یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم تجلیل از کارفرمایان نمونه لرستانی در خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش یافته، مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان لرستان در آیین مراسم تجلیل از کارفرمایان نمونه لرستانی که صبح روز پنج‌شنبه در سالن اجتماعات شعبه دو سازمان تامین اجتماعی خرم‌آباد برگزار شد، گفت: تامین اجتماعی سازمان عمومی غیردولتی است و هزینه‌های میلیاردی‌اش از محل وصول مطالبات، تامین می شود.
شهناز حمزه‌لویی افزود: تامین منابع و وصول مطالبات وظیفه پارادوکس مانندی را برای ما به وجود آورده است که ناچار به اجرای آن هستیم.
وی با بیان این که قبلاً به ازای هر 20 کارگر 1 نفر مستمری‌بگیر وجود داشت، افزود: امروزه به ازای هر 5 نفر کارگر، 1 نفر مستمری‌بگیر وجود دارد که این آمار خوش‌آیند نیست.
حمزه‌لویی تشریح کرد: تلاش و تفکر ما در استان همواره همکاری و تعامل با کارگاه‌های مشکل‌دار بوده است و با روی خوش در کنار آن‌ها بوده‌ایم.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان لرستان با بیان این‌که این سازمان 240 میلیارد تومان از کارفرمایان طلب دارد، اظهار کرد: سازمان کل تامین اجتماعی کشور در بودجه سال 94 پذیرفته است که تعدادی از کارگاه‌های مشکل‌دار استان لرستان کاهش 20 درصدی منابع را برای آن‌ها قائل شویم به تعبیری دیگر " 100 تومان بدهیم و 80 تومان پس بگیریم".
وی با اشاره به این‌که کارها و خدمات ما تعطیل‌بردار نیست و نیاز مالی داریم، افزود: با حمایت از کارفرمایان امیدواریم منابع درآمدی این سازمان افزایش پیدا کند.
حمزه‌لویی  تصریح کرد: بخشیدن جرائم مطالبات این سازمان ممنوع است که مصوب مجلس شورای اسلامی است و اگر قانون بخشیدگی مصوب شود فقط توسط مجلس قابل تصویب و اصلاح است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: رعایت حقوق بیمه‌شدگان و ترویج فرهنگ خرید کالای داخلی از شاخص‌هایی بوده است که موجب انتخاب چند کارفرمای نمونه در استان شد.
در ادامه این مراسم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان اظهار کرد:6 نفر کارآفرین برتر در کشور وجود دارد که یک نفر آن‌ها از لرستان است که موجب افتخار ما می‌باشد.
علی آشتاب تصریح کرد: مصداق اقتصاد مقاومتی توسط ایشان صورت گرفته است که در همایش امتنان از کارآفرینان لرستانی از ایشان تقدیر به عمل آمد.
وی با بیان این‌که کار و کارگر را باید مقدس ببینیم، تصریح کرد: کار این افراد جهادگونه است و بایستی مقدس تلقی گردد.
آشتاب خاطرنشان کرد: باید به تولیدات داخلی استان اهمیت داده شود تا چرخ اقتصاد در لرستان بیشتر بچرخد.
معاون فرهنگی‌اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی کشور نیز در این مراسم گفت: در خوش‌بینانه‌ترین حالت، آثار توافق هسته‌ای مهرماه سال 95 در اقتصاد لرستان ظهور خواهد کرد!
منصور اعتصامی كه اصالتاً لرستاني است با بیان این‌ که سازمان تأمین اجتماعی مبلغ 93 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد اما سال قبل این مقدار 15 هزار میلیارد افزایش پیدا کرده، خاطرنشان ساخت: بدهی دولت به این سازمان از سال 84 شکل ‌گرفته است.
وی تشریح کرد: بحران‌های تأمین اجتماعی به رسمیت شناخته‌نشده است و این در صورتی است که سازمان تأمین اجتماعی هدف ایجاد امنیت و سلامت را در جامعه طی می‌کند.
اعتصامی افزود: اگر 10 روز حقوق کارگران و مستمری‌بگیران را پرداخت نکنیم، شیشه‌های سازمان‌های تأمین اجتماعی شکسته می‌شوند.
 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رفتار کارمندان این سازمان در شعب باید تغییر پیدا کند و با مردم با نهایت عطوفت و مهربانی برخورد شود.
منصور اعتصاميمعاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی کشور در ادامه اظهارات خود با بیان این‌که لرستان در همان ابتدا مهرش به دل مسئولین نیفتاده است، تصریح کرد: زمانی لرستان در اعزام نیرو به جنگ تحمیلی رتبه دوم را داشت ولی اينك برای دریافت تجهیزات رتبه‌ی آخر را به خود اختصاص می‌دهد.
وی در پاسخ به اظهارات مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان در رابطه با این که بعد از توافق هسته‌ای، مشکلات بنگاه‌های اقتصادی لرستان حل خواهد شد، ابراز داشت: در خوش‌بینانه‌ترین حالت، آثار توافق هسته‌ای مهرماه سال 95 در لرستان ظهور خواهد کرد.
اعتصامی با اشاره به این‌که لرستان شبکه زیر‌بنایی ندارد، اظهار داشت: 67 درصد از مردم اصفهان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و این در صورتی است که لرستان 40 درصد از مردمش تحت پوشش این سازمان هستند.
وی یادآور شد: فرق 27 درصدی بین استان اصفهان و لرستان، حکایت از نبود شبکه زیر بنایی در این استان را دارد.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی کشور تصريح كرد: انتصاب مسئولین غیربومي براي لرستان مناسب نيست چرا که مانع از توسعه استان خواهد بود.
اعتصامی افزود: سرزمینی که تولید منابع ندارد، فشار اقتصادی هم بر کارفرمایان آن وجود دارد.
قابل ذكر است در پايان اين مراسم از كارآفرينان برتر استان تجليل به عمل آمد.
 در این مراسم از کارفرمایان نمونه لرستان تقدیر به عمل آمد:
رحیم چگنی- مدیر عامل شرکت زاگرس‌پوش بروجرد
دکتر حسین جهانگیر - مدیر عامل شرکت داروسازی جهانگیر از خرم‌آباد
محمد خاکی- مدیر عامل شرکت آهک صنعتی پل‌دختر
دکتر احمد مراد‌پور- مدیر عامل شرکت اطمینان‌سازه خرم‌آباد

مصطفی  باقری
 

دیدگاه‌ها  

#1 احد پورکرمی 1394-05-22 18:59
پتروشیمی با این همه عظمت و بدون وجه بدهکاری کارآفرین نمونه نشد؟!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا