یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با بیان اینکه وزارتخانه نیرو وظیفه دارد زمین‌های زراعی آبی استان لرستان را به میانگین کشوری برساند، گفت: باید زمین‌های زراعی آبی از ۲۳درصد به ۴۷ درصد ارتقاء پیدا کنند.
وزارت نیرو در تخصیص آب به استان لرستان کوتاهی کرده استبه گزارش یافته، محمد خدابخشی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به ضرورت سدسازی در استان لرستان به‌عنوان منطقه‌ای باران‌خیز، گفت: براساس مطالعات آمایش سرزمینی استان لرستان باید قطب کشاورزی کشور باشد چراکه منابع آبی فراوانی دارد اما دولت‌ها در راستای تبدیل این استان به قطب کشاورزی قدم‌های موثر بر نداشته‌اند.
تنها 23درصد زمین‌های کشاورزی زراعی استان لرستان آبی هستند
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه متوسط 47درصد زمین‌های زراعی در استان‌های مختلف کشور آبی هستند، ادامه داد: با این وجود تنها 23درصد زمین‌های کشاورزی زراعی استان لرستان علیرغم منابع آبی فراوان و امکان تبدیل به قطب کشاورزی، آبی هستند و حتی در برخی از شهرهای استان مانند الیگودرز این نسبت 11درصد است.
وزارت نیرو در تخصیص آب به استان لرستان کوتاهی کرده است
وی با بیان اینکه وزارت نیرو نسبت به استان لرستان در زمینه‌هایی همچون تخصیص آب کوتاهی کرده است به همین دلیل درصد زمین‌های کشاورزی استان تا این حد پایین مانده است، افزود: وزارتخانه نیرو وظیفه دارد زمین‌های زراعی استان لرستان را به میانگین کشوری برساند، درواقع باید زمین‌های زراعی آبی از 23درصد به 47 درصد ارتقاء پیدا کنند.
وی با تاکید براینکه در حوزه آبخیزداری برای مهار آب نیز در استان لرستان کم‌کاری شده است، اظهارکرد: اگر سدها با مطالعه و جایابی احداث شوند مانع سیل‌های بعدی خواهند شد و لرستان قطب کشاورزی می‌شود.
مردم لرستان درخواست تکمیل این سدها را از دولت دارند
خدابخشی با اشاره به سدسازی ناچیز در استان لرستان، اضافه کرد: اکنون سدهای نیمه‌کاره‌ و در دست مطالعه‌ای همچون دهجانی، قشلاق، چمن‌سلطان، دارسفید، اردودر، گایکان و ده سفید در استان وجود دارد و مردم درخواست تکمیل این سدها را از دولت دارند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عدم اختصاص آب و ردیف اعتباری را دو مشکل بر سر راه رونق آبخیزداری و ساخت سد در استان لرستان دانست.

دیدگاه‌ها  

#1 رضا.ح 1398-01-28 21:01
حق لرستان رو با احداث چند سد بزرگ از وزارت نیرو بگیرید.
لرستان تنهاست
نقل قول کردن
#2 مهندس 1398-01-29 00:23
به فرض وزارت نیرو کم کاری کرده شما چه کاری کردین نمایندگان لرستان
نقل قول کردن
#3 حسنوند 1398-01-30 15:58
چطورخوزستان وایلام دارای سدهای بزرگ هستند؟امالرستان خسارت دیده ازسیلاب سدبزرگ نداردچرا؟
چرالرستان بایدازداشتن سدبزرگ محروم باشدچه کسی مقصراست که لرستان فاقدسدبزرگ است؟پلدختریهاچر اهمیشه درمعرض سیلاب قرارمی گیرند؟الان هم که پلدختردراثرسیل ویرانگردیواره حفاظتی ندارد.

آیابادیدن این همه خسارت وفاجعه درلرستان بازباساختن سدبزرگ درلرستان مخالفت می کنند؟
نقل قول کردن
#4 سالاری 1398-01-30 22:14
حجم تمام سدهای کوچک لرستان فقط ۲۸۰ میلیون مترمکعب است درحالیکه بیش از ۱۲ میلیارد متر مکعب آب از لرستان خارج شده است
نقل قول کردن
#5 چگنی 1398-01-30 22:15
مجمع نمایندگان لرستان در مجلس مشکل نبود سد در استان را در صحن مجلس بگویند تا مورد توجه قرار گیرد وگرنه مصاحبه با نشریات که فایده ندارد
نقل قول کردن
#6 رشنو 1398-01-31 08:24
اگر لرستان هم مثل خوزستان سدهای استاندارد داشت مطمعن باشید سیلاب را مهار و جلوی خسارات را میگرفت
نقل قول کردن
#7 نظری 1398-01-31 08:26
از مجمع نمایندگان استان در مجلس میخواهیم که از این شرایط استفاده کنند و در مجلس مشکلات مناطق سیل زده را طرح کنند و از وزارت نیرو بخواهند که در لرستان سد احداث کند تا جلوی سیلاب را بگیرند
نقل قول کردن
#8 خرم آبادی 1398-01-31 08:27
دولت و وزارت نیرو ابتدا زمینهای کشاورزی لرستان را آبی کند و مشکل آب روستاهای لرستان را حل کند بعد بفکر انتقال آب الیگودرز به حاشیه کویر باشد
نقل قول کردن
#9 شاهرخی 1398-01-31 08:28
تمامی نمایندگان متحد و هماهنگ بفکر احداث سدهای معشوره و مخملکوه و زیبا محمد باشند تا جلوی سیلاب سالهای آینده را بگیرند. لرستان پر آب چرا سد بزرگ ندارد؟
نقل قول کردن
#10 رضا-س 1398-01-31 08:50
ساخت سدهای بزرگ در لرستان کاملاً توجیه فنی و اقتصادی دارد .مسئولین باید پیگیری کنند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا