یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس، با انتقاد از فعالیت موسسات مالی بدون مجوز در کشور، گفت: ۵۵۰ میلیارد تومان سپرده مردم لرستان در موسسه آرمان بلاتکلیف بوده در حالی است که این موسسه با سرمایه‌ای در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.
به گزارش پایگاه خبری، "مجید کیان پور" در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از فعالیت موسسات مالی بدون مجوز در کشور، گفت: موسسه مالی آرمان که اکنون به عنوان موسسه توسعه شناخته می‌شود تاکنون 3 بار نام خود را عوض کرده و در بسیاری از استان‌های کشور مشکلات عدیده‌ای برای سپرده‌گذاران ایجاد کرده است.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در مجوز داشتن و نداشتن موسسه آرمان (توسعه) شک و شبهه‌های بسیاری وجود دارد، افزود: اگر این موسسه مجوز داشته که بانک مرکزی باید پاسخگوی اعتراضات مردم باشد اگر هم مجوز نداشته بازهم بانک مرکزی باید پاسخگوی اعمال خود در انجام وظایفش باشد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه موسسه آرمان در حال حاضر در بسیاری از استان‌های کشور تعطیل شده است، تصریح کرد: تجمع‌های گسترده مردم در استان‌های لرستان، خوزستان، همدان و غیره باید با ورود بانک مرکزی و تعیین تکلیف وضعیت این موسسه خاتمه یابد.
 
معلوم نیست سپرده‌های مردم نزد آرمان در کجا سرمایه‌گذاری شده است
کیان پور با بیان اینکه 550 میلیارد تومان سپرده مردم لرستان در موسسه آرمان است، گفت: باید مشخص شود این میزان پول دست چه کسی بوده و در کجا سرمایه‌گذاری شده تا تعیین تکلیف سپرده‌های مردم صورت بگیرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سپرده‌گذاران موسسه آرمان در استان لرستان و بسیاری از استان‌های دیگر کشور از اقشار ضعیف جامعه هستند، افزود: اینکه هر روز شاهد تخلف موسسه مالی باشیم نشان از ضعف نظارت‌ها دارد.
وی با بیان اینکه ارایه سودهای کلان حربه مؤسسات متخلف برای جذب سرمایه‌های مردم است، تصریح کرد: در بررسی انجام شده مشخص شد این موسسه تا 30 درصد نیز به سپرده‌گذاران سود پرداخت می‌کرده که این نوع عملکرد نشان می‌دهد بانک مرکزی هیچ نظارتی بر این مؤسسات ندارد و آن‌ها را به حال خود رها کرده است.
 
بانک مرکزی دست از هشدار دادن صرف بردارد
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه هشدار دهی بانک مرکزی پس از مالباخته شدن جمع کثیری از مردم در نتیجه سوءاستفاده برخی مؤسسات مالی هیچ فایده‌ای ندارد، گفت: تجدیدنظر بانک مرکزی در نحوه عملکرد لازم است زیرا با این رویه میزان مالباختگان چنین مؤسساتی هر روز بیشتر شده و بانک مرکزی تنها به هشدار دهی اکتفا می‌کند.
وی ادامه داد: موسسه آرمان رقمی در حدود 100 میلیارد نزد بانک مرکزی سپرده داشته که اگر این میزان نیز آزادسازی شود بازهم کفاف سپرده‌های مالباختگان را نخواهد داد.
کیان پور از تلاش نمایندگان برای احقاق خود مالباختگان موسسه آرمان خبر داد و گفت: برگزاری نشست‌هایی مستمر با رئیس‌کل بانک مرکزی برای تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر این موسسه در دستور کار است.
وی ادامه داد: طی مذاکره‌ای که با دکتر لاریجانی داشته‌ایم ، رئیس مجلس به کمیسیون‌های قضایی و حقوقی و همچنین اصل نود مجلس دستور داده‌اند تا هر چه سریع‌تر مشکل سپرده‌گذاران موسسه آرمان حل شود.
نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ورود قوه قضاییه به پرونده موسسات مالی غیرمجاز برای تسریع در تعیین تکلیف مالباختگان ضروری است.

دیدگاه‌ها  

#1 مهرداد حیدری نیا 1396-03-20 13:23
:sigh: خیلی مسخره است
نقل قول کردن
#2 محسن پشت بازاری 1396-03-20 13:34
خبر جدید رسیده شایعه شده میخاد اسم عوض کنه بشه موسسه ملل
نقل قول کردن
#3 سیفی 1396-03-20 13:56
درود برنماینده حق گو و متخصص نماینده خرم‌ آباد که همشتوجیهمی‌کنه خرابکاری آقایون رو
نقل قول کردن
#4 صادق 1396-03-20 14:22
من واقعا از بچه های یافته نیوز بسیار سپاسگزارم که اینقدر پیگیر اخبار مطالبات مردم هستند
ما که همش چشممان به اخبار شماست که انشاالله خبر خوشی منتشر شود
باز هم مم۹
نقل قول کردن
#5 بیرانوند 1396-03-20 15:06
منابع اصلی آن در وام دادن به برخی مسولین ادارات لرستان صرف شده است . حالا هم همان مسولین باید پیگیر پرداخت پول مردم شوند . ههه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا