یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از آغاز پروژه نقشه‌برداری و مطالعات طراحی و فاز توسعه منطقه ویژه اقتصادی لرستان خبر داد‌.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان، "فرزاد محمدی" گفت‌: منطقه ویژه اقتصادی لرستان واقع در ازنا، مرحله اول در زمینی به وسعت 170 هکتار اجرا و تملک شده و در مرحله دوم نیز 230 هکتار افزایش یافته است که مطالعه و طراحی آن با مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال آغاز پروژه مطالعات و طراحی فاز توسعه منطقه ویژه اقتصادی لرستانهزینه شده است که امیدواریم گامی جهت  توسعه اقتصادی کشور باشد.
وی افزود‌: با توجه به این که در سال جاری موفق به تصویب 40 میلیارد ریال اعتبار برای این منطقه شدیم که این مبلغ نسبت به سال‌های گذشته از افزایش و رشد 10 برابری برخوردار بوده و به تنهایی این منطقه حدود 40 درصد از اعتبارات شهرک‌های صنعتی را در سطح استان به خود اختصاص داده است‌.
محمدی اظهار داشت‌: برای جذب این اعتبارات و در واقع توسعه منطقه مطالعات فاز 1 و 2 اراضی باقی مانده در دستور کار قرار گرفت تا بلافاصله پس از پایان مطالعات و تایید آن بتوانیم زیر پروژه‌های اجرایی و زیربنایی در فاز توسعه منطقه از قبیل شبکه آب‌، شبکه گاز‌، محوطه‌سازی احداث منبع آب‌، شبکه توزیع برق‌، فضای سبز آغاز گردد‌.
وی افزود‌: این منطقه دارای کلیه امکانات زیربنایی و دارای گمرک و انبار مسقف و رو باز می‌باشد که 22 واحد در این منطقه مستقر است و  10 واحد بهره‌بردار و فعال بوده که مابقی واحدها نیز در حال ساخت و ساز می‌باشد‌.
محمدی اظهار داشت‌: از زمان ایجاد گمرک در این منطقه آمار صادرات حدود 36 هزار و 120 تن به ارزش 17 میلیون و 600 هزار دلار و واردات حدود 822 تن به ارزش 12 میلیون و 600 هزار دلار می‌باشد‌.
وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این شرکت با توجه به موقعیت مناسب شهرک صنعتی شماره 3 خرم‌آباد تبدیل آن به منطقه ویژه اقتصادی می‌باشد خوشبخانه عمده مسیر ویژه آینده آن طی شده به طوری که اخیراً مورد تصویب هیأت وزیران قرار گرفته و پس از تایید مجلس شورای اسلامی عملاً شهرک شماره 3 خرم‌آباد به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل خواهد شد‌.
وی با ابراز امیدواری از ایجاد این منطقه گفت: ایجاد این منطقه می‌تواند در اشتغال پایدار و توسعه و رشد صادرات غیر نفتی استان نقش و سهم به‌سزایی داشته باشد‌.


دیدگاه‌ها  

#1 زنده باد لر و تبارش 1394-08-07 15:14
روز هفتم آبان روز جهانی کوروش بنیانگذار حقوق بشر در جهان را به همه ایرانیان و بخصوص هم تباران تبریک می گویم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا