یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون سیاسی امنیتی لرستان اظهار داشت: نشاط سیاسی و اجتماعی در گرو کارکرد مثبت و تأثیرگذار جراید است.
به گزارشروابط عمومی استانداری، سید سعید شاهرخی در اولین جلسه‌ی شورای اطلاع‌رسانی لرستان طي سال 94 گفت: با پیروی از شورای اطلاع‌رسانی وزارت کشور، این شورا در استان تشکیل شد.
وی با بیان این که ریاست شورای اطلاع‌رسانی لرستان را معاون سیاسی امنیتی استاندار بر عهده دارد، افزود: مدير روابط‌ عمومی استانداری نیز دبیر این شورا می‌باشد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان، هدف از تشکیل شورای اطلاع‌رسانی در استان را تبیین نحوه‌ی ارتباط دستگاه‌های دولتی و تشریح برنامه‌های دولت در بخش‌های مختلف به مردم از طریق رسانه‌ها عنوان و تأکید کرد: برای تشکیل جلسات مستمر این شورا در لرستان باید وقت بیشتری بگذاریم.
شاهرخی از تقویت سرمایه‌های اجتماعی به عنوان یکی از برنامه‌های جدی دولت تدبیر و امید دکتر روحانی نام برد و اظهار داشت: این مهم زمانی محقق می‌شود که رابطه‌ی دو طرفه‌ی ملت و دولت؛ صمیمی و شفاف و همراه با صداقت باشد.
وی، شعار "ملت و دولت؛ همدلی و همزبانی" که از طرف رهبر معظم انقلاب برای نامگذاری سال‌جاری انتخاب شده است را بهترین واژه و شعار در جهت تقویت سرمایه‌های اجتماعی دانست.
سرمایه‌های اجتماعی پشتوانه نظام هستند
رییس شورای اطلاع‌رسانی لرستان ادامه داد: پشتوانه نظام سرمایه‌های اجتماعی هستند؛ چرا که ملت همواره در مقاطع مختلف، نقش کلیدی و اساسی داشته‌اند.
شاهرخی در ادامه‌ی سخنان خود به نقش اساسی و بی‌همتای رسانه‌های مکتوب، دیداری، شنیداری و سایبری در تقویت سرمایه‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: مطبوعات و خبرگزاری‌ها عناصری هستند که جایگزین ندارند که پل شایسته‌ای برای اطلاع‌رسانی و انتقال مطالب و دیدگاه دولت و ملت محسوب می‌شوند.
وی به چاپ مطالب فعالان اجتماعی لرستان در جراید استان اشاره و تصریح کرد: مردم تشنه‌ی خواندن مطالب این افراد در نشریات و خبرگزاری‌ها هستند.
نشاط سیاسی و اجتماعی در گرو کارکرد جراید است
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با بیان این که فرصت بیان دیدگاه‌های مختلف از طریق مطبوعات و خبرگزاری‌ها امکان‌پذیر است، یادآور شد: نشاط سیاسی و اجتماعی در گرو کارکرد مثبت و تأثیرگذار جراید است.
شاهرخی، گسترش همزمان کمّی و کیفی مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان را خواستار شد و گفت: تعداد بالای نشریات، نشان‌دهنده‌ی توسعه‌ی سیاسی هر نظام و منطقه است و خرسندیم این پویایی را در استان شاهد هستیم.
وی استقبال خود را از نقد منصفانه و سازنده اعلام کرد و بیان داشت: در کنار بیان ضعف‌ها، نقاط قوت نیز دیده شود و بین نقد دلسوزانه با نقد تخریبی و سیاه‌نمایی باید تفاوت قائل شد.
چهره‌ی مخدوش مطبوعات لرستان
رییس شورای اطلاع‌رسانی لرستان از وجود منتقدان سیاه‌نما در مطبوعات و خبرگزاری‌های استان خبر داد و گفت: این افراد چهره‌ی جامعه‌ی بزرگ مطبوعات را مخدوش کرده‌اند.
شاهرخی ترکیب جدید خانه‌ی مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان را یک فرصت دانست و  حمایت خود را از این خانه اعلام کرد.
وی، تقویت خبرگزاری‌ها و مطبوعات لرستان را موجب رشد و تعالی اهالی رسانه‌ی استان دانست و خطاب به اعضای خانه‌ی مطبوعات گفت: کارتان را جدی بگیرد و تا پایان اردی‌بهشت‌ماه سال‌ جاری آیین‌نامه خانه را عملیاتی کنید.
شاهرخی، ساماندهی خبرنگاران را کاری در‌خور تقدیر عنوان کرد و از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خواست از کار اعضای خانه‌ی مطبوعات و خبرگزاری‌های استان حمایت کند.


دیدگاه‌ها  

#1 محمد اکبری 1394-02-02 20:38
والا امطبوعات دردنیا رکن چهارم وصدای مردم هستند مگر شما کارکردهای جدیدی را تعریف بفرماید
نقل قول کردن
#2 reza 1394-02-03 09:04
متاسفانه تعداد جراید و رسانه های متعهد کم است . اکثر دوستان کاسب و رپرتاژ نویس هستند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا