادمی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: نوع خسارات در حوزه کشاورزی در استان لرستان متفاوت است چون هم گستره خسارات که شامل باغات و ارضی است متفاوت است. تعداد زیادی از ایستگاه‌های پمپاژ و جاده‌های کشاورزی در سیل از بین رفته است و میزان خسارت‌ها در این بخش هزار و 500 میلیارد تومان برآورد شده است.
خادمی گفت: 200 هکتار از 1800 هکتار از باغات انجیر دچار گل گرفتگی شد که کمتر از 10 هکتار باقی مانده تا مشکل گل گرفتگی و گل‌ولای برطرف شود.
او افزود: با سرعت عمل نیروهای جهادی و جهاد کشاورزی بخش زیادی از اراضی مشکل گل‌ولای خارج شده است.
آب‌رسانی و تأسیسات آب‌رسانی به باغات و مزارع از مشکلات عمده استان لرستان بود که در سیل دچار مشکل شد. دولت برای هر دستگاه پمپاژ 8 میلیون تومان کمک بلاعوض و تسهیلات در نظر گرفته که میزان خسارت‌ها بیش از این است.
او افزود: 3 میلیون تومان نیز ستاد اجرایی برای هر ایستگاه پمپاژ کمک کرده است و برق‌رسانی‌ها شروع شده است. خسارت وارد به محصولات موجود، نجات باغات از گل‌ولای، خسارت باغاتی که به‌طورکلی از بین رفته‌اند، جاده‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ برآورد خسارت شده که 290 میلیارد تومان از محل کمک‌های بلاعوض مصوب شده است که تخصیص 145 میلیارد تومان انجام شده است اما هنوز نقدینگی به استان داده نشده است.
خادمی گفت: نزدیک به 7 هزار پرونده در سامانه سجاد ثبت شده و آماده پرداخت تسهیلات هستند ولی هنوز تسهیلات ابلاغ نشده است.
او گفت: تسریع در تأمین نقدینگی و کمک بانک‌ها به بازسازی‌ها و معرفی به بانک کمک بیشتری خواهد کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 Armin 1398-03-18 12:55
آقای خادمی ممنون بابت پیگیری هایی که برای پروژه های نیمه تمام خرم آباد کردید!!!!!!!!!!
آقای خادمی ممنون بابت این وضع عالی مرکز استان
نقل قول کردن
#2 اصغرجودکی نژاد 1398-03-21 11:19
جهاد کشاورزی پلدختر اقدام لازم را در تسریع تکمیل پرونده های خسارت سیل به بخش کشاورزی انجام دهد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا