یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چهارمین جلسه اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات کشور با حضور دکتر حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موسسه نشرآوران تهران برگزار شد.
به گزارش يافته، نایب رئیس خانه مطبوعات کشور در اين جلسه با بيان اين كه صدور مجوزهای بی‌رویه از نظر کیفی نشریات را تحت تاثیر قرار خواهد داد، اظهار داشت: از زمان دولت قبل تا به حال رویه صدور مجوزهای بی‌رویه همچنان ادامه دارد و با این سبک و سیاق، نشریات با افت کیفی مواجه خواهند شد.
دكتر كيانوش رستمي ضمن تاکید پرداخت یارانه نشریات محلی در سال 93، افزود: بیمه خبرنگاران، اعلام نرخ جدید تعرفه آگهی در سال 94 و برخورد قانونی با سایت‌های بدون مجوز بايد در رأس برنامه‌هاي معاونت مطبوعاتي قرار گيرد.
همچنين مدیر خانه مطبوعات کشور نيز در اين جلسه در خصوص کمک مالی به خانه‌های مطبوعات استان‌ها از جانب معاونت مطبوعاتی اظهار داشت: کمک مالی مناسب به خانه‌های مطبوعات استان‌ها می‌تواند در برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارتقا سطح دانش تخصصی خبرنگاران تاثیر داشته باشد.
فریدون معتمدیان تصریح كرد: روند اعلام وصول‌ها در سال قبل فقط به صورت کاغذی بوده که مدتی است فایل "پی دی اف" نیز به آن اضافه گردیده و نشریات محلی می‌بایست تغییرات اعمال شده را رعایت نمایند.
دکتر مصطفی کواکبیان رئیس هيأت مديره خانه مطبوعات کشور نیز به تشریح اولویت‌های شش‌گانه مصوب شده‌ی خانه طبوعات کشور و همچنین راه‌های عملیاتی کردن این مصوب‌ها با تایید و نظر معاونت مطبوعاتی پرداخت.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز گفت: از این که وقتی می‌بینم همگی شما با اشتیاق و با برنامه در جلسات حضور پیدا می‌کنید بسیار لذت می‌برم و امیدوار به این که با همدلی شما بتوانیم گامی موثر در راه تعالی و پیشرفت مطبوعاتی محلی برداریم.
دکتر حسین انتظامی بيان داشت: این قول را می‌دهیم که برای انعکاس فعالیت‌های شما و به خصوص برای کسانی که با رای آن‌ها انتخاب شده‌اید، به شما کمک کنیم.
وي با بيان اين كه شاید تا 5 یا 6 ماه دیگر بتوانیم شماره موبایل مدیران مسوول و صاحبان امتیاز را گردآوری و ارتباط ما با آن‌ها از طریق پیامک میسر شود، افزود: ما در امتداد و همراه با دولت الکترونیک در تلاش هستیم با ایجاد این رویه از سلیقه‌ای بودن كارها جلوگیری نماییم، سرعت را بالا ببریم و از هدر رفتن وقت نیز ممانعت کنیم.
انتظامي افزود: در طرح رتبه‌بندی روزنامه‌ها و ضریب کیفی نشریات 40 شاخص در نظر گرفته‌ایم که طی هفته‌های آینده این طرح به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.
وي با تاكيد بر اين كه آگهی‌ها باید در صفحات اصلی روزنامه‌های سراسری چاپ شوند نه ویژه‌نامه‌های آنها، گفت: وقتی که بتوانیم سیستم آگهی‌ها را سیستماتیک نماییم، سازمان بازرسی نیز به راحتی و با یک کلیک می‌تواند به تمام اطلاعات دسترسی داشته باشد.
معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد با بيان اين كه صدور مجوز نشریات محلی تنها دست ما نیست، گفت: در خصوص بیمه با نگاه پوپولیستی که از قبل وجود داشته در حق خبرنگاران ظلم شده است و من وظیفه‌ی خودم می‌دانم از خبرنگارانی که حق‌شان تضییع شده است دفاع کنم.
انتظامي خاطرنشان ساخت: مگر می‌شود یک نشریه کد کارگاهی داشته باشد ولی بدون دفتر باشد و در منزل فعالیت‌های خود را انجام دهد.
وي گفت: با دستور‌العمل جدید که ظرف هفته‌های آینده ابلاغ خواهد شد خیلی از افراد که قانون را رعایت نکرده‌اند صدای اعتراض‌شان بلند خواهد شد.
انتظامي با اشاره به اين كه دولت نباید خبرنگاران را بیمه کند چون استقلال حرفه‌ای آنها زیرسوال می‌رود، افزود: یک نشریه مقتدر و تاثیرگذار استانی می‌بایست 20 نفر را نان بدهد.
انتظامي تصريح كرد: در دستورالعمل جدید معاونت مطبوعاتی روزنامه‌های سراسری تا 12 نفر و نشریات محلی تا 7 نفر از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.
وي افزود: طرح وضعیت‌شناسی مطبوعات محلی و همایش سراسری خانه‌های مطبوعات کشور توسط معاونت مطبوعاتی تایید و قابلیت اجرایی پیدا کرد.

رییس کمیته آموزش خانه مطبوعات کشور نيز در این نشست گفت: ضرورت دارد تا با همکاری معاونت مطبوعاتی وزارتخانه و به ویژه مرکز تحقیقات رسانه‌ها، برنامه‌ریزی آموزشی دوره‌های کوتاه‌مدت را در مراکز استان‌های کشور برگزار كنيم.

حسین شهابی ادامه داد: طرح تربیت مدرس حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در استان‌ها قرار است پس از هم‌اندیشی با مرکز تحقیقات و رسانه‌های وزارت ارشاد تدوین و عملیاتی شود.

علی هوشمند، کاظم شاملو، حسین شهابی و محمود محمودی از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات کشور و همچنین مهدی جهان‌دیده و محمد کمالی به عنوان بازرس، وحید نیشابوری کمیته حقوقی، مهدی صمیمیان کمیته رفاهی و رضا طولابی کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ديگر اعضاي حاضر در جلسه بودند.

 آگهی‌ها باید در صفحات اصلی روزنامه‌های سراسری چاپ شوند نه در ویژه‌نامه‌ها
 رضا  طولابی
 

دیدگاه‌ها  

#1 میلاد 1394-01-28 15:07
آفرین به معاون مطبوعاتی آقای وزیر....
آقای انتظامی به جای این که بیاد تشکر کنه که برخی سانه ها با توجه به مشکلات شدید مالی از منزل شخص استفاده می کنند برای انجام کارهای فرهنگی، دارن انتقاد می کنند؟؟
این ضعف مدیریتی بر نامه ریزی همکاران و خود ایشان است که مطبوعات این شکلی رسالت خود شون را انچام می دهند.
آقای انتظامی بهتره بجای اين حرف ها، اول یارانه 93 رو به مطبوعات بدن بهتره....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا