یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور در خرم‌آباد مطلوب و قابل قبول بود.
به گزارش روابط عمومي فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان با باين اين كه از اصلی‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره تشخیص رسانه‌های قوی از رسانه‌های ضعیف و کم‌کار بود، افزود: یکی از مولفه‌های مورد نظر در رتبه‌بندی مطبوعات نیز نتایج این جشنواره و بررسی کیفیت آثار مطبوعات است.
وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای رتبه‌بندی مطبوعات استان در دستور کار قرار دارد واین رتبه‌بندی در آینده نزدیک انجام می‌شود و بسیاری از سیاست‌های تشویقی از جمله درج آگهی‌ها نیز با توجه به نتایج رتبه بندی مطبوعات اعمال خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همچنین ایجاد روحیه تعامل میان مطبوعات استان و غرب کشور را از اهداف برگزای این جشنواره برشمرد و افزود: افزایش تعامل میان رسانه‌ها موجب افزایش روحیه کار جمعی و بهبود اخبار و گزارشات می‌شود.
حجت‌الاسلام حنان ادامه داد: ایجاد معرفت افزایی و ارتقا دانش رسانه‌ای از اصلی‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره بوده چرا که امروز دانش رسانه‌ای حرف اول را در دنیا می‌زند و امروزه مردم جهان از اخباری استقبال می‌کنند که دانش رسانه‌ای بالاتری در آن اعمال شده است.
حجت‌الاسلام حنان راهکار رسیدن به دانش رسانه‌ای را برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی دانست و گفت: در این جشنواره 7 کارگاه فنی مطبوعاتی برگزار شد.
وی اضافه کرد: اثبات نقش جامعه رسانه‌ای در پیشرفت کشور برای مردم و مسوولان و ایجاد رقابت سالم میان فعالان رسانه‌ای از دیگر اهداف برگزاری هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور بوده که به نظر می‌رسد این اهداف تا حدودی محقق شده است.
حجت‌الاسلام حنان اضافه کرد: رسانه‌ها محل تحصیل منافع فردی، شخصی و جناحی و ترفیع افراد نیستند بلکه ابزار ترفیع جامعه وتنویر افکار عمومی هستند و به همین منظور جایگاه رسانه باید تثبیت و از رسانه‌ها حمایت شود.
حجت‌الاسلام حنان سیاست نظام و دولت را حمایت قاطع از آزادی بیان و فکر عنوان کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها برای موفقیت راهی به‌جر ارتقا دانش رسانه‌ای ندارند که لرستان آمادگی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این خصوص به صورت منطقه‌ای را دارد.
قابل ذكر است در هشتمين جشنواره مطبوعات غرب كشور كه از سوم تا ششم خردادماه 94 در خرم‌آباد برگزار شد، رسانه‌هاي لرستان در مجمع 18 عنوان كسب كردند كه هفته‌نامه سيمره با 5 عنوان بهترين عملكرد را داشت و پس از آن، پايگاه خبري يافته و سرپرستي خبرگزاري مهر در لرستان هر كدام با 3 جايزه، در رده دوم بين رسانه‌هاي استان ايستادند.
پايگاه خبري سفيرافلاك، سرپرستي خبرگزاري ايكنا و نشريات بامداد لرستان، كاسيت، ايوار و پيشگامان زاگرس نيز هر كدام يك جايزه براي لرستان كسب كردند.
 هدف اصلي جشنواره مطبوعات، شناسايي رسانه‌هاي قوي و از ضعيف بود/ توزيع آگهي در لرستان بر اساس نتايج جشنواره
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 احمد 1394-03-11 11:43
سلام.نشریاتی که زحمت بیشتری بخود میدهند و برای مخاطبین مقاله و حرف دل مردم را به گوش مسولین میرسانند و در جشنواره جایزه گرفتن باید آگهی بیشتری بدهند تا تشویق باشد برای این نشریات و فعال بودن بقیه نشریات باشد.
نقل قول کردن
#2 میلاد 1394-03-11 13:00
توزیع آگهی بر اساس نتایج جشنواره؟؟؟
خب خیلی از رسانه ها اصلا تو این جشنواره شرکت نکردند....
یاید الز قبل اطلاع رسانی می شد که همه شرکت کنند بعد این طور تصمیمی گرفته می شد.
نقل قول کردن
#3 محمد فیضی 1394-03-11 16:47
روابط عمومی عزیز هم اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان جای نقد فراوان دارد وهم جشنواره مطبوعات غرب کشور و هم توزیع آگهی ها، خواهشا بگذارید همچنان سکوت کنم ...
نقل قول کردن
#4 محمد 1394-03-12 00:05
به نقل از میلاد:
توزیع آگهی بر اساس نتایج جشنواره؟؟؟
خب خیلی از رسانه ها اصلا تو این جشنواره شرکت نکردند....
یاید الز قبل اطلاع رسانی می شد که همه شرکت کنند بعد این طور تصمیمی گرفته می شد.

رسانه اي كه شركت نكرده حتما ترسيده و حرفي براي گفتن نداشته است . سه بار فراخوان تمديد شد پس رسانه اي كه خبر از اين موضوع نداشته حتما رسانه نيست . جشنواره بخوبي ثبت كرد داشتن ده پانزده نشريه نميتواند ثابت كند كسي روزنامه نگاره است - اكثر برندگان لرستاني فقط يك رسانه داشتند پس بهتره به جاي كميت روي كيفيت نشريات لرستان كار شود
نقل قول کردن
#5 حسینی 1394-03-12 08:51
ملاک توزیع آگهی ها آیین نامه معاونت مطبوعاتی است و نه چیز دیگر و اینکه نتایج جشنواره ربطی به توزیع اگهی ها نداره ، ملاک باید قانون باشه که همهچیز رو مشخص کرده هیچ جای آیین نامه اسمی از جشنواره نیومده که میخاید این رو مبنا قرار بدید جناب مدیر کل لطفا قانون مدار باشید و بر اساس قانون حرف بزنید. برخی از مطبوعات جشنواره رو تحریم کردند ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا