یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: برخی موانع تحت زیرساخت‌های ذهنی در ادارات لرستان مانع فعالیت جدی و گسترده بخش خصوصی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنج‌شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: جای‌گزینی دولت با بخش خصوصی در روند توسعه نیازمند آماده‌سازی فکری افکار عمومی، نخبگان و کارکنان دولت است.
هوشنگ بازوند استاندار لرستانوی با بیان این که طی و سال گذشته اقدامات بسیاری در راستای حضور فعال بخش در لرستان انجام شده تصریح کرد: افکار عمومی این تغییر را با راحتی پذیرفت، نخبگان و سیاسیون نیز به رغم ایجاد برخی حوادث از این تغییر استقبال کردند اما متاسفانه برخی موانع همچنان در فضای اداری و دولتی برای بخش خصوصی ایجاد می‌شود.
بازوند اضافه کرد: روزی که مدیری نتواند به خوبی با بخش خصوصی مذاکره کند، روز مرگ توسعه فرا می‌رسد و امروز در لرستان نیز نگرانی موجود این است که برخي کارمندان دولت سد بزرگی در مقابل بخش خصوصی هستند.
وی گفت: در بسیاری از موارد مدیران از حضور بخش خصوصی استقبال کرده و این تغییر را پذیرفته‌اند اما زیرمجموعه آن‌ها و کارشناسان ادارات حضور بخش خصوصی را به راحتی هضم نمی‌کنند و موجب بروز مشکلاتی برای این بخش شده‌اند.
استاندار همچنین گفت: چنان‌چه آسیب‌شناسی جدی در خصوص محرومیت لرستان به رغم ظرفیت‌های فراوان انجام شود ثابت خواهد شد نخستین دلیل محرومیت استان در سال‌های پس از انقلاب تا کنون نبود و خلاء بخش خصوصی قوی است.
بازوند تصریح کرد: دولت هرچه سرمایه داشته باشند در نهایت تا 15 درصد شرایط را برای توسعه فراهم می‌کند و ما بقی این مهم باید توسط خود مردم و بخش خصوصی محقق شود.
وی با تاکید بر حمایت جدی دستگاه‌های دولتی از بخش خصوصی گفت: وجود بخش خصوصی قوی موجب تقویت هزینه‌های اجتماعی از جمله فعالیت اسپانسرهای ورزشی و در نهایت تقویت سرمایه‌های اجتماعی خواهد شد.
استاندار تضعیف سرمایه‌های اجتماعی را مهم‌ترین آسیب دانست و اظهار داشت: طی دو سال گذشته تلاش بسیاری برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز بخش خصوصی انجام شده و انتظار می‌رود حضور بخش خصوصی در استان قوی‌تر و منسجم‌تر از حال باشد.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی پساتحریم از خیل سرمایه‌گذاران خارجی در استان باید استفاده شود چراکه سرمایه‌گذاری خارجی در این شرایط فرصت بسیار مناسبی است و مدیران نیز موظفند در این خصوص همکاری کنند.
بازوند افزود: سود بخش خصوصی تنها متعلق به این بخش نیست و مدیران و کارکنان دولت بدانند با افزایش سود بخش خصوصی سرانه درآمد مردم نیز افزایش یافته و توسعه پایدار رقم می‌خورد.
 
سهام گروه آریا در ماشین‌سازی لرستان از طریق مزایده واگذار می‌شود
استاندار لرستان گفت: سهام متعلق به گروه اختلاس‌گر "امیر‌منصور آریا" در ماشین‌سازی لرستان با تصمیم دادستانی از طریق مزایده واگذار می‌شود.
به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند افزود: گروه آریا تا کنون 85 درصد سهامش را به بخش خصوصی واگذار نکرده که بخش خصوصی به همن دلیل مدعی تصاحب ماشین‌سازی است.
وی همچنین اظهار داشت: هم اکنون ماشین‌سازی لرستان حدود 30 میلیارد ریال از استانداری مطالبات دارد که برای بازپرداخت بخشی از این مطالبات اسکلت تالار مرکزی استان به ارزش 10 میلیارد ریال به این شرکت واگذار شد که متاسفانه نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.
وی با بیان این که پرداخت این مطالبات در برنامه‌های امسال قرار گرفته گفت: در جلسه با دادستانی نیز مقرر شده 85 درصد سهام ماشین‌سازی از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شود‌.
بازوند ادامه داد: اگر چه شرکای 20 درصد متعلق به گروه آریا نسبت به خریداری ماشین‌سازی ابراز تمایل کرده‌اند اما دادستانی تصمیم به مزایده گرفته است.
استاندار لرستان گفت: با سفر رییس قوه قضاییه به لرستان نسبت به تعیین تکلیف اموال گروه آریا در استان قول مساعد داده شده که در این راستا صنایع غذایی گهر دورود طی ماه گذشته تعیین تکلیف شد.
قابل ذكر است 30 دی‌ماه 93 بنا بر اعلام سازمان خصوصی‌سازی، عرضه سهام شرکت ماشین‌سازی لرستان لغو شد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 پزشکپور 1394-07-24 11:08
بیکاري در این استان بیداد می کند به گوش ریس جمهور وضعیت بحرانی این استان برسانيد.....
نقل قول کردن
#2 شهروند 1394-07-24 16:02
جناب استاندار محترم پس شما چکاره هستید؟؟؟ بسیاری از مدیران تحت فرمان شما در همون مجموعه استانداری معضل بزرگ توسعه در این استان هستند... رنج نامه اون خانمی که مطلبی در همین پایگاه خبری گذاشته بود جالب بود اونجایی که گفته بودند که عده ای از مردم از زمان استاندار قبلی تا کنون برای ملاقات استاندار قبلی و شما پشت درب مانده اند ... بهتر است این مشکلات را ابتدا از پشت درب اتاق خودتان خودتون شروع کنید ...
نقل قول کردن
#3 الف 1394-07-25 07:44
مطمئن باشيد هيچكس مخالف بخش خصوصي نيست اينكه شما مي فرماييد از علمي است كه آن شخص نسبت به ضرر آن پروژه دارد مانند ضرري كه از سرمايه گذاران قبلي ديده اند (پروژه ونك پارك كه الان قراره چهار ميليارد به طرف بدهيد كه زمين خودمان را رها سازيد زمين پروژه خصوصي برج هاي دوقلو ) يا ضرري كه از پروژه هتل صخره اي وارد شده و بخش خصوصي اعتبار‌هاي (وام هاي كم بهره)را وارد بازار مي كنند
نقل قول کردن
#4 حق گو 1394-07-25 08:23
جناب استاندار برخی از مدیران و منصوب شده ها در دوره جنابعالی از یک بخش خاصی از لرستان و بخشی دیگر از افراد فامیل سالار و مسن که از سن بازنشستگی آنها سالها میگذرد و نیز برخی از نور عینی های ناتوان را به کار گمارده اند آنگاه کارکنان دولت را عامل و مانع توسعه میدانید ؟ !
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا