یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان از سرمایه‌گذاری کشور جمهوری چک در حوزه نفت و گاز این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ بازوند در حاشیه دیدار با مسئولین شرکت I.B.C جمهوری چک در فرودگاه خرم‌آباد اظهار داشت: بعد از توافق هسته‌ای انجام شده شاهد سرازیر شدن سرمایه‌گذاران خارجی به خصوص از کشورهای اروپایی به کشور هستیم.
وی عنوان کرد: از آنجایی که پالایشگاه خرم‌آبادبازوند استاندار لرستان در حال طی کردن مراحل تولید آزمایشی بوده و پس از طی کردن این مراحل اوایل سال ۹۵ به طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد، این گروه از کشور جمهوری چک برای بررسی حوزه‌های نفت و گاز به خصوص فروش تجهیزات پالایشگاهی به استان آمده‌اند.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه زمین پتروشیمی کوهدشت به سرمایه‌گذار تحویل داده شده و سرمایه‌گذار کار خود را شروع کرده است، ادامه داد: نظر به اینکه در یک‌سوم استان و در مناطق کوهدشت، رومشگان و پلدختر حوزه‌های نفت و گاز فراوانی وجود دارد این گروه یا خودشان سرمایه‌گذاری کرده و یا امکانات و تجهیزات را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند.
بازوند با اشاره به اینکه کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت‌های استان برای توسعه لرستان لحاظ شده و هنوز ۹۰ درصد ظرفیت‌ها بالقوه هستند، تصریح کرد: با حضور و رفت و آمد سرمایه‌گذاران در استان می‌توانیم این ظرفیت‌ها را در اختیارشان قرار دهیم تا سرمایه‌گذاری کنند.
وی افزود: همچنین در حوزه گردشگری مباحثی با این سرمایه گذاران در میان گذاشته می‌شود که اگر خودشان نتوانند این‌ها را به شرکت‌های حوزه گردشگری کشورشان معرفی می‌کنند.
استاندار لرستان بر لزوم وجود ستادی تحت عنوان پساتحریم یا پساتوافق تاکید کرد و بیان داشت: توسط این ستاد می‌توانیم سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کنیم چراکه ظرفیت بزرگی هستند و امکان جذبشان نیز وجود دارد.
بازوند یادآور شد: اگر ما ظرفیت‌های استان را به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی نکنیم استان‌های دیگر این کار را انجام می‌دهند چراکه در حال حاضر سرمایه‌گذاری باید توسط بخش خصوصی به‌ویژه سرمایه‌گذار خارجی انجام گیرد که ما یک نمونه از آن را در استان داریم که در کشور به عنوان یک الگو مطرح می‌شود.
 

دیدگاه‌ها  

#1 وبگرد 1394-06-24 07:44
سلام
لرستان سرزميني زيبا و نسبتا بكر است
به بهانه صنعتي شدن كه قطعا صنعتي هم نخواهد شد ، زيبايي نسبي آنرا از بين نبريد ...
نقل قول کردن
#2 سپهر 1394-06-24 13:58
خواهشا زیبایی طبیعت بکر لرستان را از ما لرستانیها نگیرید.راه توسعه استان در صنعتی شدن نیست فقط باید به صنعت گردشگری توجه شود.جمهوری چک را دعوت کنید برای احداث تله کابین در بام شهر خرم آباد و مجموعه توریستی کیو.برای ساخت هتل پنج ستاره در لرستان به ویژه مرکز استان...برای احداث پارک جزیره آبی در بام خرم آباد.به خدا با رونق توریسم هم ثروت تولید میشود هم برای ما جوانان تحصیل کرده بیکار زمینه اشتغال فراهم میشود.در این راستا قبل از هر چیز باید دره ی خرم آباد-قلعه شکوهمند فلک الافلاک و پل شاپوری ثبت جهانی شوند تا میزان ورود توریست های خارجی به لرستان افزایش یابد.بی صبرانه در انتظار فرا رسیدن آن روز تاریخی هستیم...
نقل قول کردن
#3 دریکوند. اصغر 1394-06-24 16:53
این چی حرفی هست خرم آباد بهتر هست یا کرمانشاه یا اردبیل یا قزوین بس کنید بکر بکر ما برای تولید حتی حاضرم زمینهای کشاورزی را بدیم همینجوری کردید پتروشیمی رفت اراک خرم آباد بنظر من هیچی از خودش ندارد همه استان ما اندازه بودجه شرکت پتروشیمی کرمانشاه نیست پانزده هزار میلیارد تومان هی بگید بکر سرجوانان را خوردید معتاد شدند بدبخت شدند هی باید نگاه جوانان شهرهای دیگر بکنیم بس هست چرا آنها باید بشن الگوی ما
نقل قول کردن
#4 جودکی 1394-06-24 21:35
با سلام . لطفا مسئولين كم كار را اكنون نقد کنید نه بعد از اینکه رفتند
نقل قول کردن
#5 حمید از کرج 1394-06-25 14:20
سلام آقای استاندار....بخد ا نمونه ای....بعد از رفتنتون مردم قدر شما را بیشتر میدونند...ایول که برای پیشرفت و آبادانیه لرستان از هیچی دریغ نمیکنی.....آقای بازوند بخدا خیلی دلسوز و مردی.....ما خواهان پیشرفت همه جانبه لرستانیم...
نقل قول کردن
#6 لرستانی 1394-07-11 21:06
اگر قرار است این سرمایه گذاری ها مثل پتروشیمی خرم آباد باشدبهتر است انجام نشود.از بین این همه نیرو فقط دربان و گارگران لرستانی هستندو فقط آلودگی و خراب کردن طبیعت نصیب ما شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا