استاندار لرستان از وجود ۴۰۰۰ میلیارد تومان پروژه راه در استان خبر داد.
به گزارش یافته، سیدموسی خادمی در جلسه با معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: شرکت زیرساخت، یکی از مجموعههای وزارت راه و شهرسازی است که البته شاید مهمترین مجموعه آن نیز محسوب شود.
وی با بیان اینکه این شرکت تنها در لرستان ۴۰۰۰ میلیارد تومان پروژه دارد که به طور مجموع رقم بالایی است، گفت: خوشبختانه تمامی پروژهها فعال بوده و در حال انجام هستند.
خادمی ادامه داد: با عنایتی که وزارت راه به آنها دارد امیدواریم سرعت اجرا بالا برود و مشکلاتی که وجود دارد حل شوند.
استاندار لرستان یکی از پروژههایی که با حضور معاون وزیر راه مورد بازدید قرار گرفت را محور ازنا- شازند عنوان کرد و افزود: این جاده یکی از محورهای حادثهخیزی است که تلفات جادهای زیادی داشته و جزو مطالبات مردم منطقه تعریف شده است.
وی بیان داشت: خوشبختانه در بخشی از آن فعالیتهایی انجام شده و حدود ۱۲ کیلومتر آماده آسفالت شدن است که با دستور خادمی، معاون وزیر راه قرار شد به روند کار سرعت داده شود.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: همچنین قرار شد قیر این کار به سرعت تامین شود که در این خصوص اداره کل راه و شهرسازی استان باید پیگیریهای لازم را انجام بدهد.
خادمی به بازدید از کمربندی دورود نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در رابطه با این پروژه تصمیمات خوبی گرفته شده است، گفت: قرار شد در قالب اوراق به این پروژه ۶.۵ میلیارد تومان از اعتبارات ۹۶ اختصاص داده شود که کار خوبی است.
وی ادامه داد: برای ادامه روند اجرایی این پروژه مشکل معارضین توسط استان رفع میشود تا طرح سرعت بیشتری بگیرد.
استاندار لرستان آزادراه را نیز از جمله پروژههای مهم و کلیدی استان برشمرد که با حمایت قرارگاه خاتم و موسسات وابسته به خوبی در حال پیگیری است و در ادامه افزود: امیدواریم بنا بر صحبتها و هماهنگیهایی که شد امسال این پروژه به بهرهبرداری برسد چراکه تاثیر بالایی در توسعه استان خواهد داشت.
خادمی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای به عمل آمده روند کار مثبت ارزیابی شد که در این رابطه باید از مجموعه زیرساخت به عنوان کارفرما و سپاه که مجری و پیمانکار آن است قدردانی میشود.
استاندار لرستان اظهار داشت: در ادامه بحث ارتباط این آزادراه با پلزال مطرح است تا مجموعه کمربندی خرمآباد را بتوانیم از طریق آزادراهی تامین کنیم. امیدواریم با دستوراتی که داده میشود بتوانیم این موضوع را حل کنیم.
وی به راه آهن نیز اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد از این طریق تنها دورود به خرمآباد وصل شود پروژه نیمه کاره میماند و باید به اندیمشک و بنادر جنوبی نیز متصل شود تا نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد.
خادمی این مهم را از مطالبات مردم لرستان عنوان کرد و در ادامه بیان داشت: اگر این پروژه وصل نشود کارایی لازم را نداشته و بهرهور نخواهد بود.
استاندار لرستان اظهار داشت: امیدواریم تصمیم مناسبی در این رابطه گرفته شود و این پروژه را به مرحله فعال شدن برسانیم.
وی تصریح کرد: انتظار داریم که مجموعه شهرستان پلدختر نیز از این امتیاز استفاده کند چراکه درخواست مردم و مسئولان منطقه است. همچنین درخصوص ارتباط جاده خوزستان و کرمانشاه از طریق شهرستان کوهدشت نیز قرار شد در سفری مجدد دستورات لازم گرفته شود.
دیدگاهها
همه راهها به تهران ختم می شود و برای توسعه استان از نظر ریلی بهتر است از توره در استان مرکزی خطی به بروجرد و بیرانشهر و خرم آباد کشیده شود. در این صورت ادامه راه آهن از خرم آباد تا خوزستان هم توجیه پذیر و اقتصادی خواهد بود.
پیشنهاد بسیار به جا و منطقی است.
جناب سربندی اصلا هم مشخص نیست که پیامهای هدفدار مهدی و سربندی را یک نفر نوشته است . این تنگ نظری تان را کنار بگذارید
طرح احداث راه آهن دورود _ خرم آباد _ اندیمشک سال ۱۳۸۹ عملیاتی شد و روی این مسیر ارتباطی مطالعات چندین ساله صورت گرفته است و به نفع کل استان لرستان است من خواهش میکنم با حرفهای نسنجیده جلوی پیشرفت را نگیرید بگذارید حداقل این خط راه آهن احداث شود وگرنه فردا بودجه را برگشت میدهند به استانی دیگر .
من نگفتم این پروژه حذف شود. می گویم سریع باید به فکر تقویتش بود و پیشنهادی که داده ام در همین راستاست.
داداش منظور از این طرح {خط دوم جنوب }یعنی استانهای شمالی و تهران این بار بجای اراک از طریق همدان -ملایر و بروجرد و خرم اباد به اندیمشک و بنادر جنوبی وصل بشن.با این طرح شهرهای پر جمعیت همدان و لرستان در مسیر راه اهن قرار میگیرن .