یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پايگاه خبري گلوني به صاحب امتيازي و مدير مسوولي رضا ساكي (اهل خرم‌آباد) از روز دهم اردي‌بهشت‌ماه با انتشار اخبار و مطالب متنوع در مورد آداب، فرهنگ، رسوم مردم لرستان و ایران و مسائل فرهنگي، اجتماعي و تاريخي كارش را آغاز كرد.
به گزارش يافته، اين پايگاه خبري كه در جلسه روز دوشنبه 31 فروردين 94 هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز نشر گرفته بود، به سرعت كارش را آغاز كرد و به جمع پايگاه‌هاي خبري رسمي كشور در فضاي مجازي پيوست.
برخي از مطالب منتشر شده در پايگاه خبري گلوني عبارتند از: بام خرم‌آباد، بام لُرستان نیست، کتابی تازه از دکتر حجاریان، پیشینه‌ی تاریخی ایل ساکی، آموزش نوین موسیقی لُری، چند اشتباه تاریخی درباره‌ی لُرها، خرم‌آباد در دانشنامه‌ی جهان اسلام، بلوط بیخ گوش خرم‌آباد، تازه‌های شهرکتاب خرم‌آباد، همه چیز درباره پوشش لُری، کلاغ زاگرسی باهوش، مستندی درباره‌ی قوم لُر، کنسرت لُری به مناسبت روز گُلوَني و ...
براي مشاهده اين وب‌سايت مي‌توانيد به نشاني http://golvani.com مراجعه كنيد.
قابل ذكر است گُلوَنی یا گُل وَنی در زبان لری به گونه‌ای از سربند یا روسری چهارگوش که معمولاً از جنس ابریشم با نقش‌های سنتی است گفته می‌شود. گلوني پوششی است که زنان لُر به طرز خاصی به سر می‌کنند و بخشی از پوشش سنتی زنان و مردان لرستان است.
بر اساس یک ایده جالب از طرف رضا ساكي، روز ۲۶ اردی‌بهشت به عنوان روز روسری لُری (گلونی) نام‌گذاری شد و مراسمي نيز با حضور برخي مسوولان لرستان و هنرمندان اين ديار در قلعه‌ي تاريخي فلك‌الافلاك خرم‌آباد برگزار شد.
 پايگاه خبري گلوني شروع به كار كرد


رضا - ج

دیدگاه‌ها  

#1 حامد 1394-02-16 10:38
سلام بر یافته.
آیا صاحب امتیاز این سایت همون آقای ساکی نوسینده طنز معروف خودمان هست که در تهران مشغولند؟
_____________________
يافته: سلام. بله
نقل قول کردن
#2 مینو 1395-01-17 18:28
آقای ساکی همیشه این برامون سواله که چرا شهرما پیشرفتش چشمگیر نیست امروز من جوابم رو با نوشته شما در مورد دیوار مهربانی گرفتم این دیوار متعلق به شخص خاصی نیست ومیبایست اگر من و شما نگران زینب های یتیم هستیم به جای تخریب این حرکت انسانی و بانیانش همکاری کنیم که یخجال چیزی برای عرضه داشته باشد چرا خبرنگار شما فقط در زمانهای خالی ایستگاه سر میرسد نه زمانهایی که یخچال پر از مواد غذایی و ایستگاه پر از مردم دعاگوست.این را فقط متاسفانه میتوانم غرض ورزی و تنگ نظری بعضی از همشهری هایم به حساب بیاورم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا