یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آيا برنامه طنز ساختن در مورد پزشكان، از توهين به قوميت‌ها مهم‌تر است؟معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احتمال داد برخی مسوولان استانی به دلیل حساسیت‌های منطقه‌ای، تصمیم به ممنوعیت اکران "ایران برگر" در برخی شهرهای استان لرستان گرفته باشند.
به گزارش خبرگزاری ملت، حسین نوش‌آبادی درباره تصمیم مدیران فرهنگی استان لرستان برای عدم اکران "ایران برگر" در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد گفت: ممنوعیت اکران "ایران برگر" در برخی شهرهای استان لرستان تصمیم رسمی وزارت ارشاد نبوده و این وزارت‌خانه با این ممنوعیت مخالف است و احتمال دارد برخی مسوولان استانی به دلیل حساسیت‌های منطقه‌ای، این اقدام را انجام داده باشند که آن هم با گفتگو قابل حل است.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که فیلم "ایران برگر" از فیلم‌های پرمخاطب اکران نوروزی بوده است، گفت: این فیلم مورد استقبال مردم قرار گرفته و بخش اعظمی از گیشه را به خود اختصاص داده؛ لذا اگر فیلمی در قالب طنز، برخی واقعیت‌های اجتماعی را به گویش یا زبان اقوام مختلف کشور بیان کند، صرفاً به این معنا نیست که به قومیت یا قشر و گروه خاصی توهین شده باشد.
حسین نوش‌آبادی وی در ادامه با بیان این که شخصاً این فیلم را دیده، عنوان کرد: اینکه یک فیلم با گویش یا لهجه خاصی ساخته شود، به معنای جسارت یا توهین به آن لهجه و فرهنگ نیست بلکه بیان‌گر تنوع فرهنگ در سطح کشور است که موجب این تنوع زبانی نیز شده است.
نوش‌آبادی تنوع زبان و گویش در ایران را یک امتیاز دانست و افزود: این مسأله که ملت ایران با وجود تنوع فرهنگی، زبانی و گویشی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند، یک امتیاز است و نیازی نیست گروهی در این زمینه نگران باشند.

 
 

دیدگاه‌ها  

#1 محسن 1394-01-26 14:30
واقعا جای تاسف است یافته جان نمیدانم یادت میاد یا نه این همان فیلمی است جوزانی ساخت همان فردی که بدون مطالعه و دانستن موضوع فیلم از او تعریف و تمجید کردید و دست گل ایران برگر به ملت بر هم این بود که خود جوزانی آمد گفت که ما نباید از گرز به دست بودنمان ناراحت شویم بلکه آن را نماد خودمان کنیم من حق دارم با زبان خودم فیلم بسازم چه فیلمی فیلمی پر از دلقک بازی و وجود عدم شعور و منطق در شخصیت های فیلم که همگی به لری صحبت میکنند و فارس ها شیک و با شعور
جوزآنی اگر میخواست به زبان خودش فیلم بسازد از کریمخان از مفرغ از آریوبرزن از تیمور لنگ میساخت نه لودگی و دلقک بازی منتسب به بر ...
باید جلوی کاسبی این شخص رو با توهین به قوم لر گرفت با بازیگراني چون حمید گودرزی و....
نقل قول کردن
#2 همشهری اگاه 1394-01-26 16:23
... در تعجبم چرا برخی داعیه میراث این فرهنگ را بر دوش می کشند ولی در مقابل یک فیلم طنز که نمونه ان را صد ها بار خود دیده و امتحان کرده اند موضع می گیرند و مردم را محروم از دیدن این فیلم می نمایند. یاد داستان بهمن نامی و جریان ریختن فضولات در چاه شرب مردم برای مشهور شدن افتادم.
نقل قول کردن
#3 همشهری اگاه 1394-01-26 16:26
قابل توجه اقا محسن برادر این فیلم واقعیت انتخابات در برخی شهرها و حتی اطراف مرکز استان است چرا از واقعیت فرار کنیم بگذار واقعیتها گفته شود شاید تاثیری در روش و منش عده ای پدید اید.
نقل قول کردن
#4 لرستانی 1394-01-26 17:06
موضوع این فیلم ممکن است در هر منطقه ای اتفاق افتد. چرا باید آنرا به لرستان نسبت دهیم. چرا باید این همه ناهنچاری را به لرستان نسبت بدیم
نقل قول کردن
#5 محسن 1394-01-26 22:59
قابل توجه همشهری آگاه
اگر قرار است فیلمی جهت ارتقاع فرهنگ در این زمینه ایجاد شود بهتر است در خود استان و شبکه استان با دلسوزی این کار را انجام دهد نه اینکه در کل سینماهای کشور اسباب خنده ی دیگر هموطنان شویم
نقل قول کردن
#6 دانشجو 1394-01-27 12:22
چرا نمیزارید سینما استقلال خرم آباد فیلم {ایران برگر } رو پخش کنه.؟؟؟؟؟؟ نظر ما مهم نیست؟ :-|
نقل قول کردن
#7 اعتدال 1394-01-27 14:37
با سلام به دوستانی که مخالف اکران این فیلمند ایا فردا بعد از اکران عمومی و نمایش ان در صدا و سیما چه جوابی به عامه مردم استان دارید که این فیلم را موفق نشدند همزمان با کل کشور ببینند و شما چرا به خود اجازه می دهید نماینده افکار عمومی باشید مگر سریال پایتخت در علی اباد کتول یکی از استانهای شمالی و به لهجه ان دیار نبود ایا مردم انجا مورد تمسخر دیگر اقوام قرار گرفتنند یا باعث شناسناندن هرچه بیشتر فرهنگ و جاذبه های استان گرگان گردید. متاسفانه عده ای برای مشهور شدن حاضرند دست به هر اقدامی بزنند ولو خود را نماینده اکثریت مردم دانستن در هر موضوعی ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا