یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس انجمن موسیقی لرستان و مسوول روابط عمومي اين انجمن همراه با حميد شمس مدیرعامل شرکت مخروط‌کار لرستان از استاد "رحم‌خدا نوري‌شاد" هنرمند سرنانواز پیشکسوت لرستانی عیادت نمودند.
به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان، رئیس انجمن موسیقی لرستان اظهار داشت: سبک و سیاق سرنا‌نوازی در شهرستان دورود ویژه و منحصر به فرد است و می‌توان آن را از دیگر سبک‌های سرنا‌نوازی استان متمایز نمود.
امين عباسيان بيان داشت: مقدمات بستری استاد در بیمارستان شهرستان دورود فراهم شده اما با پی‌گیر‌ی‌های به عمل آمده جهت مداوای بهتر، ايشان به بیمارستان اراک اعزام گردید‌.
روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان نيز در خصوص معرفي استاد نوري‌شاد بيان داشت: وي متولد 1329 در شهرستان دورود است که  نواختن سرنا‌، كمانچه و ويلن را از كودكي آموخت و نواختن سرنا را نيز از شاميرزا مرادي و امير‌قلي ساكي‌فر فرا گرفت.
مجتبي روماني با بيان اين كه استاد رحم‌خدا نوري‌شاد با توجه به خویشاوندی که با زنده‌یاد استاد شاه‌میرزا مرادی داشت از کودکی با این نوع موسیقی و ساز سرنا مأنوس شد، افزود: استاد نوري‌شاد را مي‌توان جانشين بر حق مرحوم شاميرزا مرادي دانست چرا كه وي در جشنواره‌هاي سراسري متعدد داخلي لوح تقدير و ديپلم افتخار دريافت كرده است.
وي گفت: از آثار استاد مي‌توان به "گهر" و "باد بهار" كه هر دو كاست دو نوازي سرنا با همراهي تنبك و دهل مي‌باشند و نيز كاست‌هاي "دس براري" و "نواي زاگرس" به آهنگ‌سازي درويش‌رضا منظمي‌، "برف پيري" با تنظيم اردشير كامكار، "بهار مالگه" با آهنگ‌سازي و تنظيم حامد فيضيان‌، "گل آتش" با تنظيم فرشاد سيفي و مجموعه تصويري "بازنه" به كارگرداني فرشاد سيفي از وي دسترس علاقه‌مندان موسيقي است.
 رئيس انجمن موسیقی لرستان به عیادت رحم‌خدا نوري‌شاد هنرمند پیشکسوت رفت

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1394-02-01 08:15
:eek:
نقل قول کردن
#2 علی 1394-04-14 13:07
واقعا استاد به نام سرنا هستند ایشون ,,,من از نزدیک اجراهاشونو دیدم ,واقعا ناراحت شدم دست اقای عباسی درد نکنه,,امیدوارم هر چه سریع تر سلامتی شو بدست بیاره ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا