یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجتمع تولیدی صنعتی کفش شهرستان دورود با حضور نماینده مردم شهرستان دورود و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد‌.
به گزارش روابط عمومی فني و حرفه‌اي لرستان، مدير كل فني و حرفه‌اي لرستان در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع تولیدی صنعتی کفش شهرستان دورود، اظهار داشت: مجتمع کفش غزال مربوطه، به‌ عنوان یک سرمایه ملی حدود 14 سال در تعطیلی به سر می‌برد که در یک سال و نیم گذشته توانستیم از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز بالای 10 سال بگیریم و در نهایت 27 خردادماه سوله‌سازی آن انجام و اکنون شاهد احیاء این تولیدی تحت عنوان کفش ارجی با مديريت "محمود ارجمندي" هستیم.
 وی بابیان این که شرکت تولیدی صنعتی کفش شهرستان دورود در حال حاضر با اشتغال‌زایی 20 نفر کار خود را آغاز کرده است، گفت: این مجتمع تولیدی ظرفیت اشتغال‌زایی 180 نفر دارد که در این میان 4 خوشه صنعتی تولیدی مرتبط با همین محصولات در سطح استان لرستان تکثیر شده است.
رحمانی با اشاره به این که در هفته دولت خوشه تولیدی شهرستان خرم‌آباد با تولید محصول پادری و زیر مبلی کار خود را آغاز کرد، عنوان کرد: در ماه‌های گذشته یک شعبه در شهرستان بروجرد و یک شعبه دیگر در شهرستان کوهدشت افتتاح شد و تولیدی شهر خرم‌آباد نیز در حال تجهیز است.
وی با تأکید بر این که این تولیدی کفش قابلیت اشتغال‌زایی مناسبی دارد، خاطر نشان کرد: سه ماه است که تولیدی کفش شهرستان دورود کار خود را آغاز کرده و محصولات تولیدی خود را برای صادرات خارج از کشور انجام می‌دهد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان توسعه مشاغل خانگی را یکی از اهداف دولت تدبیر و امید دانست و بیان کرد: امیدواریم با سرمایه در گردش این مجتمع‌ها از طریق وام‌های خوداشتغالی بهره کم، بتوانیم به اشتغال‌زایی حوزه مشاغل خانگی کمک کنیم.
وی اظهارداشت: امروز توانستیم از دبیر کارگروه اشتغال 700 میلیون تومان اعتبار، سرمایه در گردش را افزایش دهیم تا بتوانیم از ظرفیت نهایی این تولیدی کفش را به 180 نفر اشتغال‌زایی برسانیم.
رحمانی با اشاره به این که ظرفیت اشتغال‌زایی  سوله‌سازی و سازه‌های فلزی در استان لرستان حدود 90 نفر است، گفت: که در این زمینه نیز قرار‌دادهای خوبی با تهران و خوزستان منعقد شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان عنوان کرد: در مجموع 12 مرکز تعطیل ‌شده استان راه اندازی و وارد چرخه آموزشی، مهارتی  و اقتصادی شدند که بالغ‌ بر 2 هزار نفر ظرفیت اشتغال‌زایی و بالغ ‌بر 5 هزار نفر ظرفیت آموزشی مهارتی ایجادشده است؛ البته ظرفیت اشتغال‌زایی به فاکتورهای دیگر  مانند اعتبارات سرمایه در گردش وابسته است بنابراین با مباحثی که در کارگروه اشتغال در بحث مشاغل خانگی مطرح‌شده امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت را به اشتغال نزدیک‌تر کنیم.
نماینده مردم دورود  و ازنا در مجلس شوراي اسلامي نيز در این مراسم، گفت: خدا را شاکریم که پس از 14 سال از تعطیل شدن این مجتمع امروز شاهد فعال بودن آن تحت عنوان کفش ارجی هستیم.
"عباس قائد‌رحمت" بابیان این که با تلاش‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و زحمات بی‌وقفه رحمانی مدیر کل و مسئولان ذی‌ربط امروز شاهد بهره‌برداری از این مجتمع هستیم، عنوان کرد: شاخه‌های دیگر این مجتمع در سه شهر خرم‌آباد، دورود و کوهدشت در حال توسعه است.
 غزال رفت، ارجی به لرستان آمد
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 گودرز 1394-07-18 21:01
خواهشا آدرس شاخه های آن را در این شهرهابدهید شاید بعضی بیکاران بی پارتی چشمشان به کاری روشن شود لطفا.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا