یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت فارغ‌التحصیل استان فاقد مهارت هستند.
 به گزارش خبرگزاری تسنیم، "علی آشتاب" در مراسم افتتاح کارگاه‌های اشتغال محور شهرستان خرم‌آباد، با بیان این که در بحث اشتغال شاهد توسعه و سرمایه‌گذاری در استان هستیملرستان داراي بالاترين آمار بيكاري در كشور - يافته، اظهار داشت: در بحث اشتغال‌زایی وظیفه دولت تسهیل‌گرایی است بنابراین باید شرایط تسهیل کار را در استان فراهم آوریم.
وی با اشاره به این که امروز دنیا برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی به سمت بخش خدمات و مشاغل خانگی حرکت کرده است، افزود: حدود 23 هزار نفر در صنعت فرش استان فعالیت می‌کنند و این افراد می‌توانند مشوق، مروج و تعلیم‌دهنده چند نفر باشند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: ما باید نگاهمان را به کار تغییر دهیم یعنی کار را یک فعالیت مشروع و قانونی  که سبب درآمد و ثروت می‌شود بدانیم.
وی با بیان این که بیش از 70 درصد جمعیت فارغ‌التحصیل استان فاقد مهارت هستند، بیان کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای مهارت افزایی تفاهم‌نامه‌های مختلفی را با مراکز علمی و آموزشی سطح استان منعقد کرده است.
آشتاب گفت: تنها راه برون‌رفت از مشکل بیکاری مهارت‌افزایی است و راهی جزء این نداریم کما اینکه امروز در سطح استان همه امکانات دستگاه‌های وزارت تعاون در حوزه کمیسون اجتماعی به این سمت حرکت می‌کند.
وی با بیان این که بحث کارآفرینی و اشتغال در استان سرعت بیشتری گرفته است، اظهار داشت: خوشبختانه استان در مسیر توسعه قرار گرفته و به گواه مرکز آمار ایران که مرکزی رسمی و بین‌المللی است ما شاهد رشد فعالیت‌های اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری استان هستیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: در حوزه کار گروهی همه باید تلاش کنیم کما اینکه افراد حوزه کار خود را به 10 یا 20 نفر محصور نکنند و توان بیش‌تری در بحث آموزش و ایجاد شرایط کار داشته باشند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 منتقد 1394-06-07 13:18
چرا حرف های صد من یه غاز تحویل ملت میدن
فارغ التحصیل فوق لیسانس حقوق یا مدیریت داریم از بیکاری دارن دیوانه میشن
برن فرش بافی و ملیله دوزی یاد بگیرن خرج زندگی درارن
به امید روزی که برخي مدیران بی لیاقت دست از سر این استان بیچاره بردارن که تموم جوونای ما پیر شدن رفت
اون دنیا آه همه اینا میگیرتتون شک نکنید
نقل قول کردن
#2 امیر 1394-06-07 14:40
آیا اقوام مدیر کل ها یا سایر افراد با نفوذ که به ناحق با پارتی بازی در اکثر ادارات استان استخدام شدند مهارت داشتند ؟؟؟؟ نه برای پیدا کردن شغل در استان لرستان مهارت لازم نیست بلکه رابطه و پارتی لازم است. اگر باور ندارید سری به ادارات استان بزنید و ببینید کارمندانتات چقدر مهارت دارن. حتی اکثرشان آداب معاشرت هم بلد نیستند چه برسد کار روزانه خودشان را. نارضایتی مردم از ادارات کاملا معلوم است واین نتیجه استخدام افراد پارتی دار بی سواد است
نقل قول کردن
#3 علی 1394-06-07 15:27
چنان میگن مراکز آموزش، کسی که از بیرون میبینه فکر میکنه استان ما مملو از اساتید قوی و به روز هستش.
نمونه: شما اگر به نظام مهندسی استان نگاه کنید، خواهید دید چه وضعیت بدی داره ...
هر شخصی مسول بدست آوردن مهارت برای خودش هستش در دوره تحصیل دانشگاهش، هیچ دولتی هم مقصر کم کاری مردم نیست.
دوران دانشجویی عده زیادی تو استان ما با آشنا بازی نمره میگیرن و واسه خودشون میچرخن، درسشون که تموم شد تازه یادشون میفته که ضعیف هستن.
نقل قول کردن
#4 دلتنگ 1394-06-07 17:52
با سلام.من خودم لیسانس برق دارم می خواستم در خرم اباد توربین بادی بزنم برای تولید برق واین کار نیاز به مجوز هایی وهزینه های زیادی داشت من دو ساله دنبال این طرح هستم و هنوز موفق به اخذ مجوز ها نشدم ،ولی بعضی از دوستان عرض یک هفته مجوز قلیونی گرفتند مسئولین بهانه ی تحریم دیگر نیست.
نقل قول کردن
#5 الف 1394-06-08 08:21
بحث مهارت افراد بيكار نيست بحث مهارت افرادي هم كه سر كار هستند كه باعث كم مهارتي افراد بيكار شده (استاد كه مهارت ندارد واي به حال شاگرد)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا