یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: کارگروه ویژه حل مشکلات صنایع لرستان تشکیل می‌شود. ب
ه گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، رضا رحمانی عصر امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور استاندار، شماری از نمایندگان مجلس در استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: در بازدید امروز از مناطق سیل‌زده دیدیم که زندگی برخی از مردم کامل از بین رفته است.
وی افزود: مردم سیل‌زده استان به حدی بزرگوار هستند که تکلیف را بر ما سنگین کرده‌اند.
وزیر صمت با بیان اینکه شب سیل تا صبح اخبار لرستان را رصد می‌کردم، اظهار داشت: در اولین لحظات سیل، واحدهای تولیدی کشور به کمک مردم سیل‌زده شتافتند.
رحمانی خاطرنشان کرد: کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد هنوز به بهره‌برداری نرسیده و این در صورتی است که ما 70 درصد لاستیک کشور را از خارج وارد می‌کنیم.
وی گفت: هرکسی برای احداث کارخانه لاستیک‌سازی اقدام کند دستور و مجوزهای لازم را شخصاً از رئیس‌جمهور خواهم گرفت.
وزیر صمت تصریح کرد: متأسفانه خودمان را درگیر مقررات خشک‌وخالی کرده‌ایم لکن برخی قوانین نیز باید اصلاح شوند.
رحمانی بیان داشت: از مشکلات واحدهای اقتصادی لرستان بی‌اطلاع نیستم و امثال مشکلات پارسیلون، سامان کاشی، یخچال سازی و... را میدانم.

در تمام حوزه‌ها خسارت‌های مربوط به سیلاب را پیگیری می‌کنم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدیدهای امروز از مناطق سیل‌زده لرستان و تأکید بر اینکه خسارت‌های مربوط به صنعت، معدن و تجارت و همچنین حوزه‌های دیگر را شخصاً پیگیری می‌کنم، تصریح کرد: در بازدید امروز مردمی را دیدم که سیلاب تمام خانه‌شان را با خود برده بود و از زندگی‌شان فقط جای خانه مانده بود. باید با همراهی و همکاری همه به این مردم کمک کنیم.

رحمانی تصریح کرد: در خصوص اقداماتی که در سیلاب اخیر انجام شد، از آقای استاندارد تشکر می‌کنم. ایشان در این حادثه خیلی زحمت کشیدند. در سیل اخیر از بیشتر استان‌های سیل‌زده بازدید و یا گزارشات مفصلی در این خصوص داشتم. آثار سیل وسیع این استان هنوز در شهرها به خوبی دیده می‌شود، ولی اینکه کمترین تلفات انسانی را در این استان داشتیم، نشان‌دهنده تدبیر مسئولین است.

وی با تشکر از تمام مسئولین و مردمی که در سیل اخیر کمک کردند، گفت: این کمک‌ها نشان‌دهنده یک سرمایه انسانی است که باید قدر بدانیم، ولی در کنار آن باید نقاط ضعف را هم بررسی کنیم و این موارد را فراموش نکنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تاکنون حجم خسارت‌های سیلاب 35 هزار میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: یکی از استان‌هایی که آسیب زیادی دیده استان لرستان است. خسارت این استان فقط در حوزه صنعت، معدن و تجارت تاکنون بالای 700 میلیارد تومان برآورد شده است. دولت مصمم است مشکلات پیش‌آمده سریع رفع شود و به همین منظور تمام ظرفیت‌های بودجه‌ای، منابع کشور و حتی صندوق ملی را به کار گرفته است. همچنین سازمان برنامه‌وبودجه منابعی را برای اقدامات روزمره مثل معیشت، اسکان موقت و ... اختصاص داده است.

رحمانی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت در حادثه اخیر آسیب بسیاری دید، اما شاهد بودیم واحدها از روزهای نخست کمک را آغاز کردند. نمایشگاه‌های بین‌المللی برای اسکان موقت مردم سیل‌زده تجهیز شد. واحدهای تولیدی کل کشور کمک ارسال کردند. برخی از واحدها بااینکه خودشان آسیب دیده بودند، اما نیازهای مردم را از تولیدات قبلی خود تامین کردند. هر چند این وضعیت برطرف می‌شود، اما این تصاویر در ذهن ماندگار است.

وی در خصوص برخی از پروژه‌های استان لرستان تأکید کرد: هم‌اکنون در حوزه لاستیک سنگین 70 درصد واردات داریم. برای هر واحدی که بتواند لاستیک سنگین تولید کند، مجوز صادر می‌کنیم. صنعت لاستیک سنگین در حال حاضر برای ما استراتژیک است و باید آن را جدی بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در خصوص راه‌اندازی فولاد ازنا تکلیف کردیم که ایمیدرو در این قسمت سرمایه‌گذاری کند. از تمام افرادی که مسئولیت دارند، خواهش دارم این مسائل را جدی بگیرید و سریع وارد عمل شوید. امروز از کارخانه آهک هیدراته که در سال 95 کلنگ زنی شده است بازدید داشتم. این کارخانه تا امروز به دلیل کارهای اداری آغاز به کارنکرده است، اما باید تا هفته آینده آغاز به کار کند و این مسئله را پیگیری می‌کنم.

رحمانی با تأکید بر اینکه نباید خودمان را درگیر برخی از مقررات خشک‌وخالی نکنیم، افزود: برخی جاها موانع اداری درست کرده‌ایم در این موارد قانون باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که امسال باید به آن توجه شود، صادرات است. باید کمک کنیم تولیدکنندگانی که بازار خوبی برای تولیداتشان دارند، به کارشان ادامه دهند. همچنین سهم این استان از صادرات اندک است که باید افزایش آن در دستور کار قرار گیرد. در این زمینه نیازمند تشکیل یک کارگروه ویژه هستیم. استان پتانسیل‌های خوبی دارد و باید این موارد مورد بررسی قرار گیرد.



مصطفی باقری/ یافته

مشروح اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت را در فیلم زیر مشاهده کنید:


دیدگاه‌ها  

#1 شیرایی 1398-02-10 18:14
اگر بدانی و اقدام کنی مردی
نقل قول کردن
#2 amin 1398-02-10 18:32
وزیر محترم لرستان غرق در مشکلات است باید همت کنیم مشکلات را یکی پس از دیگری رفع کنیم...باید پیگیر باشیم
نقل قول کردن
#3 حمید ت 1398-02-11 19:32
الان نزدیک به پنج سال هست که حرف ساخت این کارخانه در خبرها هست ...امیدوارم در حد حرف باقی نمونه و اقدام عملی صورت بگیره ....دو صد گفتار چو نیم کردار نمی باشد
نقل قول کردن
#4 رضا-س 1398-02-12 09:33
وزیر که تاکید داشتند روی لاستیک سازی ، البته منوط به رفع موانع و مشکلات داخل استان می باشد که باید مسئولین از استاندار گرفته تا مدیرکل صمت استان و نمایندگان مجلس باید در این خصوص همت کنند.یک مقداری شجاعت و تلاش مدیران استان را می طلبد.وزیر هم که قول همکاری داد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا