یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده لرستانی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان گفت: وضعیت شهر خرم‌آباد نه تنها نسبت به قبل بهتر نشده بلکه بدتر هم شده است.
به گزارش dhtji، سردار سرتيپ "عبادالله عبداللهی" در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که شب گذشته برگزار شد، با بیان این که خرم‌آباد به عنوان مرکز لرستان که دارای مردم ولایی، شیعه، خوب و مدافع نظام است، نسبت به گذشته تغیری نکرده، افزود: وضع این شهر بدتر هم شده و این وضعیت در حالی است که این استان یکی از استان‌های افتخارآفرین کشور بوده است.
وی اظهار کرد: نمی‌خواهیم کسی را زیر سؤال ببریم اما واقعاً وقتی در استان‌هایی مانند کرمانشاه برای رفع مشکلات شهری از قرارگاه درخواست کمک و همکاری دارند، انتظار می‌رود که مسئولان شهری و استانی و البته خود مردم هم مطالبه‌گر باشند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه مسوولان شهری باید در این زمینه همت کنند، اضافه کرد: ایجاد مونو ریل در مسیر رودخانه خرم‌آباد و همچنین ساخت چندین پل در مناطق شهری برای بهبود وضعیت ظاهری شهر و ایجاد ظرفیت‌های گردشگری لازم است.
سردار عبدالهی ادامه داد: درست است که شهرداری‌ها با مشکلات مالی مواجه هستند ولی حتی اگر پول نباشد باز هم می‌توان کارهایی انجام داد.
وی گفت: برای مثال برخی از زمینه‌ای سازمان‌ها نباید به همین شکل و حتی بدون استفاده بماند زیرا با تبدیل وضعیت؛ می‌توان آن‌ها را به سرمایه‌هایی برای عمران و آبادی شهر تبدیل کرد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا عنوان کرد: ما در این زمینه به استاندار هم قول همکاری داده‌ایم و برای انجام چند کار مناسب و اثرگذار تا 70 درصد از محل تملک و 30 درصد نقدینگی، آماده کار هستیم.
عبدالهی تصریح کرد: در خصوص برخی از پروژه‌های استان از جمله راه‌آهن، وضعیت مناسب نیست به‌گونه‌ای که باید گفت اصلاً کار پیش نمی‌رود.
وی اضافه کرد: انتظار ما این است که مسوولان دستگاه‌های استانی برای رفع مشکلاتی مانند معارضین، مسائل زیست‌محیطی، منابع طبیعی و غیره، بیشتر همکاری کنند.
عبداللهی گفت: کسی قصد ندارد که اصول قانونی را نادیده بگیرد ولی مشکلات استان به‌گونه‌ای است که باید با همکاری و پیگیری آن‌ها را حل کرد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در بخش دیگری از سخنانش به بخشی از فعالیت‌های محرومیت‌زدایی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اشاره کرد و گفت: نزدیک به 16 هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط قرارگاه در کشور در حال اجراست ولی متأسفانه لرستان حتی در بین استان‌های محروم کشور قرار نگرفته است.
وی ادامه داد: با این که لرستان نیازمند توجه و حمایت ویژه است، نمی‌دانیم که قبلاً وضعیت استان چگونه گزارش شده است که در ردیف استان‌های محروم قرار نگرفته است.
وی تصریح کرد: باید پروژه‌های جدیدی در لرستان شروع شود تا از حجم مشکلات مردم و استان کاسته شود.
عبداللهی در بخش دیگری از سخنانش به مشکل دیگر لرستان یعنی عدم دفاع منطقی و صحیح از استان اشاره کرد و گفت: مسئله‌ای که باعث تعطیلی کار سد معشوره شد از این جنس بود زیرا از این پروژه به خوبی دفاع نشد.
وی اظهار کرد: مسائل فنی که به عنوان مشکلات این پروژه مطرح شد، درست نبود و واقعیت نداشت ولی به خاطر این مشکل، حدود 70 یا 80 میلیارد تومان هزینه به نتیجه نرسید
 عبداللهی اضافه کرد: احداث این سد به اراضی پایین‌دست آسیبی نمی‌رساند و به‌جای ساخت سد خاکی اگر این سد به‌ صورت بتنی ساخته می‌شد، امروز مشکلی برای اجرای این پروژه وجود نداشت.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد: با این وجود ما مشکلات منطقه را گزارش داده‌ایم و تلاش می‌کنیم از این محل آب شرب کوهدشت تامین شود.
عبداللهی گفت: متأسفانه دفاع مناسبی از پروژه‌های استان صورت نمی‌گیرد و مسوولان نمی‌توانند؛ مدیران بالادستی را مجاب کنند و گرنه نباید در استانی که 13 میلیارد مترمکعب روان‌آب وجود دارد، خودش با مشکل کم‌آبی مواجه باشد و به‌عنوان سرشاخه‌های دز از آب استان برای رفع مشکلات استان استفاده نشود.
وی اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای تکمیل سدهای تاج امیر، مخمل کوه و انتقال آب کاکارضا، پای‌کار است و این پروژه‌ها را تکمیل می‌کند ولی مسائلی مانند تخصیص‌ها و ماده 215 آن‌ها باید، تعیین تکلیف شود.

195 پروژه محرومیت‌زدایی در لرستان اجرا شده است
فرمانده قرب کوثر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان گفت: تاکنون 195 پروژه محرومیت‌زدایی بااعتبار 7 میلیارد و 641 میلیون تومان در استان لرستان اجرایی شده است.
سردار "ضیاء‌الدین حزنی" افزود: لرستان ازجمله استان‌های محروم و تشنه خدمت است و بر این اساس تلاش می‌کنیم تا در سال 95 این استان در فهرست استان‌های محروم کشور قرار بگیرد.
وی ادامه داد: تا کنون 21 مدرسه،22 غسالخانه،13 خانه عالم،5 عملیات آب‌رسانی و آسفالت دو جاده روستایی توسط این قرارگاه انجام شده است.
حزنی ادامه داد: ساخت دو مصلی، یک باب کتابخانه، یک مورد زایشگاه و یک مورد تکمیل مجموعه ورزشی در استان توسط این قرارگاه عملیاتی شده است.
وی خاطرنشان کرد: انجام بیش از 3 و نیم میلیارد تومان عملیات روکش آسفالت و هزینه از 14 میلیارد تومان اعتبار جهت تعریض، حفر تونل، ایجاد بیس و غیره در جاده‌های استان نیز از دیگر اقدامات قرارگاه سازندگی کوثر خاتم‌الانبیا در مناطق محروم لرستان است.

منبع:  مریم  مهری

دیدگاه‌ها  

#1 سعید 1394-11-03 11:15
برادر من شهری که سالي 10 تا شهردار عوض میکنه انتظار دارید از قبل بهتر بشه؟ انصافا بگردین یه پیاده روی قشنگ و منظم تو این شهر پیدا کنید ! تمام کارها با بی سلیقگی و فقط برای رفع مسئولیت انجام میشه .
نقل قول کردن
#2 علی 1394-11-03 14:09
اولویت اول شهرداری خرم آباد پرداخت حقوق پرسنلی هست که خیلیاشون اضافی هستن و از ظریق شورا و ... به بدنه شهرداری تحمیل شدن . آقای شهردار هم که فقط میگن پول نیست . کلا ایده ای تویه شهرداری پرورش داده نمیشه
نقل قول کردن
#3 وبگرد 1394-11-03 15:19
سال هاست كه دوست دارم برگردم به شهرم

ولي هر وقت يه سر ميام خرم آباد .... نرسيده به ميدان يادبود پشيمان ميشوم ...
واقعا احساس بديست ، هم دلم اونجاست و هم از جميع جهات از اوضاع اونجا راضي نيستم ...
از ناچاري مهاجرت كرديم .
براي خودم متاسفم :sad:
نقل قول کردن
#4 رنجبر 1394-11-03 18:36
جناب عبداللهی خدا قوت ممنون که بفکر لرستان هستید متاسفانه اكثر مدیران استانی ضعیف هستند
نقل قول کردن
#5 رامین 1394-11-03 18:48
رحمت خدا بر سردار اسلام سردار عبداللهی
نقل قول کردن
#6 حمید ت 1394-11-04 02:26
سردار عزیز ای کاش همه مثل شما بخاطر خدا کار میکردن ...اگر چنین میشد این شهر تبدیل به ابادترین شهر کشور میشد
نقل قول کردن
#7 حمید ت 1394-11-04 02:55
ترافیک شهر خرم اباد داره دوباره مثل چند سال پیش قفل میشه .. باید چندتا زیر گذر و روگذر در سطح شهر حتما ساخته شوند.ای کاش شهرداری خرم اباد همانند وزرات بهداشت با قرار گاه خاتم الانبیاء همکاری کند و قراداد تاسیس پلها رو به امضاء برساند.
نقل قول کردن
#8 محمد اكبري 1394-11-04 12:08
بسيارعالي فرموديد مشكل مردم ما اينست كه به دليل مهرباني مطالباتشان را از وزير بخوبي طرح نمينمايند وبخوبي پيگيرنيستند مطالبه گري برابراست با پاسخگو نمودن مسوولين
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا