یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نیروگاه در حال ساخت خرم‌آباد به عنوان اولین و تنها نیروگاه گازی تولید برق استان لرستان که بیش از 10 سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد با وضعیتی نا به سامان بیش از 5 ماه است که به کما رفته و تمامی فعالیت‌های آن متوقف گردیده است.
پروژه نيروگاه خرم‌آباد فعال نيست؛ اطلاعات نادرست به مسئولان استان داده‌اند به گزارش يافته، بیش از 600 میلیارد تومان تا کنون در بخش‌های ساختمانی و تامین تجهیزات مانند ساخت و نصب توربین‌ها، ژنراتورها و ترانسفورمرها هزینه شده است.
همچنين تا کنون قول بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه بسیار مهم و صنعتی براي نیمه دوم سال جاری داده شده، این در حالی است که مسئولين ارشد استان به تازگي به ماهيت موضوع فعال نبودن اين نيروگاه پي برده‌اند و گويا به آنان گزارش غلط مبني بر فعال بودن اين پروژه داده شده است و قصه همیشگی و تلخ تعطیلی و نیمه تمام ماندن پروژه‌های زیربنایی در استان محروم و مظلوم ما به همين سادگي در حال تكرار است.
همانطور که می‌دانیم ساخت نیروگاه و تامین انرژی در هر استان بستری برای رشد و فعالیت سایر بخش‌های اقتصادی بوده که با عدم راه‌اندازی این پروژه انتظار رشد در بخش‌های دیگر استان قدری نا ممکن خواهد بود، یک مثال عینی و ملموس کارخانه سیمان می‌باشد که در همسایگی نیروگاه قرار دارد و برای راه‌اندازی پس از اتمام کار به حجم عظیمی از نیروی الکتریسته نیازمند بوده که تامین آن از منابع خارج استان هزینه‌های هنگفتی را به همراه خواهد داشت. بد نیست بدانيم بسیاری از استان‌ها مانند کرمان، اصفهان، هرمزگان دومین و سومین نیروگاه خود را در حال ساخت دارند!
با توجه به این که این نیروگاه تنها نیروگاه تعطیل شده کشور می‌باشد، ضروری است تا با انعکاس این خبر موجبات آگاهي مسئولین ذی‌ربط جهت جلوگیری از مرگ قریب‌الوقوع این پروژه استراتژیک را فراهم شود. قابل توجه است که بیش از 200 نيرو در این کارگاه مشغول به کار بودند که هم اکنون به خیل عظیم بیکاران این دیار افزوده شده‌آند.
ضمناً پیمانکار پروژه تا پایان شهریور‌ماه به کارفرما فرصت داده نسبت به تعیین تکلیف کارگاه اقدام نماید در غیر این صورت پیمانکار از کار کناره گرفته و حتی با رفع مشکلات نیروگاه جایگزینی یک پیمانکار جدید دست کم یک سال زمان خواهد برد!
کارفرما: شرکت مولد نیرو (از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان)
پیمانکار طراح و تامین تجهیزات: شرکت مپنا - توسعه ۲
پیمانکار ساختمانی: شرکت نصب نیرو (گروه مپنا)


 

دیدگاه‌ها  

#1 مهدی حسینی 1394-06-02 11:03
چند روز قبل معاونت عمرانی استاندار در مصاحبه ای اعلام کردند که هیچ پروژه تعطیل شده ای در استان وجود ندارد و این موضوع برای بنده جای شگفتی دارد!
نمونه همین نیروگاه خرم آباد
نقل قول کردن
#2 علی 1394-06-02 15:29
بهتر بگذارید ساخته نشه چراکه بعد از ساخته شدن سهمیه اشتغال آن را به استانهای ایلام وخوزستان واصفهان وتهران میدن من پارسال بود که برای کار به نیروگاه در حال ساخت خرم آباد رفتم وبا این که رشته تحصیلیم نیروگاه است با جواب سر با لای آنها رو برو شدم یافته عزیز شایدناراحت بشین اما برخي از مردم لرستان از لحاظ فکری ورفتاری در سطح پایینی هستیم بابت پیگیری های دلسوزانه سایت یافته در مورد تمام امور لرستان به عنوان یک لرستانی قدر دانم یا علی.
نقل قول کردن
#3 Reza 1394-06-02 23:40
این نیروگاه ربطی به استاندار و استانداری نداره نیروگاه مالکش بنیاد هست از طرف اقای [...] که عضو هیت مدیره شرکت سنا ( سرمایه گزاری نیروگاه های ایران ) بو تا اون زمان نیروگاه فعال بود میتونید ب وب سایت سنا مراجعه کنید. بعد از خروج ایشون نیروگاه رونقی نداشته....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا