یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: راهی به‌جز مدیریت بدون پول‌نداریم.
به گزارش پایگاه خبری یافته، سید موسی خادمی شامگاه چهارشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور مشاور عالی وزیر کشور و جمعی از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران استان در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: دولت امروزه دیگر بودجه‌ای برای اتمام پروژه‌ها ندارد و باید از طرق دیگری پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.
وی با بیان اینکه امروزه بابی پولی دولت، افزایش هزینه‌ها و پروژه‌هایی که در دوره‌های قبل آغازشده، مواجهیم، افزود: در دوران پول‌داری دولت هم برای استان‌های ما اتفاق خاصی نیفتاده است.
استاندار لرستان در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه نظام سنتی پیمانکاری دیگر در کشور جوابگو نیست، خاطرنشان کرد: نظام پیمانکاری به‌هم‌خورده است و در این زمینه باید از افرادی استفاده شود که چندجانبه هستند.
خادمی در ادامه به بحث پی پی پی در بودجه سال 97 اشاره کرد و گفت: این بحث کار بسیاری خوبی است و به بیانی فرار از عدم بهره‌وری دولت است، این بحث بین بخش خصوصی و دولت است که عیب‌های یکدیگر را می‌پوشاند.
وی خاطرنشان کرد: در پی پی پی دولت هم حضور دارد و هر پروژه‌ای که پس‌ازآن عرضه داشته باشد باقیمتی بین خصوصی و دولتی ارائه می‌شود.
استاندار لرستان با بیان اینکه در رابطه با تعریف پروژه‌های جدید، هیچ مشکلی برای کمک کردن ندارد، افزود: برای کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند این‌یک فرصت مناسب است.
خادمی افزود: در این زمینه به استان‌های محروم هم امتیازاتی داده‌شده که می‌توان از آن استفاده کرد.
وی با بیان اینکه باید بپذیریم که بخشی از پروژه‌های استان که آغازشده، دلایل اجتماعی داشته است، تصریح کرد: ما با کمک کردن در قسمت‌های دیگری به سرمایه‌گذاران باید این پروژه‌ها را نیز به آن‌ها واگذار کنیم که به اتمام برسند.
استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی در کشور به‌صورت واقعیت جواب نداده است، اظهار داشت: در لرستان اکثر پروژه‌هایی که واگذارشده است، وضعیت مناسبی پیدا نکرده‌اند که می‌توان شرکت پارسیلون را یکی از این خصوصی‌سازی‌های نادرست نامید.
خادمی همچنین با اشاره به اینکه بانک‌های دولتی در لرستان نسبت مصارف به منابعشان 120 درصد است، افزود: این در صورتی است که بانک‌های خصوصی به 10 درصد هم نمی‌رسد!
وی گفت: به‌طور مثال یک بانکی در لرستان 400 میلیارد تومان جذب منابع کرده و فقط 40 میلیارد تومان تسهیلات ارائه داده است.
استاندار لرستان با بیان اینکه طرح پی پی پی ممکن است چند سال به طول بیانجامد، افزود: سعی‌مان بر این است در این حوزه جز استان‌های خوبی در سال 97 باشیم.
خادمی خاطرنشان کرد: به‌طور مثال سد معشوره که به پیوست قانون آمده و جزو مطالبات اصلی استان است، نیز جزو طرح پی پی پی است.
وی تأکید کرد: برای اجرای این طرح قول می‌دهیم که دستگاه‌های اجرایی مشکلات و موانع ایجاد نکنند که این کار به‌خوبی به سرانجام برسد.

 

دیدگاه‌ها  

#1 ندری 1397-02-21 11:26
مدیریت بدون پول ؟؟؟
نقل قول کردن
#2 گراوند 1397-02-21 11:27
هیچ کشوری با تحریم رشد نکرده که ما دومی باشیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا