یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

‍ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: میزان تولیدات دامی لرستان تا پایان سال ۹۶ مقدار ۳۳۵ هزار و ۷۵۰ تن بوده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، نجیب‌زاده با اعلام این خبر گفت: سهم استان لرستان درزمینهٔ تولید محصولات دامی در کشور ۲.۵٪ در حوزه زیر بخش دام بوده و این در حالی است که لرستان ۱.۷٪ وسعت کشور را دارد اما تولید لرستان بیشتر از میانگین کشور است و این ظرفیت در حوزه‌های مختلف متفاوت است.
وی ادامه داد: حدود ۲.۵٪ شیر؛ ۳.۲٪ گوشت قرمز و ۳.۱٪گوشت مرغ کشور در لرستان تولید می‌شود و البته این بخشی از ظرفیت موجود دام‌پروری لرستان می‌باشد.
‍ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: لرستان یکی از ظرفیت‌های کشور برای توسعه دام‌پروری است و در این راستا چند فاکتور عمده لازم است که شرایط خوب آب و هوایی و همچنین دمای مناسب بیشتر از ۹۰٪ حوزه جغرافیایی؛ لرستان را مستعد توسعه دام‌پروری نموده است.
نجیب‌زاده منابع آبی جهت تأمین نهاده‌های دامی و علوفه و وجود نیروی کار فراوان را از دیگر مزیت‌های استان لرستان برای توسعه دام‌پروری برشمرد که می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز استان و کشور به صادرات خارج از کشور منتهی شود.
وی به استعداد صنعت دام‌پروری لرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 300 واحد صنعتی دارای مجوز دام و طیور در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۵۰ واحد تولید مرغ گوشتی بوده و مابقی؛ واحدهای گاوداری شیری٬پرواربندی گوساله و بره می‌باشند.
‍ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان میزان تولید سالانه گوشت قرمز‌ استان را ۲۷ هزار تن٬گوشت سفید ۶۵ هزار تن و شیر خام را ۲۳۵ هزار تن اعلام کرد؛ و افزود: سرانه تولید گوشت قرمز در کشور ۱۰.۵ کیلوگرم و در استان لرستان بیش از ۱۵ کیلوگرم و همچنین سرانه تولید شیر خام در کشور ۱۱۰ کیلوگرم و در استان لرستان ۱۳۰ کیلوگرم می‌باشد.
نجیب‌زاده گفت: در دو سال گذشته برای فعال‌سازی واحدهای دامی غیرفعال و استفاده از ظرفیت موجود و همچنین تأمین سرمایه در گردش تولیدکنندگان دام و طیور و زیر بخش‌های آن درمجموع ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده است.
وی در پایان اصلاح نژاد دام‌های سبک و سنگین به‌منظور افزایش دوقلو زایی باهدف تولید نژادهایی که هم گوشت و هم شیر بیشتری را تولید نموده ‌و باعث درآمدزایی تولیدکنندگان و تأمین‌کننده نیاز کشور باشد ازجمله برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد که در سال‌های گذشته شروع‌شده و همچنان ادامه دارد.


خبر: 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1397-01-24 18:17
گفته میشود لرستان یکی از استانهای شاخص دامپروری است ولی طوری که اقای نجیب زاده بیان داشته وضعیت خوبی نداریم استانهای کویری دام بیشتری دارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا