یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان پایلوت بودن استان در بحث اقتصاد مقاومتی را فرصت عالی برای توسعه دانست.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند" شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به این که لرستان یکی از استان‌های محروم کشور است که از نرخ بالای بیکاری رنج می‌برد، گفت: مردم و دستگاه‌های اجرایی استان در حال حاضر در شرایط اقتصادی استاندار: برخی واگذاری‌ها در لرستان کارشناسی لازم را نداشته استسختی به سر می‌برند.
وی با تاکید بر این که بسیاری از کارخانجات و صنایع مهم که واگذار شده، به علت بی‌برنامگی در واگذاری، با مشکل اقتصادی و رکود مواجه شده‌اند افزود: به‌طور نمونه شرکت پارسیلون که در گذشته برای تعداد زیادی از مردم ایجاد شغل می‌کرد، با واگذاری غیر کارشناسی دچار مشکل شده و مبلغ بسیار زیادی بدهی دارد.
استاندار لرستان افزود: خیلی از بنگاه‌هایی را که امروز به آن‌ها التماس می‌کنیم در استان سرمایه‌گذاری کنند در سال‌های پیش املاکشان را به قیمت پایین فروخته‌اند که نمونه آن چرم و پوست لرستان است که سرمایه‌گذاران اعتقاد دارند ارزش‌افزوده برای آن‌ها کفایت می‌کند.
بازوند افزود: نرخ رشد سرمایه‌گذاری در استان 44 درصد است و ما برای پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره استان تا‌کنون 3 هزار و 500 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم که با نظر کارشناسان عمرانی، مبلغ 7 هزار میلیارد اعتبار برای تکمیل آن‌ها نیاز است که با توجه به انتخاب لرستان به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی تلاش داریم از طریق بخش خصوصی و هولدینگ‌ها منابع مورد نیاز را تامین کنیم.
این مقام مسوول همچنین از پی‌گیری و حل شدن مشکل چک‌های برگشتی خبر داد و گفت: ایجاد هولدینگ شستا طرح خیلی خوبی است که از همین‌جا درخواست داریم پروژه‌هایی که بازده دارند به این هولدینگ معرفی شوند.
بازوند افزود: در استان حدود 59 تعاونی راکد داریم که حدود 9 سال است فعالیت ندارند و اگر اعتبار لازم برای احیای آن‌ها فراهم شود می‌تواند حدود 2 هزار شغل ایجاد کند و برای احیای آن‌ها از صندوق مهر کارآفرین تقاضای 120 میلیارد اعتبار شده است.
بازوند در ادامه گفت: دو شهرستان پل‌دختر و کوهدشت فاقد ورزشگاه است که لازم است با توجه به بیکاری در این مناطق، برای اوقات فراغت مردم چاره‌اندیشی شود.
قابل ذکر است جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با حضور "علی ربیعی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "سید تقی نوربخش" مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌ جمعه خرم‌آباد، استاندار لرستان، معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

 

دیدگاه‌ها  

#1 رسول 1395-05-07 16:46
سلام
با سپاس فروان از یافته ی عزیز
به امید خدا همچنان در عرصه ی رسانه پیشتاز باشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا