یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: سال 94 در راستای تحقق نهضت سوادآموزی 20 هزار نفر از جامعه هدف را شناسایی و جذب می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری موج، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد نهضت سوادآموزی اظهار داشت: آمار شناسایی افراد بی‌سواد و جذب آن‌ها در سال 94 در استان را از 15 هزار نفر به 20 هزار نفر برای سال 94 افزایش می‌دهیم.
وی با اشاره به این‌که هر دستگاه موظف به باسواد کردن عده‌ای از جامعه هدف است، افزود: جهادکشاورزی، بسیج سازندگی و معاونت عمرانی هر کدام شناسایی و جذب یک هزار نفر، دانشگاه علوم پزشکی 500 نفر و سهم آموزش‌ و ‌پرروش نیز 9 هزار و 500 نفر است که در 11 ماهه سال 94 باید شناسایی و جذب کنند.
استاندار لرستان بیان کرد: برای تحقق جذب و شناسایی افراد بی‌سواد صدا‌ و ‌سیمای مركز لرستان باید قراردادی با آموزش‌ و ‌پرورش منعقد کند و برای ائمه جمعه استان نیز نامه در جهت همکاری ابلاغ می‌شود و باید تفاهم‌نامه‌های دستگاه‌ها نیز تا تاریخ پنجم اردی‌بهشت‌ماه منعقد شود.
وی عنوان کرد: فرمانداری‌ها هم هر یک ماه و ستاد استانداری نیز هر فصل جلسه‌ای در این راستا برگزار کند و آموزش‌‌ پرورش نیز موظف به ارائه گزارش مکتوب به استانداری است.
بازوند تصریح کرد: آخرین سهمیه هر فرماندار را بر اساس این 20 هزار نفر به تفکیک شهرستان اعلام می‌کنیم چرا ‌که در رسیدن به این هدف تأثیر خوبی را در پی دارد.
وی در رابطه با عملکرد آموزش ‌و‌ پرروش در اسکان مهمانان نوروزی در استان خاطر‌نشان کرد: عملکرد آموزش‌ و ‌پرورش در بحث اسکان نوروزی بسیار موفق بود به نحوی که نسبت به سال گذشته رشد 25 درصدی داشت.
 
امسال 20 هزار لرستانی باسواد می‌شوند/ كوهدشت و بروجرد بيش‌ترين آمار بي‌سوادي را در استان دارند

44 هزار بي‌سواد در لرستان وجود دارد/ كوهدشت و بروجرد بيش‌ترين آمار بي‌سوادي را در استان دارند
مدير كل آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: تا کنون بیش از 44 هزار بی‌سواد در سطح استان لرستان شناسایی شده است.
گودرز کریمی‌فر در جلسه ستاد نهضت سوادآموزی استان لرستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه با سواد کردن افراد بی‌سواد طی سال گذشته عنوان کرد: در مجموع طی سال گذشته بیش از 8 هزار بی‌سواد در لرستان شناسایی و اقدامات لازم برای با‌سواد کردن آن‌ها از سوی آموزش و پرورش صورت گرفته است.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان بیان داشت: برنامه ما نیز طی امسال در این زمینه با سواد کردن 9 هزار و 500 بی‌سواد در سطح استان لرستان است.
کریمی‌فر با بیان این که بیش‌ترین بی‌سواد استان لرستان بر اساس جمعیت مربوط به شهرستان کوهدشت با 8 هزار و 346 نفر است ادامه داد: پس از آن بیش‌ترین بی‌سواد در لرستان مربوط به شهرستان بروجرد با 5 هزار و 869 نفر است.
وی همچنین کم‌ترین بی سواد در لرستان بر اساس جمعیت را مربوط به ویسیان با 159 نفر عنوان کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به رتبه چهارم لرستان در بحث تعداد افراد بی سواد در کشور بیان داشت: قبل از لرستان استان‌هایی مانند کردستان، سیستان و بلوچستان قرار دارند.
کریمی‌فر همچنین از فعالیت 4 هزار آموزشیار نهضت سواد‌آموزی در سطح استان لرستان خبر داد.
 مدير کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اهتمام آموزش و پرورش براي ريشه کن کردن بي سوادي در استان گفت: به منظور با سواد کردن 20 هزار نفر بي‌سواد 10 تا 49 سال، طرح شتاب بخشي به بي سوادي با محوريت آموزش فرد به فرد اجرا مي‌شود.
کريمي‌فر ادامه داد: بر اساس سرشماري نفوس و مسکن سال 90 تعداد 117 هزار نفر فرد محروم از نعمت سواد در استان لرستان وجود داشت که تا سال 92 سي و 7 هزار و 870 نفر از اين آمار باسواد شدند.
وي ادامه داد: از 52 هزار و 558 نفر بي‌سواد در سال 92 تعداد 8 هزار نفر در سال 93 باسواد شدند.
کريمي‌فر شمار افراد بازمانده از تحصيل در سال 93 را 44 هزار و 558 نفر ذکر کرد و گفت: 20 ميليارد ريال اعتبار هم براي باسواد کردن افراد بازمانده از تحصيل اختصاص در نظر گرفته شده است و انتظار مي‌رود با مساعدت و تعامل دستگاه‌ها و نهادهاي استان کار باسواد کردن اين افراد ظرف 3 سال انجام گيرد.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 حمیدی 1394-01-27 21:17
یعنی هنوز بیسوادی ریشه کن نشده
نقل قول کردن
#2 محمد 1394-01-27 23:20
باعث تاسف است كه در هزاره سوم خواندن و نوشتن معيار باسوادي باشد
نقل قول کردن
#3 محمد 1394-01-27 23:22
يافته شجاعت داشته باش و نظرات را گزينشي چاپ نكن تا متهم به همكاري با مافياي خبري استان نشوي
________________________________
يافته: شما شجاعت داشته باش و به جاي نظر گذاشتن با نام مستعار در بخش نظرات، با نام و نام خانوادگي خودتات و همراه با عكس‌تان هر مطلبي مي‌خواهيد ارسال كنيد تا منتشر كنيم
كنار گود نشستن و فرمان لنگش كن صادر كردن، از هر كسي بر مي‌آيد
"رسانه" قوانيني دارد كه بايد رعايت شوند و ممكن است مخاطب از قوانين مطبوعات اطلاع نداشته باشد، اما ما كه اطلاع داريم چرا بايد قوانين را نقض كنيم؟!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا