یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی لرستان روز سه‌شنبه با مدیریت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار برگزار شد که همانند بسیاری از جلسات این کارگروه نیز حاشیه‌ساز شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه سخنان مدیر نمایشگاه‌های استان و نایب‌رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد موجب واکنش گودرز امیری معاون استاندار شد.
جلال طاهری مدیر نمایشگاه‌های بین‌المللی لرستان اعتراض خود از برگزاری نمایشگاه در خارج از این مجموعه را بیان کرد تا معاون استاندار در این خصوص تمهیداتی در نظر بگیرد اما امیری خود به یکی از مدافعان برگزاری نمایشگاه خارج از مجموعه سایت نمایشگاه‌های بین‌المللی تبدیل شد.
طاهری در این خصوص گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی استان مجوز برگزاری نمایشگاه‌های ملی و استانی صادر می‌کنند که این خلاف قوانین و مقررات است.
وی افزود: مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی لرستان یک زیرساخت بسیار مناسب است که با مشارکت بخش خصوصی احداث‌شده و نمایشگاه‌ها باید در این سایت برگزار شود.
وی ادامه داد: سال گذشته چند مورد مصوبه اجرای نمایشگاه سنگ به دلیل مشکلاتی اجرایی نشد و علیرغم چندین بار مراجعه با دفتر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اما رئیس دفتر وی تاکنون وقت ملاقاتی به شرکت نمایشگاه‌ها نداده است.
 
***رودررویی تلفنی معاون استاندار
این سخنان طاهری با واکنش معاون استاندار مواجه شد تا جایی که امیری بلافاصله تلفن دفتر خود را شماره‌گیری و سخنان خود و مسئول دفترش را از طریق بلندگوی گوشی و میکروفن سالن پخش کرد.
امیری ادعای مدیر نمایشگاه‌های استان را بازگو و از مسئول دفترش پرسید آیا این صحبت‌ها حقیقت دارد؟ که پاسخ داده شد: تاکنون چنین فردی به دفتر وی مراجعه نکرده است.
امیری پس از قطع تماس تلفنی ادامه داد: طی 9 ماه حضور در استان برای نخستین بار شما را می‌بینم، آیا نباید به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی در این مدت مراجعه و برنامه‌ها، اهداف و موانع پیش روی خود را بیان می‌کردید؟
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی لرستان بر افزایش درآمدها تمرکز دارد وگرنه برپایی نمایشگاه خارج از این مجموعه و توسط خود دستگاه‌ها به نفع مردم و بخش خصوصی است.
 
***شرکت نمایشگاه‌های لرستان بازوی اجرایی توسعه صادرات نیست
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان ادامه داد: به نظر می‌رسد مزایده‌های برگزاری نمایشگاه فقط به گروه خاصی تعلق دارد که با این روند، بسیاری از سرمایه‌گذاران و محلی‌ها نمی‌توانند در این مزایده‌ها شرکت کنند و نمایشگاه سود چندانی برای استان ندارد.
امیری با بیان اینکه بسیاری از تولیدکنندگان نیز به دلیل هزینه‌های بالای اجاره، در نمایشگاه شرکت نمی‌کنند افزود: اگر تعیین تعرفه، برگزاری مزایده و اجاره نمایشگاه در اختیار استان نیست، پس برگزاری ان چه سودی برای لرستان دارد؟
وی با بیان اینکه شرکت نمایشگاه به یک بنگاه درآمدی تبدیل‌شده بیان کرد: نمایشگاه‌های تخصصی با مدیریت ادارات و خارج از مجموعه سایت نمایشگاهی استان با دریافت مجوز از صنعت، معدن و تجارت برگزار شود.
وی تأکید کرد: باید کمیته‌ای برای تعیین نرخ‌گذاری مزایده‌ها و اجرای روند مزایده تشکیل‌شده و بر این مهم نظارت داشته باشد.
 
***هیات های تجاری اقتصادی لرستان به کشورهای خارجی اعزام می‌شوند
در دستور عمل دیگری از جلسه نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت لرستان گزارشی از عملکرد این اتاق در سال گذشته ارائه داد که موردانتقاد معاون استاندار قرار گرفت.
محمد خاکی در این گزارش گفت: پارسال هیات های تجاری و اقتصادی از بلغارستان و قطر، سفیر جمهوری چک و رئیس دانشگاه کارآفرینی کلن آلمان به استان سفر کردند.
وی با اشاره به برگزاری 52 دوره آموزشی توسط این اتاق افزود: اعزام هیات هایی از استان به بلغارستان، ترکیه و عراق و شرکت در نمایشگاه مواد غذایی مسکو نیز از برنامه‌های امسال است.
 
***نتیجه سفرها را اعلام کنید
معاون استاندار لرستان در واکنش به این اظهارات گفت: باید نتیجه سفرها و قراردادهای حاصل از تفاهم‌نامه‌ها را اعلام کنید.
امیری با بیان اینکه سفرهای خارجی همواره مورد انتقاد بوده، تصریح کرد: این سفرها باید سوددهی داشته باشد نه اینکه یک هفته میهمان‌داری و ارائه ایده‌های خوب، بدون نتیجه بماند.
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد این سفرها بی‌نتیجه است و به همین دلیل من از همراهی با هیات اقتصادی استان به بلغارستان انصراف می‌دهم.
وی ادامه داد: در قرن 21 به سر می‌بریم، باید قبل از رفتن رایزنی و برنامه‌ریزی شود تا چنانچه سفر نتیجه مطلوبی ندارد صورت نگیرد، نباید گفت سفرها برای برنامه‌ریزی بلندمدت و کار تبلیغی بوده است.
امیری تأکید کرد: اتاق خرم‌آباد با نتایج اعزام و پذیرش هیات های تجاری و اقتصادی در سال گذشته را به صورت مکتوب گزارش کند.

دیدگاه‌ها  

#1 خرم آبادیم 1397-04-13 07:38
شیر مادرت حلالت آقای امیری
احسنت به شما
ممنون که با هوش بالاتون متوجه شدید چه کسانی اطرافتون هستن.
خدا رو شکر دوره بخور و برو داره تو خرم آباد تموم میشه
نقل قول کردن
#2 سید 1397-04-13 08:59
سلام وقتی که یکسری افرادی که در مسایل ابتدایی شرعی کسب وکار وتجارت خمس وزکات و....بیگانه اند چه توقعی دارید منافع مردم را در نظر بگیرند ....این افراد باپیشینه خاص تنها منافع شخصی خود رامیبینند وهمچون مافیا طرح های سود اور را برای خود میخواهند....
نقل قول کردن
#3 سروش 1397-04-13 09:23
هزینه اجاره غرفه ها غیر منطقی و سرسام آور است اصلا نظارت و تعرفه ای وجود ندارد
نرخ اجاره ی غرفه با مناطق تجاری سنگاپور و نیویورک برابرای می کند؟
نقل قول کردن
#4 خوشدل 1397-04-13 16:47
سلام و درود
کاملا درسته. با پول و سرمایه دیگران و حتی زمین دولتی ساختمان آنچنانی در محل نمایشگاه می سازند و قیافشو یه عده خاص میدن! ای کاش بجای این همه هزینه و تزیینات و به قولی بجای اتاق های بازرگانی به فکر اتاق های فکر بازرگانی می بودند. سالن های بزرگ بهتر است جای گفتمان های مثمر ثمر باشد. آفرین آقای امیری. البته اگر فقط در مقام حرف نباشد.
نقل قول کردن
#5 خرم آبادی 1397-04-15 00:04
درود بر شرفت آقای امیری. اون حقوقی که میگیری حلالت. اینا دارن چپاول میکنن سفرهای خارجی هم فقط تفریحی است. پول رنین رو از شرکت نمایشگاها بگیرید واحازه برکزاری نمایشگاه در جاهای ارزان رو هم بدید تا اجناس ارزانتر به دست مردم برسن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا