یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گقت: صرف‌نظر از روابط سیاسی و اشتراکات اقتصادی ایران و روسیه، سال گذشته بیش از ۱۴ کمیسیون مشترک بین دو کشور برگزارشده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، حسین سلاحورزی در نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان و روسیه، ادامه داد: باوجود نقاط مشترک بین ایران و روسیه اما سطح روابط اقتصادی بین این دو کشور به نقطه قابل‌قبول نرسیده است.
وی بابیان اینکه چند روز پیش هیئتی متشکل از اعضای اتاق و مجلس روسیه به تهران سفر کردند، تصریح کرد: در دیدار این هیئت و دیدار با اتاق ایران، تصمیم گرفته شد که کمیته‌ای برای پیگیری و رفع موانع روابط دو‌ کشور تشکیل داده شود.
نائب رئیس اتاق ایران یادآور شد: با عنایت با ظرفیت‌های موجود بین مناطق روسیه و لرستان، تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق این استان و‌ اتاق لیپتسک منعقد شد.
وی افزود: امیدواریم این تفاهم‌نامه زمینه‌ای برای توسعه همکاری لرستان و روسیه و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های استان شود.
سلاحورزی گفت: آمادگی داریم که اجلاس اتاق‌های منطقه دریای خزر به میزبانی خرم‌آباد برگزار شود.
‍ صادرات ایران به روسیه ۳۵۰ میلیون دلار است
نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان و روسیه اظهار کرد: روابط اقتصادی ایران با روسیه بحثی تاریخی بوده و از قرن ۱۹ شروع‌شده است.
تیزهوش با بیان اینکه از سال میلادی 2010 آمار و ارقام در بحث روابط ما سیر صعودی داشت اما بعدازآن کاهش داشت، افزود: ۳۵۰ میلیون دلار صادرات ما به روسیه است که امیدواریم این صادرات روزبه‌روز افزایش یابد.
نائب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به افتتاح سرای تجاری که با کمک اتاق ایران در روسیه افتتاح شد، یادآور شد: این سرای تجاری صدسال بعد از بسته شدن سرای قبلی در آستارا خان که مرکز ورود و خروج کالا در روسیه است، بازگشایی شد.
وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۴ اتاق بازرگانی ازجمله اتاق لرستان در سرای تجاری ایران در آستارا خان روسیه مستقر هستند و هدف ما از افتتاح این سرا فقط ارتباط بین خریدار و فروشنده است.
تیزهوش در بخشی دیگران از سخنان خود گفت: روسیه در بحث ویزا سخت‌گیر است و امیدواریم در بحث ویزای تجاری با تجار ایران این سخت‌گیری را کمتر کند.
نایب‌رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که اجلاس اتاق‌های منطقه دریای خزر در خرم‌آباد برگزار شود.
وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های مهم در بحث ارتباط تجاری و روابط اقتصادی با روسیه مطرح بوده، حمل‌ونقل است، تصریح کرد: در ایام یخبندان با مشکلات زیادی در این خصوص مواجهه هستیم. برنامه اتاق ایران این است که تا یکی دو ماه آینده با خط راه‌آهن آذربایجان با کمترین هزینه‌ کالاها را به روسیه صادر کنیم.

دیدگاه‌ها  

#1 لرستان بزرگ 1397-01-22 14:37
برای استانمون خوبه...باید سرمایه گذار خارجی جذب کنیم..ممنون از آقای سلاحورزی که همیشه به فکر شهر و استانمون بوده
نقل قول کردن
#2 صفایی 1397-01-23 22:30
تشکر میکنم از جناب دکتر سلاحورزی که مقدمات این اجلاس را فراهم کردند که مطمعنأ موجب معرفی توانمندی های شهر خرم آباد و استان لرستان میشوند باید برای حل معضل بیکاری سرمایه گذاران خارجی و داخلی را جذب کرد
نقل قول کردن
#3 میرزاوند 1397-01-23 22:31
حداقل مسیر فرودگاه تا میدان شقایق را ساماندهی کنید چون نه باند کند رو دارد ، نه درختکاری و بلوار و نه روشنایی و خط کشی .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا