یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جلسه علنی شوری شهر در رابطه با روند احداث برج های دو قلو خرم‌آباد برگزار و در آن مباحث مختلفی حول محور این پروژه مطرح شد.
به گزارش خبرنگار مهر، یک‌شنبه 25 بهمن‌ماه گروه سرمایه‌گذاری "معین کوثر" بنياد شهيد مجری پروژه برج‌های دوقلوی کیو و شهردار خرم‌آباد مهمان شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بودند تا به سوالات و ابهامات اعضاء شورا در خصوص اجرای این پروژه پاسخ دهند.
انتقاد عضو شورای شهر: در تبلیغات برج‌های دو قلو نامی از شورای شهر برده نمی‌شود!
در ابتدای جلسه "محمد حسین‌پور" عضو شورای شهر خرم‌آباد سوالاتی در خصوص میزان سهم شهرداری خرم‌آباد از برج‌های دوقلو و سهم شورا از سرانه ورزشی آن پرسید و اظهار داشت: با توجه به موقعیت مجتمع برج‌های دوقلو و مجاورت آن با دریاچه کیو که باعث افزایش عبور و مرور افراد می‌شود لازم است پارکینگ‌هایی اضافه بر پارکینگ‌های در نظر گرفته شده برای این پروژه تعریف شود.
وی با اشاره به این که بالای سه میلیون نفر میهمان نوروزی از دریاچه کیو دیدن می‌کنند، افزود: درست است که بیش از ۵۰۰ پارکینگ مازاد بر نوع کاربری پروژه در آن تعریف شده است ولی با توجه به عبور و مرور این قسمت از شهر باید تعداد پارکینگ‌های بیش‌تری ساخته شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خرم‌آباد با انتقاد از این که شرکت سرمایه‌گذاری معین کوثر در تبلیغات این پروژه نامی از اعضاء شورای شهر نمی‌برد ادامه داد: این در حالی است که برای اجرای این پروژه و مصوب شدن آن اعضاء شورا بیش‌ترین حمایت و اعتماد را از شرکت داشتند ولی اسم آن‌ها در بنرهای تبلیغاتی بسیار کم آورده می‌شود.
شهردار خرم‌آباد: برج های دو قلو یک پروژه بی نظیر است
شهردار خرم‌آباد با اشاره به این که مجتمع برج‌های دوقلوی کیو از پروژه های برجسته و ماندگار شهر است اظهار داشت: سهم شهرداری خرم‌آباد از این مجتمع ۲۵ درصد است.
"یحیی عیدی‌بیرانوند" با بیان این که اقدامات عمرانی صورت گرفته در این پروژه بی‌نظیر است عنوان کرد: ساخت مجتمع برج‌های دوقلو کیو از شاهکارهای فنی بوده که تا کنون در استان ایجاد شده به طوری که در این پروژه حدود 4 کیلومتر عملیات شمع‌کوبی صورت گرفته است.
وی با اشاره به این که مجتمع برج های دوقلو کیو از مستحکم‌ترین پروژه‌ها در مقابل زلزله خواهد بود ادامه داد: از شرکت معین کوثر درخواست داریم روند ساخت مجتمع را تسریع بخشیده چرا که مردم خرم‌آباد منتظر تکمیل این پروژه هستند.
سهم شورای شهر از سرانه ورزشی برج‌های دوقلو دیده شود
"علی جهان‌آرا" از اعضاء شورای شهر خرم‌آباد نیز در این جلسه سوالاتی در خصوص صدور پروانه مجتمع برج‌های دوقلو کیو و مشخص شدن سهم عوارض شهرداری آن پرسید.
"رضا حاصلی" دیگر عضو شورای شهر خرم‌آباد ساخت مجتمع برج‌های دوقلو کیو را نقطه امیدی برای مردم خرم‌آباد دانست و بیان داشت: صرف نظر از سهم‌های مشخص شده برای شهرداری و شرکت معین کوثر در پروژه برج‌های دوقلو کیو باید گفت این پروژه هم از نظر مبلمان شهری، هم از نظر ایجاد اشتغال و هم از نظر توسعه عمران و آبادانی شهر ۱۰۰ درصد سهم مردم خرم‌آباد است.
وی عنوان کرد: از آن‌جا که شهر خرم‌آباد فاقد طرح جامع ترافیکی است لذا باید در خصوص تردد پروژه مورد نظر و درب‌های ورودی و خروجی پارکینگ‌های آن با مهندسین مشاور مشورت صورت گیرد که در آینده با مشکل ترافیکی در ورودی پارک و دریاچه کیو مواجه نشویم.
این عضو شورای شهر خواستار افزایش سهم شورا از سرانه ورزشی مجتمع برج‌های دوقلو شد و یادآور شد: قرار بود هزار و ۲۰۰ متر خارج از سهم ۲۵ درصدی شهرداری از این مجتمع به عنوان سرانه ورزشی به شورا داده شود لذا درخواست می‌شود مقدار این سهم را بیش‌تر کرده تا این سرانه جای‌گزین سالن ورزشی میدان ۲۲ بهمن که برای ساخت مجتمع تخریب شد، شود.
حاصلی خواستار ایجاد پارکینگ ارباب رجوع در مجتمع برج‌های دوقلوی کیو شد و گفت: با توجه به این که این مجتمع تجاری بوده و مکان‌های ورزشی در آن تعریف شده انتظار می‌رود ارباب رجوع زیادی داشته باشد در حالی که پارکینگ‌های پیش‌بینی شده در آن متعلق به مالکین تجاری و مسکونی بوده و برای ارباب رجوع پارکینگی تعریف نشده لذا باید در حاشیه این مجتمع پارکینگی عمومی تعبیه شود.
نبردن نام شورای شهر در تبلیغات برج‌های دو قلو بدون غرض بوده است
مدیر عامل گروه سرمایه گذاری معین کوثر در پاسخ به سوالات و درخواست‌های مطرح شده از سوی اعضاء شورای شهر خرم‌آباد اظهار داشت: ما هنوز تبلیغات مربوط به مجتمع برج‌های دوقلو کیو را شروع نکرده ایم ولی اگر هم در بنرها و تبلیغات این مجتمع نام اعضاء شورا برده نشده بدون غرض بوده و بابت آن عذرخواهی می کنم.
"کرامت نرگس‌نژاد" با بیان این که برای مشخص شدن سهم ۲۵ درصدی شهرداری از اماکن تجاری و مسکونی مجتمع برج‌های دوقلو کیو جلسات متعددی صورت گرفته است عنوان کرد: در این جلسات پیشنهادات منصفانه‌ای از سوی ما به شهرداری داده شد و سعی شد ۱۰۰ درصد نظرات شهرداری تامین شود.
وی با اشاره به این که هر چه تعداد پارکینگ‌های مجتمع بیش‌تر باشد به نفع شهر خواهد بود ادامه داد: در این پروژه تا آن‌جا که خاک منطقه و آب‌های سطحی اجازه داد پارکینگ تعبیه کردیم ولی ظرفیت پروژه برای احداث پارکینگ بیش از این نبوده اما اگر شهرداری در اطراف پروژه و شعاع متناسب با آن زمینی در اختیار ما قرار دهد پارکینگ‌های دیگری تعبیه خواهیم کرد.
هنوز واحدی را پیش‌فروش نکرده‌ایم
مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری معین کوثر با اشاره به این که برای ورودی پارکینگ مجتمع برج‌های دوقلو کیو دو منطقه در نظر گرفته شده است اضافه کرد: سعی کرده‌ایم این ورودی‌ها طوری قرار بگیرند که حداقل مزاحمت را ایجاد کرده و در بر اصلی خیابان نباشند ولی چون درصد پیشرفت سازه زیاد بوده نمی‌توان ورودی ها را دیگر تغییر داد.
نرگس‌نژاد در خصوص هزار و ۲۰۰ متر سهم شورا از سرانه ورزشی مجتمع بیان داشت: مساحت سالن ورزشی ۲۲ بهمن خرم آباد که در اختیار این پروژه قرار گرفت ۸۰۰ متر بود که به جای آن هزار و ۲۰۰ متر جایگزین شد که با ۲۵ درصد سهم شهرداری می‌توان گفت سهم شورا و شهرداری از این مجتمع ۲۶.۵ درصد کل پروژه است.
وی یادآور شد: علاوه بر هزار و ۲۰۰ متری که به عنوان فضای ورزشی در مجتمع برج‌های دوقلو کیو در نظر گرفته شده در قسمت تجاری مجتمع طرح‌های ورزشی مانند سالن بولینگ، تیراندازی و ... تعریف شده که در مجموع حدود 4 هزار متر فضای ورزشی در این مجتمع پیش‌بینی شده است.
مدیر عامل گروه سرمایه گذاری معین کوثر در پاسخ به سوال یکی از اعضاء شورای شهر مبنی بر علت پیش‌فروش کردن واحدهای مجتمع برج‌های دوقلو کیو اظهار داشت: هنوز یک متر از این مجتمع پیش‌فروش نشده است زیرا پیش‌فروش قانون خود را دارد که ما برای این کار حتما مطابق قانون پیش فروش عمل خواهیم کرد.
نرگس‌نژاد با بیان این که پیش فروش به ضرر ما بوده زیرا باعث می‌شود واحدها را کم‌تر از قیمت واقعی آن‌ها بفروشیم ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم شهرداری خرم‌آباد نیز سهم خود از واحدهای تجاری و مسکونی را تا پایان پروژه که ارزش افزوده آن بالا می‌رود نفروشد.
 شهردار خرم‌آباد: برج‌هاي دوقلوي كيو بي‌نظير هستند/ هنوز واحدي پيش فروش نشده است
مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری معین کوثر همچنين از صرف ۲۵ میلیارد تومان برای احداث پروژه برج‌های «دو قلو کیو» خرم‌آباد خبر داد.
نرگس‌نژاد از پیشرفت خوب پروژه برج‌های دوقلوی کیو خرم آباد خبر داد و اظهار داشت: کار اجرای این پروژه از مراحل سخت یعنی پی‌سازی‌ها و بتن‌ریزی‌های سنگین عبور کرده است.
وی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه برج‌های دوقلوی کیو را حدود ۲۵ درصد خواند و گفت: این پروژه یک نقطه عطف شهری در خرم‌آباد بوده و در واقع می‌توان آن را یک پروژه فراشهری و فرا منطقه‌ای خواند زیرا ضمن این که به شهر خدمات می‌دهد در جذب گردشگر عملکرد فرا استانی دارد.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری معین کوثر مجری پروژه برج های دوقلوی کیو خرم‌آباد افزود: این پروژه حدود ۲۳ هزار متر فضای تجاری و ۱۰ هزار متر فضای رفاهی، تفریحی و گردشگری از قبیل مجتمع‌های رستورانی، شهر بازی، سالن‌های ورزشی و ... است.
نرگس‌نژاد با بیان این که تا کنون حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت برج‌های دوقلوی کیو هزینه شده است اضافه کرد: برآورد اولیه برای تکمیل این پروژه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار بوده که با گذشته زمان و تعدیل‌های احتمالی این مبلغ افزایش خواهد یافت.
 وی به مشخصات فنی پروژه برج‌های دوقلو کیو اشاره کرد و گفت: تا کنون حدود 3 هزار و ۵۰۰ تن آرماتور و ۱۵ هزار متر مکعب بتن برای ساخت این پروژه به کار رفته شده که برای تکمیل آن باید 3 برابر مقدار موجود مصرف شود.
مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری معین کوثر با بیان اینکه بنا داریم طبق برنامه زمان‌بندی مشخص پروژه را به اتمام برسانیم عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود پروژه برج‌های دوقلوی کیو تا پایان سال ۹۶ تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
نرگس‌نژاد با اشاره به این که حدود 4 هزار متر شمع‌کوبی زیر این پروژه انجام شده است بیان داشت: در برآورد اولیه اصلا تصور نمی‌کردیم این پروژه به این مقدار زیاد شمع‌کوبی نیاز داشته و زمان پروژه را بالا ببرد ولی با وجود این مسائل غیر قابل پیش‌بینی اجرایی سعی می‌کنیم پروژه را در موعد مقرر تکمیل کنیم.
وی یادآور شد: شرکت سرمایه‌گذاری معین‌کوثر غیر از شهر تهران هیچ پروژه سرمایه‌گذاری با وسعت پروژه برج‌های دوقلوی کیو خرم‌آباد انجام نداده و این پروژه بزرگ‌ترین پروژه استانی شرکت معین کوثر است.
نرگس‌نژاد گفت: حجم پروژه برج‌های دوقولوی کیو دو برابر حجم یک پروژه سد‌سازی است.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 دريکوند 1394-11-26 09:37
با نصف هزينه اين برجها ميشه بقيه شهر رو آباد کرد و پروژه هاى نيمه ساخت رو تکميل کرد نميدونم چرا شهردارى همش درصدد تک قطبى کردن شهره.. کاش تقاطع غيرهمسطح گلدشت هم به ياد شهردار محترم بود....
نقل قول کردن
#2 سعید 1394-11-26 09:56
من نمیدونم اگه شورای شهر هدفش خدمت به مردمه و میخواد شهر پیشرفت کنه دیگه چرا ناراحت اینه که اسمش برده نشده؟! ضمن اینکه تا این پروژه تموم بشه هزار بار میمیریمو زنده میشیم .
نقل قول کردن
#3 سپهر 1394-11-26 10:45
بی نظیر بودن پروژه برج های دوقلوی کیو خرم آباد در منطقه غرب ایران باعث افتخار همه لرستانیهاست.بدو ن تردید این پروژه در تغییر مبلمان شهری خرم آباد و افزایش سرمایه گذاری و جذب گردشگر تاثیر زیادی داره.به این امید که با سرعت بیشتری شاهد به سرانجام رسیدن پروژه های در حال ساخت در شهر خرم آباد باشیم.
نقل قول کردن
#4 بهاروند 1394-11-26 11:17
اگه اين شهردار و شورا در خرم آباد دو سه كار انجام بدن ميتونند نام نيكي از خودشون به جا بگذارند اولويت ها عبارتند از درست كردن ورودي هاي شهر خرم آباد بخصوص از طرف خوزستان كه ساليان سال چهره شهر رو خراب كرده است دوم آسفالت خيابونها و معابر كه اگر شن ريزي بودند از اين بهتر بود سوم توسعه اتوبوس راني در خرم آباد و بنده هم راه حل براي اين موضوع دارم خط ويژه از شقايق تا پارك صخره اي و از كيو تا شقايق براي اتوبوس ها برقرار شود و به واحد اتوبوس راني توجه شود تا سر دقيقه حركت كنند اگر اين سه مورد را انجام دادند خوب درود بر اونها اگر هم انجام ندادند كه ديگه هيچي
نقل قول کردن
#5 حامد 1394-11-26 11:28
این عکسی که من میبینم هیچ بی نظیر نیست ، شبیه آپارتمان ها اوایل انقلاب تهران ، برج های دوقلو مالزی کجا اين کجا !!!! اصلا گذشت دوره سیمان و بتن ، نما فقط نمای شیشه ای
نقل قول کردن
#6 حامد 1394-11-26 11:34
شمع کوبی و استحکامش بی نظیره ، ماشالله سی اي برج ، بی نظیره ، شمعاش نظیر ندارن . شورای شهر چقد افکار بلندپروازانه ای برای شهر دارن ، اسم ما رو تو بنر ننوشتيد!!!
نقل قول کردن
#7 سپهر 1394-11-26 11:42
خیلی عجیبه که تعداد طبقات برج های دوقلوی کیو هنوز به طور قطعی اعلام نشده!پانزده،بیس ت و پنج یا سی طبقه؟؟؟اگر دو برج سی طبقه ای باشه عالیه.درسته که در کلانشهرها برج های بالاتر از چهل و پنجاه طبقه زیاد هستند اما در منطقه غرب کشور برج هایی به این بزرگی وجود نداره.البته اگر هر برج حداقل بیست و پنج طبقه داشته باشه.
نقل قول کردن
#8 حمید ت 1394-11-26 11:43
شرکتی که در حال ساخت برجهای دوقلو می باشد از نوع شرکتهای خصوصی می باشد . و به انتخاب خودش این محل به این شرکت واگذار شده.. پس نباید از شهرداری گلایه کرد...
نقل قول کردن
#9 حمید ت 1394-11-26 11:59
شورای شهر اگه میخواست اسمش برده می شد بهتر ان بود که کمک میکرد زیر گذر بهارستان در گلدشت ساخته میشد نه اینکه وقتی تعطیل شد سکوت اختیار کردن یا با ساخت ترمینال پیشنهادی اقای بازوند(استاندار ) که بسیار بزرگتر و مدرنتر از ترمینال کنونی بود موافقت میکرد ضمن اینکه جانمایی بسیار خوبی داشت ..
نقل قول کردن
#10 سپهر 1394-11-26 13:19
به نقل از حامد:
این عکسی که من میبینم هیچ بی نظیر نیست ، شبیه آپارتمان ها اوایل انقلاب تهران ، برج های دوقلو مالزی کجا اين کجا !!!! اصلا گذشت دوره سیمان و بتن ، نما فقط نمای شیشه ای

دمت گرم حامد جان.متاسفانه اینطور که پیداست معماری برج های کیو چنگی به دل نمیزنه و مثل آپارتمان های معمولی هستن فقط با ارتفاع بلندتر!کاش یه خلاقیتی برای نماسازی برجها به خرج بدن چون در خرم آباد با توجه به پرنده ثبت جهانی این شهر تاریخی-توریستی دیگه برج هایی به این بزرگی ساخته نمیشه.
نقل قول کردن
#11 کوروش 1394-11-26 16:50
شرکتی که داره این پروژه عظیم رو انجام میده ( گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر ) هستش که امیدواریم بتونه این پروژه رو خیلی خوب انجام بده و نیمه کاره نزاره این کار رو ؛ ولی من رفتم تو سایت این شرکت و پروژه هایی که انجام داده بود رو همراه با عکس ها و توضیحات گذاشته و نکته مهم اینه که برج های دو قلو کیو مهمترین و معتبر ترین کار این شرکت میتونه باشه و امیدواریم بتونه از پس این کار بر بیاد .
برای مشاهده سایت این شرکت لینک زیر رو کپی کنید

www.moeinkowsar.ir
نقل قول کردن
#12 دلتنگ 1394-11-26 17:26
این کارها در لرستان جواب نمی دهد لطفا بجای درست کردن چنين پروژه هایی به فکرایجاد شغل برای جوان های پرپر شده ی لرستانی باشید.
نقل قول کردن
#13 سپهر 1394-11-26 19:03
اينكه حجم پروژه برج هاي دوقلوي كيو در خرم اباد دو برابر حجم سدسازي هست و گفته شده اين پروژه به جز تهران در سراسر ايران بي نظيره يه كم سوال برانگيزه.
ما از خدامونه شهرمون به اوج توسعه و شكوفايي برسه اما اغراق بيش از اندازه خوب نيست.
در خوشبينانه ترين حالت برج هاي كيو30طبقه دارن.اين در حاليه كه شمال شهر تهران و كرج و كلانشهرهايي مثل مشهد و تبريز پر شده از اسمان خراش هاي40تا70طبقه.
بهتره اينطور بگيم كه برج هاي دوقلوي شهر خرم اباد در منطقه غرب كشور بي نظيرند نه سراسر ايران!
درباره معماري اين پروژه بزرگ هم متاسفانه نميشه خيلي اميدوار باشيم.
نقل قول کردن
#14 دريکوند 1394-11-27 13:31
به نقل از حمید ت:
شورای شهر اگه میخواست اسمش برده می شد بهتر ان بود که کمک میکرد زیر گذر بهارستان در گلدشت ساخته میشد نه اینکه وقتی تعطیل شد سکوت اختیار کردن یا با ساخت ترمینال پیشنهادی اقای بازوند(استاندار) که بسیار بزرگتر و مدرنتر از ترمینال کنونی بود موافقت میکرد ضمن اینکه جانمایی بسیار خوبی داشت ..
دمت گرم حميدجان.. کو گوش شنوا؟؟ من نميدونم چرا شورا انقد اصرار بر ساخت برج و بوستان آبشار داره و اصلا اسمى از تقاطع گلدشت و تقاطع تمدن و بوستانهاى جنوب خرم آباد نمياره؟؟؟
نقل قول کردن
#15 احسان 1394-12-01 14:56
دوست عزيز صد درصد بودجه پروژه توسط بخش خصوصي تاميين ميشه اگر شهرداري سيصد ميليارد پول دلشت كه حالا وضعمون اين نبود اين پول معادل بودجه چند سال شهرداري
نقل قول کردن
#16 احسانحميدي 1394-12-01 15:21
چرا نتيجه نمي دهد مگه اين پروژه ايجاد اشتغال نيست پرسنل و فروشندگان و كادر اون از تهران كه نميان از همينجا جذب ميشن ديگه
نقل قول کردن
#17 امیر 1396-03-04 11:05
مطمنا بعدا معلوم میشه برجها متعلق به آقای ایکس هستند که ...
نقل قول کردن
#18 زهرا 1396-06-22 17:08
خرم اباد از لحاظ فروشگاه،فقط ی فروشگاه رفاه داره که متروکه ایبیش نیست.امیدوارم خدماتی مانند فروشگاههای شهروند و هایپر استار تهران،در این برج دوقلو،فراهم شود
نقل قول کردن
#19 آرش 1397-02-11 15:47
بلند ترین برج ایران برج تهران که اونم پنجاه و چهار طبقه بیشتر نیست .آگه سی طبقه باشه عالیه .خودش تبلیغی میشه واسه شهرمون .مطمئن باشید زمان زمان جذب گردشگره آگه موفق بشیم !!!!
نقل قول کردن
#20 لرستانی 1401-11-21 20:55
به نقل از دريکوند:
با نصف هزينه اين برجها ميشه بقيه شهر رو آباد کرد و پروژه هاى نيمه ساخت رو تکميل کرد نميدونم چرا شهردارى همش درصدد تک قطبى کردن شهره.. کاش تقاطع غيرهمسطح گلدشت هم به ياد شهردار محترم بود....
چی می‌گی بنده خدا؟ سرمایه‌گذاری خصوصیه بعدش مگر اینها آبادانی و عمران نیست؟ چرا تنگ نظری میکنیم؟
نقل قول کردن
#21 چگنی 1401-11-21 20:58
به نقل از حمید ت:
شورای شهر اگه میخواست اسمش برده می شد بهتر ان بود که کمک میکرد زیر گذر بهارستان در گلدشت ساخته میشد نه اینکه وقتی تعطیل شد سکوت اختیار کردن یا با ساخت ترمینال پیشنهادی اقای بازوند(استاندار) که بسیار بزرگتر و مدرنتر از ترمینال کنونی بود موافقت میکرد ضمن اینکه جانمایی بسیار خوبی داشت ..
ترمینال خرم‌آباد را آقای ... عضو شورای شهر چهارم برد در کرگانه وسط منطقه مسکونی ساخت جایی که منطقه‌ای محرومه و هیچ امکاناتی مثل پمپ بنزین و هتل و رستوران و بانک و کلانتری ندارد و ۴ مدرسه دور تا دور ترمینال هستند خداوکیلی تو اون خیابان تنگ چطور اتوبوس پهن پیکر میاد؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا