یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان از وجود ۴۰۰۰ میلیارد تومان پروژه راه در استان خبر داد.
لزوم اتصال راه‌آهن دورود- خرم‌آباد به بنادر جنوبی کشوربه گزارش یافته، سیدموسی خادمی در جلسه با معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: شرکت زیرساخت، یکی از مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است که البته شاید مهمترین مجموعه آن نیز محسوب شود.
وی با بیان اینکه این شرکت تنها در لرستان ۴۰۰۰ میلیارد تومان پروژه دارد که به طور مجموع رقم بالایی است، گفت: خوشبختانه تمامی پروژه‌ها فعال بوده و در حال انجام هستند.
خادمی ادامه داد: با عنایتی که وزارت راه به آنها دارد امیدواریم سرعت اجرا بالا برود و مشکلاتی که وجود دارد حل شوند.
استاندار لرستان یکی از پروژه‌هایی که با حضور معاون وزیر راه مورد بازدید قرار گرفت را محور ازنا- شازند عنوان کرد و افزود: این جاده یکی از محورهای حادثه‌خیزی است که تلفات جاده‌ای زیادی داشته و جزو مطالبات مردم منطقه تعریف شده است.
وی بیان داشت: خوشبختانه در بخشی از آن فعالیت‌هایی انجام شده و حدود ۱۲ کیلومتر آماده آسفالت شدن است که با دستور خادمی، معاون وزیر راه قرار شد به روند کار سرعت داده شود.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: همچنین قرار شد قیر این کار به سرعت تامین شود که در این خصوص اداره کل راه و شهرسازی استان باید پیگیری‌های لازم را انجام بدهد.
خادمی به بازدید از کمربندی دورود نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در رابطه با این پروژه تصمیمات خوبی گرفته شده است، گفت: قرار شد در قالب اوراق به این پروژه ۶.۵ میلیارد تومان از اعتبارات ۹۶ اختصاص داده شود که کار خوبی است.
وی ادامه داد: برای ادامه روند اجرایی این پروژه مشکل معارضین توسط استان رفع می‌شود تا طرح سرعت بیشتری بگیرد.
استاندار لرستان آزادراه را نیز از جمله پروژه‌های مهم و کلیدی استان برشمرد که با حمایت قرارگاه خاتم‌ و موسسات وابسته به خوبی در حال پیگیری است و در ادامه افزود: امیدواریم بنا بر صحبت‌ها و هماهنگی‌هایی که شد امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد چراکه تاثیر بالایی در توسعه استان خواهد داشت.
خادمی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای به عمل آمده روند کار مثبت ارزیابی شد که در این رابطه باید از مجموعه زیرساخت به عنوان کارفرما و سپاه که مجری و پیمانکار آن است قدردانی می‌شود.
استاندار لرستان اظهار داشت: در ادامه بحث ارتباط این آزادراه با پل‌زال مطرح است تا مجموعه کمربندی خرم‌آباد را بتوانیم از طریق آزادراهی تامین کنیم. امیدواریم با دستوراتی که داده می‌شود بتوانیم این موضوع را حل کنیم.
وی به راه آهن نیز اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد از این طریق تنها دورود به خرم‌آباد وصل شود پروژه نیمه کاره می‌ماند و باید به اندیمشک و بنادر جنوبی نیز متصل شود تا نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد.
خادمی این مهم را از مطالبات مردم لرستان عنوان کرد و در ادامه بیان داشت: اگر این پروژه وصل نشود کارایی لازم را نداشته و بهره‌ور نخواهد بود.
استاندار لرستان اظهار داشت: امیدواریم تصمیم مناسبی در این رابطه گرفته شود و این پروژه را به مرحله فعال شدن برسانیم.
وی تصریح کرد: انتظار داریم که مجموعه شهرستان پلدختر نیز از این امتیاز استفاده کند چراکه درخواست مردم و مسئولان منطقه است. همچنین درخصوص ارتباط جاده خوزستان و کرمانشاه از طریق شهرستان کوهدشت نیز قرار شد در سفری مجدد دستورات لازم گرفته شود.

دیدگاه‌ها  

#1 مهدی 1397-01-22 22:13
اتصال تهران یا مرکز کشور به بنادر جنوب با خط آهن دورود - خرم آباد - اندیمشک اتفاق نخواهد افتاد چرا که لقمه را دور سر گرداندن و طولانی کردن سفر خواهد بود. مسافران خوزستانی هم علاقه ای به پنج شش ساعت طولانی تر شدن مسیرشان نخواهند داشت.
همه راهها به تهران ختم می شود و برای توسعه استان از نظر ریلی بهتر است از توره در استان مرکزی خطی به بروجرد و بیرانشهر و خرم آباد کشیده شود. در این صورت ادامه راه آهن از خرم آباد تا خوزستان هم توجیه پذیر و اقتصادی خواهد بود.
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1397-01-23 08:19
جناب استاندار چند استاندار قبلی در خصوص راه اهن دورود-خرم اباد و ازادراه اراک-خرم اباد این حرفهای شما را تکرار کردند و چند وزیر راه در دولت های پیشین هم اعلام همکاری کردند اما نتیجه در طی 6 سال گذشته فقط 32 درصد پیشرفت در زیرسازی راه اهن خرم اباد و 70 درصد ازاد راه اونم در قطعه اول بوده .احتمالا این طرحها زمانی به بهره برداری میرسند که دیگه نسل قطارهای فعلی از بین خواهد رفت .
نقل قول کردن
#3 سربندی 1397-01-23 12:37
به نقل از مهدی:
اتصال تهران یا مرکز کشور به بنادر جنوب با خط آهن دورود - خرم آباد - اندیمشک اتفاق نخواهد افتاد چرا که لقمه را دور سر گرداندن و طولانی کردن سفر خواهد بود. مسافران خوزستانی هم علاقه ای به پنج شش ساعت طولانی تر شدن مسیرشان نخواهند داشت.
همه راهها به تهران ختم می شود و برای توسعه استان از نظر ریلی بهتر است از توره در استان مرکزی خطی به بروجرد و بیرانشهر و خرم آباد کشیده شود. در این صورت ادامه راه آهن از خرم آباد تا خوزستان هم توجیه پذیر و اقتصادی خواهد بود.

پیشنهاد بسیار به جا و منطقی است.
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1397-01-23 18:07
یکی از کارشناسان راه اهن پیشنهاد خیلی خوبی به مدیران ارشد راه اهن داده امیدواریم پیشنهاد ایشون در نظر گرفته بشه .طرح ایشون اینه که بجای ساخت خط دوم اراک-دورود- اندیمشک که قرار است به موازات خط فعلی ساخته بشه و اعتبار هم برایش در نظر گرفتن یک خط از ملایر به بروجرد و وصل به خط اهن در دست احداث خرم اباد و در نهایت اتصال بشه به خط اهن اندیمشک . یعنی جایگزین خط دوم جنوب .البته ساخت خط دورود-خرم اباد هم بقوت خود باقی است .
نقل قول کردن
#5 کریمی مجد 1397-01-23 21:54
به نقل از سربندی:
به نقل از مهدی:
اتصال تهران یا مرکز کشور به بنادر جنوب با خط آهن دورود - خرم آباد - اندیمشک اتفاق نخواهد افتاد چرا که لقمه را دور سر گرداندن و طولانی کردن سفر خواهد بود. مسافران خوزستانی هم علاقه ای به پنج شش ساعت طولانی تر شدن مسیرشان نخواهند داشت.
همه راهها به تهران ختم می شود و برای توسعه استان از نظر ریلی بهتر است از توره در استان مرکزی خطی به بروجرد و بیرانشهر و خرم آباد کشیده شود. در این صورت ادامه راه آهن از خرم آباد تا خوزستان هم توجیه پذیر و اقتصادی خواهد بود.

پیشنهاد بسیار به جا و منطقی است.

جناب سربندی اصلا هم مشخص نیست که پیامهای هدفدار مهدی و سربندی را یک نفر نوشته است . این تنگ نظری تان را کنار بگذارید
نقل قول کردن
#6 رضا صفایی 1397-01-23 21:58
کلنگ احداث راه آهن دورود _ خرم آباد _ اندیمشک سال ۱۳۸۹ به زمین زده شد ولی پس از گذشت ۸ سال همچنان تکمیل نشده است امیدواریم با احداث و تکمیل پروژه های راه آهن و آزاد راه لرستان از بن بست ارتباطی خارج گردد و به رونق اقتصادی و توسعه برسد
نقل قول کردن
#7 کشوری 1397-01-23 21:59
پایه پیشرفت هر منطقه راه آهن است امیدواریم مجمع نمایندگان لرستان در مجلس و مسولان ارشد استانی به طور جدی پیگیر تکمیل راه آهن دورود _ خرم آباد _ پلدختر _ اندیمشک باشند
نقل قول کردن
#8 یاسر نوروزی 1397-01-23 22:03
به نقل از مهدی:
اتصال تهران یا مرکز کشور به بنادر جنوب با خط آهن دورود - خرم آباد - اندیمشک اتفاق نخواهد افتاد چرا که لقمه را دور سر گرداندن و طولانی کردن سفر خواهد بود. مسافران خوزستانی هم علاقه ای به پنج شش ساعت طولانی تر شدن مسیرشان نخواهند داشت.
همه راهها به تهران ختم می شود و برای توسعه استان از نظر ریلی بهتر است از توره در استان مرکزی خطی به بروجرد و بیرانشهر و خرم آباد کشیده شود. در این صورت ادامه راه آهن از خرم آباد تا خوزستان هم توجیه پذیر و اقتصادی خواهد بود.

طرح احداث راه آهن دورود _ خرم آباد _ اندیمشک سال ۱۳۸۹ عملیاتی شد و روی این مسیر ارتباطی مطالعات چندین ساله صورت گرفته است و به نفع کل استان لرستان است من خواهش میکنم با حرفهای نسنجیده جلوی پیشرفت را نگیرید بگذارید حداقل این خط راه آهن احداث شود وگرنه فردا بودجه را برگشت میدهند به استانی دیگر .
نقل قول کردن
#9 مرتضی چگنی 1397-01-23 22:05
به نقل از اکبر-ظ:
جناب استاندار چند استاندار قبلی در خصوص راه اهن دورود-خرم اباد و ازادراه اراک-خرم اباد این حرفهای شما را تکرار کردند و چند وزیر راه در دولت های پیشین هم اعلام همکاری کردند اما نتیجه در طی 6 سال گذشته فقط 32 درصد پیشرفت در زیرسازی راه اهن خرم اباد و 70 درصد ازاد راه اونم در قطعه اول بوده .احتمالا این طرحها زمانی به بهره برداری میرسند که دیگه نسل قطارهای فعلی از بین خواهد رفت .
بله درست است اگر آزاد راه و راه آهن به عنوان زیر ساخت توسعه تکمیل میشدند شاید محرومیت و بیکاری برای همیشه از لرستان رخت برمی بست
نقل قول کردن
#10 محمدی 1397-01-25 09:25
به نقل از اکبر-ظ:
یکی از کارشناسان راه اهن پیشنهاد خیلی خوبی به مدیران ارشد راه اهن داده امیدواریم پیشنهاد ایشون در نظر گرفته بشه .طرح ایشون اینه که بجای ساخت خط دوم اراک-دورود- اندیمشک که قرار است به موازات خط فعلی ساخته بشه و اعتبار هم برایش در نظر گرفتن یک خط از ملایر به بروجرد و وصل به خط اهن در دست احداث خرم اباد و در نهایت اتصال بشه به خط اهن اندیمشک . یعنی جایگزین خط دوم جنوب .البته ساخت خط دورود-خرم اباد هم بقوت خود باقی است .
احسنت راه آهن ملایر _ بروجرد _ بیرانشهر _ خرم آباد بسیار مفید و عاقلانه است
نقل قول کردن
#11 مهدی 1397-01-25 21:23
به نقل از یاسر نوروزی:
به نقل از مهدی:
اتصال تهران یا مرکز کشور به بنادر جنوب با خط آهن دورود - خرم آباد - اندیمشک اتفاق نخواهد افتاد چرا که لقمه را دور سر گرداندن و طولانی کردن سفر خواهد بود. مسافران خوزستانی هم علاقه ای به پنج شش ساعت طولانی تر شدن مسیرشان نخواهند داشت.
همه راهها به تهران ختم می شود و برای توسعه استان از نظر ریلی بهتر است از توره در استان مرکزی خطی به بروجرد و بیرانشهر و خرم آباد کشیده شود. در این صورت ادامه راه آهن از خرم آباد تا خوزستان هم توجیه پذیر و اقتصادی خواهد بود.

طرح احداث راه آهن دورود _ خرم آباد _ اندیمشک سال ۱۳۸۹ عملیاتی شد و روی این مسیر ارتباطی مطالعات چندین ساله صورت گرفته است و به نفع کل استان لرستان است من خواهش میکنم با حرفهای نسنجیده جلوی پیشرفت را نگیرید بگذارید حداقل این خط راه آهن احداث شود وگرنه فردا بودجه را برگشت میدهند به استانی دیگر .

من نگفتم این پروژه حذف شود. می گویم سریع باید به فکر تقویتش بود و پیشنهادی که داده ام در همین راستاست.
نقل قول کردن
#12 اکبر-ظ 1397-01-26 08:46
به نقل از محمدی:
به نقل از اکبر-ظ:
یکی از کارشناسان راه اهن پیشنهاد خیلی خوبی به مدیران ارشد راه اهن داده امیدواریم پیشنهاد ایشون در نظر گرفته بشه .طرح ایشون اینه که بجای ساخت خط دوم اراک-دورود- اندیمشک که قرار است به موازات خط فعلی ساخته بشه و اعتبار هم برایش در نظر گرفتن یک خط از ملایر به بروجرد و وصل به خط اهن در دست احداث خرم اباد و در نهایت اتصال بشه به خط اهن اندیمشک . یعنی جایگزین خط دوم جنوب .البته ساخت خط دورود-خرم اباد هم بقوت خود باقی است .
احسنت راه آهن ملایر _ بروجرد _ بیرانشهر _ خرم آباد بسیار مفید و عاقلانه است

داداش منظور از این طرح {خط دوم جنوب }یعنی استانهای شمالی و تهران این بار بجای اراک از طریق همدان -ملایر و بروجرد و خرم اباد به اندیمشک و بنادر جنوبی وصل بشن.با این طرح شهرهای پر جمعیت همدان و لرستان در مسیر راه اهن قرار میگیرن .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا