یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پیکر زنده‌یاد مصطفی عبدالهی صبح شنبه دوم خرداد‌ماه 1394 از مقابل تالار وحدت تهران تشییع شد.
پیکر زنده یاد مصطفی عبدالهی صبح شنبه دوم خرداد ماه از مقابل تالار وحدت تهران تشییع شد.به گزارش یافته، پیکر زنده‌یاد مصطفی عبدالهی بازیگر و کارگردان لرستاني تئاتر کشور صبح روز شنبه دوم خرداد‌ماه با حضور جمعی از اهالی تئاتر و دوست‌دارانش از مقابل تالار وحدت تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.
در این مراسم علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قطب‌الدین صادقی پیشکسوت تئاتر، ایرج راد مدیرعامل خانه تئا‌تر ایران،  محمد شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، گلچهره سجادیه ‌، رسول نجفیان، سعید اسدی‌، هادی مرزبان‌، آتش تقی‌پور‌، میکاییل شهرستانی، بیوک میرزایی‌، خسرو احمدی‌، شکر خدا گودرزی‌، هدایت هاشمی‌، کاظم هژیر آزاد‌، رضا صابری‌، شهرام کرمی‌، پریسا مقتدی‌(مدیر تئاترشهر)،‌ کاوه آهنین جان‌، اصغر همت، رضا بنفشه‌خواه‌، حسین پارسایی‌ و بسیاری دیگر از چهره‌های مطرح هنری کشور حضور داشتند.
همچنین در این مراسم تعدادی از مسوولان فرهنگی و هنرمندان کشور از جمله میکائیل شهرستانی‌ همکار و دوستان صمیمی وی، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایرج راد مدیرعامل خانه تئا‌تر ایران، قطب‌الدین صادقی پیشکسوت تئاتر، رسول نجفیان بازیگر و ... در وصف مصطفی عبدالهی سخنرانی کردند.
میکائیل شهرستانی با بیان اینکه هرگز فکر نمی‌کردم روزی فرا برسد که بالای جسم بی جان برادرم مصطفی بایستم و گردانده همچین مجلسی باشم؛ گفت: در انتهای فیلم مسیر سبز شخصیتی که با معجزه موفق شده سال‌ها عمر کند؛ می‌گوید این معجزه برایم اتفاق افتاد اما من در این سال‌ها متاسفانه شاهد از دست دادن دوستانم بوده‌ام. جهانی که زیستن در آن خیلی ارزشی ندارد؛ با رنج‌هایی همراه است.
علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی دیگر از سخنرانان بود، وی با اظهار تاسف از درگذشت این هنرمند ارزنده کشور گفت: باید از همسر ایشان؛ کسی که در هر شرایط پای او ایستاد و سختی این سال‌ها را برایش قابل تحمل کرد؛ تشکر کنیم. همچنین فرزندانش که در محنت و دشواری این سال‌ها پایداری کردند.
قطب‌الدین صادقی پیشکسوت تئاتر کشور هنرمند دیگری بود که در وصف عبدالهی سخن گفت. وی در بخشی از سخنانش با خواندن ابیاتی از فردوسی که مربوط به ماجرای بعد از مرگ رستم است‌، گفت: من سه دهه در خدمت مصطفی عبدالهی بودم چه آن زمانی که از فرنگ آمدم و در دانشگاه تدریس می‌کردم و چه بعدها که گروه هنر را پایه ریزی کردیم. در این سی سال 70 اثر را کار کردیم که در حدود نیمی از آنها مصطفی نقش محوری داشت. او یک هنرمند تراز اول و یک رفیق والا مقام بود و توانایی‌اش در حرفه خود چنان بود که از شخصیت‌های معاصر و دلقک تا کلاسیک را با مهارت بازی می‌کرد.
در پایان سخنرانی‌ها، پیکر مرحوم مصطفی عبدالهی پس از خواندن نماز توسط حجت‌الاسلام دعایی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع شد.
مصطفی عبدالهی از هنرمندان شناخته شده و با سابقه تئاتر ایران در سال ۱۳۳۴ در شهر بروجرد چشم به جهان گشود. عبدالهي با تأسیس گروه تئاتر «کوچه» در شهر بروجرد به اجرای تئاتر پرداخت و پس از حضور در تئاتر تهران به عضویت گروه تئاتر «هنر» به سرپرستی قطب‌الدین صادقی درآمد.
او طی ۴ دهه فعالیت خود در عرصه بازیگری و کارگردانی تئاتر در آثار مختلف تئاتری به ایفای نقش پرداخت و نمایش‌های متعددی را هم در مقام کارگردان روی صحنه برد.
وی از جمله بازیگران و هنرمندان تئاتر بود که حضوری تأثیرگذار در عرصه نمایش‌های رادیویی هم داشت. عبدالهی در عرصه تلویزیون نیز به ایفای نقش در تئاتر و مجموعه‌های تلویزیونی پرداخت که مجموعه «پهلوانان نمی‌میرند» از جمله این فعالیت‌ها است.
اينك مصطفی عبدالهی در سن ۶۰ سالگی به مبارزه با بیماری سرطان پایان داد و در بیمارستان پارسیان تهران چشم از جهان فروبست. روحش شاد باد.

پیکر زنده یاد مصطفی عبدالهی صبح شنبه دوم خرداد ماه از مقابل تالار وحدت تهران تشییع شد.


مراسم تشییع پیکر مصطفی عبدالهی هنرمند لرستانی تئاتر برگزار شد

عبدالرضا قاسمی/ تهران
 

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1394-03-03 09:57
خدایش بیامرزد
نقل قول کردن
#2 امین 1394-03-06 15:40
روحش شاد و یادش گرامی مرد بزرگی بود :sad:
نقل قول کردن
#3 مجید از تهران 1394-04-12 01:31
روحش شاد
ایشون از هنرمندان خوب لرستانی بودن که به
همراه سیامک حلمی دیگر هنرمند لرستانی تاترهای
به یاد ماندنی به روی صحنه بردند ؛
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا