یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کارخانه سیمان خرم‌آباد بعد از گذشت ۱۳ سال نیمه کاره رها شده و ۴۶ هزار سهامدار این پروژه که در بلاتکلیفی به سر می‌برند‌ خواستار مشخص شدن وضعیت این کارخانه هستند.
به گزارش تسنیم، وجود پروژه‌های نیمه‌تمام در لرستان به یکی از چالش‌های اصلی استان تبدیل شده و به گفته مسئولان این پروژه‌ها به عنوان مهم‌ترین موانع توسعه اقتصادی به شمار می‌روند. کارخانه سیمان خرم‌آباد یکی از پروژه‌هایی است که سال 84 در دور اول سفر هیئت دولت به لرستان تصویب و مقرر شد که تا پایان سال 94 به بهره‌برداری برسد، اما امروز 3 سال از وعده افتتاح آن گذشته ولی این‌پروژه همچنان تعطیل است.
این کارخانه در همان ابتدا اقدام به فروش سهام خود کرد، به‌گونه‌ای که امروز بیش از 46 هزار سهامدار دارد اما پس از گذشت 13 سال هنوز در حالتی نیمه راکد مانده است؛ تمامی 46 هزار سهامدار این کارخانه بعد از گذشت 13 سال هنوز چشم انتظار مشخص شدن وضعیت سهام خود هستند اما از طرفی مسئولین نیز دلایل زیادی را برای وجود این شرایط ابراز می‌کنند که عمده این دلایل ناتوانی سرمایه‌گذار این پروژه است.
 
ضعف مالی سرمایه‌گذار سیمان سبب مشکلات شد
محمدرضا صفی خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز پیش از این در رابطه با کارخانه سیمان خرم آباد اظهار داشت: شرایط لازم برای برطرف شدن مشکلات این کارخانه فراهم‌شده و این در حالی است که سرمایه‌گذار این طرح نیز باید در راستای رفع مشکلات موجود اقدام کند.
وی بیان کرد: مقررشده بود که سرمایه‌گذار این کارخانه مبلغی را به‌عنوان سرمایه شرکت در بانک قرار دهد تا بانک نیز چند برابر این مبلغ برای این شرکت سرمایه‌گذاری کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: متأسفانه سرمایه‌گذار این طرح به علت ضعف مالی که دارد این کار را انجام نداد و لازم است سرمایه‌گذار نسبت به رفع مشکلات مالی خود اقدام کرده و سرمایه خود را افزایش دهد تا بتوان مشکلاتی که با بانک دارد را حل کنیم.
 
سرمایه‌گذار سیمان خرم‌آباد اهلیت خود را اثبات کند
وی بابیان اینکه سرمایه‌گذار این طرح باید به‌عنوان سهامدار اصلی برای این طرح سرمایه‌گذاری کند، بیان کرد: افزایش سرمایه سرمایه‌گذار با بالا بردن قیمت ارزش‌افزوده زمین و سهام امکان‌پذیر نیست و باید اقدام دیگری انجام شود.
صفی‌خانی بر تأکید بااینکه سرمایه‌گذار باید اهلیت خود را اثبات کند گفت: لازم است تا بررسی وضعیت طرح توسط کارشناسان انجام شود و برای رفع مشکلاتی که با بانک دارند نشستی برگزار شود.
وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های زیادی در لرستان انجام‌شده که منجر به نیمه‌کاره شدن پروژه‌ها شده است بنابراین لازم است تا از سرمایه‌گذاران خوب استقبال شود.
 
سرمایه‌گذار 4.5 میلیارد تومان تسهیلات گرفت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: سرمایه سهامداران این کارخانه 10 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده و این در حالی است که سرمایه‌گذار این مبلغ را خرج کرده است. سرمایه گذار 4.5 میلیارد تومان نیز تسهیلات گرفته‌ است پس سرمایه‌گذار این طرح باید در مورد این اعتبارات صورت مالی شفاف ارائه کند.
صفی خانی عنوان کرد: متأسفانه امروز ماشین‌آلات این پروژه به ارزش 17 میلیون یورو چندین سال است که در معرض سرما و گرما قرار دارند و هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود پس لازم است هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات مربوط به این طرح اقدام اساسی انجام شود.
 
تکلیف سهام سهامداران این کارخانه مشخص شود
محمدی یکی از سهامداران این کارخانه پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: سال 84 که کلنگ این پروژه بر زمین زده شد با وعده‌های رنگارنگ در راستای خرید سهام و سرمایه‌گذاری در این طرح فریب خوردیم و بخشی از سهام این کارخانه را خریداری کردیم.
وی افزود: براساس وعده‌ای که به ما دادند قرار بود ظرف مدت سه یا چهار سال این کارخانه به کار بیافتد تا از سهاممان سود ببریم اما این وعده محقق نشد و تا امروز که 13 سال از این وعده می‌گذرد تکلیف سرمایه‌ای که برای این طرح گذاشتیم مشخص نیست.
وی خاطرنشان کرد: اگر این سرمایه را در جای دیگری هزینه می‌کردیم در طی این سال‌ها سرمایه ما چند برابر می‌شد اما امروز حتی مبلغ اولیه سرمایه‌مان را هم نداریم.
این سرمایه‌گذار تصریح کرد: از مسئولان درخواست داریم که هر چه سریع‌تر تکلیف سهام‌های را مشخص کنند و این امر‌ مطالبه جدی من و سایر سهامداران این کارخانه است.
 
مشکلات کارخانه سیمان خرم‌آباد به دلیل سوءمدیریت است
جعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستان امروز در جلسه ستاد اقتاد مقاومتی با اشاره به مشکلات کارخانه سیمان خرم‌آباد اظهار کرد: در 20 سال قبل در خرم‌آباد، سهام کارخانه سیمان به مردم‌ واگذار شد اما با وجود اینکه هدف مسئولان شکل‌گیری این کارخانه بوده است، اما متاسفانه تاکنون شاهد اجرا شدن این پروژه نبودیم و تنها مراحل اولیه احداث آن انجام شده است که این مشکلات نشان دهنده سوءمدیریت سرمایه‌گذاران است و نباید همیشه دستگاه‌های دولتی را مقصر بدانیم.
وی افزود: در این زمینه به دادستان مرکز نیز دستور اکید برای رسیدگی به شرایط وضعیت این پروژه دادیم تا شرایط برای تعیین تکلیف این واحد فراهم شود.
 

به زودی تکلیف کارخانه سیمان خرم‌آباد مشخص می‌شود

سعید رازانی دادستان مرکز استان لرستان نیز در این جلسه با اشاره به کارخانه سیمان خرم‌آباد اظهار داشت: مشکلی که وجود دارد این است که در بحث راه اندازی کارخانه‌ها تا زمانی که به اجرا برسند و تولید کنند به کمک افرادی نیاز داریم اما یک سری افراد داریم که توان لازم را در این راستا ندارند و وارد کار می‌شوند.
وی افزود: امیدواریم با پیگیری هایی که انجام دهیم تکلیف کارخانه سیمان خرم‌آباد مشخص شود، اما در این راستا باید یک سری بررسی‌ها انجام دهیم.
دادستان خرم‌آباد با اشاره به اینکه یک کارخانه سیمان باید ظرف 4 سال به نتیجه برسد، عنوان کرد: متاسفانه کارخانه سیمان خرم‌آباد به دلیل نداشتن اهلیت و توان لازم برای این کار تاکنون نتوانسته است این کارخانه را ایجاد و راه‌اندازی کند.
وی بیان کرد: هم‌اکنون در حال بررسی این واحد هستیم و به زودی تکلیف آن روشن و برای آن تصمیم‌گیری خواهد شد که آن را خودمان اعلام می‌کنیم.


دیدگاه‌ها  

#1 الف 1397-03-10 20:25
الودگی زیادی داره شهر خرم اباد هم داخل دره قرار داره این کارخانه افتتاح نشه بهتره
نقل قول کردن
#2 لرستان 1397-03-10 21:33
این کارخونه فقط آلودگی هوا و از بین رفتن معادن لرستان نسیب مردم لرستان میشه وگرنه دیگران استخدامش میشن..این_اینم از :
نقل قول کردن
#3 دریکوند 1397-03-11 02:03
ما با این مسولینمون تا هزار سال دیگه یه متر پیشرفت نمی کنیم از یه طرف میخان خرم اباد بشه مقصد گردشگری از یه طرف به فکر راه اندازی کارخونه سیمان بغل دست شهر هستن بجاش کارخونه پارسیلونو درست کنن ماشین سازی یخچال سازی لاستیک سازی رادیاتور سازی مجتمع گوشت گیر دادن به این کارخونه که اگه افتتاح بشه مگه فرار کنیم از خرم اباد
نقل قول کردن
#4 رضا 1397-03-11 06:59
کشورهای اروپایی صنعت سیمان خودشان را به علت آلاینده بودن بسیار محدود کرده اند
نقل قول کردن
#5 رضا مرادی 1397-03-11 08:46
دوازده سال پیش سهام این کارخانه سیمان را خریدیم ولی هنوز تکلیفش مشخص نیست و معلوم نیست چه بر سر سرمایه ما آمد ! مسولان استان بعد از گذشت چندین سال هنوز هیچ راه حلی پیدا نکردند ؟
نقل قول کردن
#6 طاهری 1397-03-11 08:48
به نقل از الف:
الودگی زیادی داره شهر خرم اباد هم داخل دره قرار داره این کارخانه افتتاح نشه بهتره

این چه استدلالی است که شما دارید ؟ هر کارخانه و کارگاهی آلودگی دارد چه صوتی چه زیست محیطی ولی اگر به گفته شما باشد مردم دورود و اندیمشک و تهران و اصفهان همه باید از شدت آلودگی زندگی نکنند
نقل قول کردن
#7 اسدی 1397-03-11 08:50
به نقل از لرستان:
این کارخونه فقط آلودگی هوا و از بین رفتن معادن لرستان نسیب مردم لرستان میشه وگرنه دیگران استخدامش میشن..این_اینم از :

یک اقتصاد دان نروژی گفته که لرستان میتونه صد کارخانه سیمان داشته باشه که به مدت هزار سال سیمان تولید کنه . دوست عزیز اگر مسولان همت کنند افتتاح این کارخانه میتونه به اقتصاد شهر و استان ما کمک کنه خواهش میکنم آینده نگر باشید
نقل قول کردن
#8 امامیان 1397-03-11 08:51
کاشکی زودتر تعیین تکلیف و افتتاح بشه تا جوانان تحصیلکرده بیکار زودتر سر کار برن
نقل قول کردن
#9 اکبر-ظ 1397-03-11 13:26
محل این کارخانه سیمان باید تغییر کند چون مزاحم نیروگاه در دست ساخت خرم اباد است.کارخانه های سیمان بشدت الوده کننده اند بعدا دردسری میشه برا خرم اباد .
نقل قول کردن
#10 لر 1397-03-11 13:29
کی کارخونه سیمان در مجاورت نیروگاه برق و شهری که مستعد گردشگریست رو تایید میکنه
آقایون حضرات مدیران رئیسان این کارخونه رو بسازید ولی نه در جای کنونی بلکه در جای مناسب خودش دیگه واضح تر از این نمیشه چیزی گفت !!!!
نقل قول کردن
#11 همشهری 1397-03-11 13:42
همان بهتر که تعیین تکلیف نشه و یا یک کار درستتر به نفع مردم بجای ان اجرا سود نه اینکه حق نفس کشیدن را از مردم بگیره
نقل قول کردن
#12 شهروند 1397-03-11 18:17
با سلام
کشورهای حاشیه خلیج فارس صنایع که آب زیادی مصرف میکنند کنار خلیج فارس ایجاد میکنند اما تو کشور ما از آب شیرین که سرمایه ی ملت می باشد برای صنایع آلاینده استفاده میکنند!!!!!
نقل قول کردن
#13 بهنام 1397-03-12 12:29
خنده داره .طرف سهام رو 13 سال پیش فروخته و پولها رو خرده حالا تازه میخوان تعیین کنن اهلیت داره یا نه........
نقل قول کردن
#14 سروش 1397-03-13 09:26
مطالب را كه ميخوانم افسوس ميخورم كه ما چرا اينهمه منفي هستيم ..افسوس
نقل قول کردن
#15 مرتضی قاسمی 1397-04-13 02:26
باسلام 14سال گذشته توروخدازودترراه اندازیش کنیدمن 3هزارسهام خریدم اگه اون موقع طلاسکه خریده خریده بودم صدبرابرشده بود بخداتمام سرمایه زندگیمودادم سهام اگه امسال راه اندازی نشه سهام داران دیگه صبرشون لب ریزشده وهمه شکایت کردن مردم با این وضع بداقتصادی نمیتونن صدسال صبرکن بسه دیگه14سال یه شهررومیشه ساخته
نقل قول کردن
#16 حسن 1397-05-22 13:17
به نقل از الف:
الودگی زیادی داره شهر خرم اباد هم داخل دره قرار داره این کارخانه افتتاح نشه بهتره

تکنولوژی پیشرفت کرده اگر بر اساس اصول زیست محیطی و فیلتر های مناسب درست بشه هیچ مشکلی درست نمی کنه ولی اگر اصولی درست نشه و 100 کیلومتر فاصله داشته باشه باعث آلودگی میشه بد نیست برین کارخونه سیمان سفید ساوه که هم زمان شروع شد و الان ده سالی هست فعالیت داره ببینید .
نقل قول کردن
#17 حسن 1397-05-22 13:18
فقط باید به حال تولید تاسف خورد .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#18 آروان 1397-11-14 00:18
ما هم 13 سال پیش 850 هزار سهام خریدم که به قول بقیه کل سرمایه بود که داشتیم اگه جای دیگه سرمایه گذاری میکردیم بهتر بود...خواهش میکنم زودتر تکلیفش رو روشن کنید...
نقل قول کردن
#19 علی حسنی 1397-11-16 11:53
کسی ازادرس دفترسیمال خرم اباد خبرداری اگر کسی داره ادرس ب منم ارسال کنه ۰۹۳۷۲۶۴۹۱۳۲
نقل قول کردن
#20 کاوه نامور 1397-12-19 01:54
سیزده سال پیش مادرم که پرستار بود چند سالی میشد بازنشسته شده بود همه پولی رو که بابت بازنشستگی بهش داده بودند هم به نیت خیر و ایجاد کار و تولید برای مردم و هم به امید اینکه یه سرمایه ای یه آب باریکه ای باشه واسه پیری، داد سهام این کارخونه سیمان. الان سالها گدشته و پول زحمت چندین ساله ش که بر باد رفت هیچ، غصه و نا امیدی زمینگیر شدنش بخاطر سکته مغزی هم 6 ساله به زندگیش اضافه شده. پیر و ناتوان روی یه تخت افتاده و گاهی که ازم میپرسه پسرم اون سهاممون چی شد، بهش میگم مادر انگار باید قیدشو بزنیم. اینقدر که روحش بزرگه فقط لبخند میزنه میگه اشکال نداره من که همه عمر و جوونیم رو دادم بچه های مردم رو توی بیمارستانها مداوا کنم، اینم روش. فقط خدا کنه از این پول به درد مملکت برسن من انگار میکنم در راه مردم و خدا و ایران انفاق کرده ام. بهش لبخند میزنم و میرم توی فکر...
نقل قول کردن
#21 نادر 1397-12-22 20:37
سلام فقط همه دعاکنیم این کارخانه راه بیفته تاهمه سرمایه گذارهاازشرمندگی زن وبچهاشون دربیان منم۲۰هزارسهم ازاین کارخانه روخریداری کردم متاسفانه :cry: :oops:
نقل قول کردن
#22 الهه 1398-03-24 00:17
به نقل از مرتضی قاسمی:
باسلام 14سال گذشته توروخدازودترراه اندازیش کنیدمن 3هزارسهام خریدم اگه اون موقع طلاسکه خریده خریده بودم صدبرابرشده بود بخداتمام سرمایه زندگیمودادم سهام اگه امسال راه اندازی نشه سهام داران دیگه صبرشون لب ریزشده وهمه شکایت کردن مردم با این وضع بداقتصادی نمیتونن صدسال صبرکن بسه دیگه14سال یه شهررومیشه ساخته

بالاخره چی شد
نقل قول کردن
#23 توحید ..... 1398-03-30 23:09
خدالعنتشون کنه اونهمه پولو خوردنو کارخونه رو راه اندازی نکردن اونموقع ۲۰۰هزاری که سهام خریدیم میتونستیم دوتاالنگو بخریم که الان همون طلاهارو با ۵میلیون هم نمیشه خرید پس چیشد اینهمه وعده هاااا
آه مردم میگیرتتون .زودتر راه اندازی کنین شاید یه فرجی بشه
نقل قول کردن
#24 توحید ..... 1398-03-30 23:12
: :-) ;-) باسلام یعنی عمرمون جواب میده تاازسود این کارخونه‌ماهم چیزی ببینیم؟
نقل قول کردن
#25 توحید ..... 1398-03-30 23:13
بس کنین دیگه شماها سیرمونی ندارین؟ازمردم بجای سرمایه گذاری پول جمع گردن رفتن پی عسق وحالشون خدامیزنه کمرتون اینهمه چشم دنبال اون پولهاست .خیرنمیبینین
نقل قول کردن
#26 ناصر منتظر 1398-04-10 20:55
ما دعا میکنیم که انشالله پس از 14سال این کارخانه راه بیافته که جوانهای این مملکت سر کار بروند ما سهامداران خوشحال می شویم
به آمد روزی که همه ما از خبر خوش خوشحال شویم
نقل قول کردن
#27 سلام مالكين وفروشندگان سهام ها 1398-04-23 15:01
چه پاسخي دارند ترس از خدا ندارندمديون اين مردم كه يا كارگر هستند يا باز نشسته از قشرضعيف جامعه چ
نقل قول کردن
#28 مداد نوکی 1398-05-16 11:24
سیمان که نیست اصل گله
نقل قول کردن
#29 مسعود مرادی 1398-06-05 15:29
مطمن باشید دست چند تا آقازاده تو کار هست که پول بی زبون مردم 15 ساله دست آقایونه و هیچکس جوابگو نیست
نقل قول کردن
#30 اکبر 1398-06-26 04:27
همه نظر خودشان را نوشته اند اما هیچ کس از نصب گرده گیری سخنی نگفت و مشکل ما از بی اطلاعی ماست
نقل قول کردن
#31 تبسم 1399-02-08 12:53
سلام من سال 85 ، 1000 سهم خریدم و الان 14 سال گذشته و هیچ به هیچ ، فقط آقایون به اصطلاح زرنگ و باعرضه ولی در حقیقت کفتارهای بی صفت بدونید چه نونی سر سفره زن و بچه می‌برید و بشینید تا از سمت هزاران نفر حلال و بخشیده شوید ، پول ما که رفت فقط میخوام بدونم اون دنیا چه کار میخواهید بکنید ، خدا دیر گیر است ولی شیر گیر است.
نقل قول کردن
#32 بهروز 1399-02-17 09:31
اگر بعد از بیست سال هتل صخره ای خرم آباد ساخته شد ، کارخونه سیمان هم ساخته میشه
نقل قول کردن
#33 معصومه ازقم 1399-03-15 20:23
بیشتر این پذیره هایی که بانکها اون زمان نوشتن یه مشت کلاهبردار بیش نبودن چپاول کردن هیچ کسم تو این مملکت شیعه رسیدگی نمی کنه خدا ازشون نگذره
نقل قول کردن
#34 رسولی 1399-05-28 23:05
سلام من یه زن بیوه هستم که ساله ۸۲ از بانک ۵۰۰ تا سسهم خریدم بعداز ۱۷ سال هنوز کارخونه ساخته نشده از ازشون نگذره پول بچههای یتیمو دادم که اینده به دردشون بخوره انشالله از دماغ خودشونو زنو بچه هاون دربیاد عزیزاشون ازدل منو بچه هام اب بخورن تت بفهمن چیکار کردن با مردم
نقل قول کردن
#35 محمد میرزائی پور 1399-08-05 19:03
ما برادر وخواهر حدودشصت هزار سهم 16 سال پیش خریدیم خدا از شما نگذره چه طوری راحت زندگی میکنیدنون حلال وبراحتی نمیشه خورد شما چطورپول حرام اینقدر راحت میخورید انشاالله جای 16 سال 16 تا 16 تا مریضی ناعلاج بگیرید. اگه خدا خدا باشه جوابتون را میده
نقل قول کردن
#36 علی دهقانی 1399-09-23 15:51
من دربانک سپه مرکزی تهران اقدام به خرید سهام این شرکت کرده ام از مسعولین سوال میکنم شما برای پرداخت پنج ملیون تومان وام به مشتری میگویید باید سپرده داشته باشید حال چه میشود که برای فروش سهام یک کارخانه نقش واسطه را بازی میکنید وسرمایه مردم را گرفه اید وبه باد فنا داده اید وتازه به این نتیجه رسیده اید که مدیران سیمان خرم اباد اهلیت خود را ثابت نکرده اند ایا ان روز که مردم سهام را میخریدند اهلیت داشتند درصورتی که اول باید سرمایه انها در حساب قرار بگیرد چه کرده اید من ان روز برای اینده فرزندم سهام ناچیزی خریدم که امروز از ان استفاده کنم چه کسی جواب بگو هست
نقل قول کردن
#37 علی دهقانی 1399-09-23 16:09
دوستان عزیز با ناله ونفرین کار به جایی نمیرسد منتق تجارت ومنطق مالی واقتصادی این را میگوید در کشوری که هر مدیرش با سلیقه خودش کار میکند به این نتیجه میرسیم من اطمینان دارم که اگر مدیران بانک وشرکت سیمان به مسایل باند بازی وخواسته های نامشووی دچار نشده بودند وهر دو گروه برای خدمت به جامعه ومردم وسودسرمایه بانک تلاش کرده بودند طرح چهار ساله در کمتراز سه سال به بار می نشست حال باین بی همتی تورم وتهریم هم به کمک اقایان بیاید دست پختی بهتر از این نداریم در سورتی که به راحتی میشود درصدی از این طرح را به کارخانهای سیمان فعال واگزار کرد واز انها کمک گرفت وبه راحتی کارخانه را راه اندازی کرد با فروش ششماه از پنجاه درصد تولیدسیمان کارخانه به عراق وسوریه تمام این هزینه ها ودردسرها پایان می پزیرد هدف کار نکردن است چرا خداداند امید وارم که هم من هم شما وهم مدیران این مملکت سرعقا بیاییم وبجز خدمت به خلق ورضای خدا کاری نکنیم
نقل قول کردن
#38 علی حسیتی 1400-06-10 21:12
الام من محتاج هزار تومانم با بیماری در بستر با مرگ دست وپنجه نرم می کنم خدا لعنت کند خدربی وبانیان ومیولین بی کفایت را
نقل قول کردن
#39 حيدرى 1400-06-31 15:24
من هم يكى از سهامداران سيمان خرم آباد هستم ترا خدا هرچه زودتر پولمون را با سودش سريع تر پس بديد وتكليف ما را روشن كنيد غير از من دو نفر ديگر از خانوادهام سهامدار هستيم آخه تا كى اگر سكه خريده بوديم كلى تا حالا سود مى كرديم
نقل قول کردن
#40 حيدرى 1400-06-31 15:25
زودتر تكليف ما سهامداران را مشخص كنيد
نقل قول کردن
#41 من ۱۴ سال است سهام خریدم هنوز 1402-01-21 19:33
:sad: من ۱۴ سالپیش سهام خریدم لطفا رسیدگی کنید
نقل قول کردن
#42 من ۱۴ سال است سهام خریدم هنوز 1402-01-21 19:35
چچرا کسی کاری نمیکنه برای مردم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا