یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عبدالرضا مهاجری‌نژاد مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان و عطا حسن‌پور مدیر پایگاه پل‌های تاریخی استان به همراه قدرت ترابی فرماندار پل‌دختر و عباس محمودي بخشدار معمولان، از آبشار افرینه و پل باستانی افرینه ديدن كردند.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی لرستان، مدير كل ميراث فرهنگي لرستان در جريان اين برنامه اظهار داشت: طرحی که مسوولان شهرداري معمولان در ساماندهی، ایجاد کمپینگ و فضای سبز اطراف آبشار افرینه دارند بايد به شورای فنی میراث فرهنگی لرستان ارائه شود تا پس از تأیید و لحاظ نمودن موارد خاص، نسبت به اجرای آن اقدام گردد.
مهاجري‌نژاد افزود: همچنین بخش‌هایی از بستر و عرصه پل افرینه که در فهرست آثار ملی ثبت شده، در صورت تامین اعتبار مورد مرمت قرار می‌گیرد.
وي وعده داد: اطراف پل باستانی و آبشار افرینه ساماندهی می‌شود.
 
مدير كل ميراث فرهنگي لرستان از آبشار افرينه ديدن كرد/ پل كلهر سامان‌دهي مي‌شود + عكس

برگزاري جسله شوراي اداري معمولان با حضور مدير كل ميراث فرهنگي استان
در جلسه شورای اداری شهر معمولان ساماندهی پل تاريخي "کلهرت" معمولان در دستور كار قرار گرفت.
در جلسه شورای اداری معمولان كه به ریاست ترابی فرماندار پلدختر و با حضور بخشدار معمولان، شهردار و اعضای شورای اداری این شهر و مهمانان ویژه مراسم يعني عبدالرضا مهاجری‌نژاد مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان، مهدی بهاروند معاون گردشگری و عطا حسن‌پور مدیر پلهای تاریخی استان در محل بخشداری معمولان با موضوع مطالبات عمومی مردم معمولان، توجه به جاذبه‌های گردشگری شهرستان، احداث فضای سبز و ساماندهی اطراف پل معمولان برگزار شد، مدير كل ميراث فرهنگي لرستان از چاپ کتابچه معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و گردشگری شهرستان پلدختر به ویژه معمولان با تیراژ بالا در سال 94 خبر داد.
همچنین پس از پایان این جلسه، توسط حاضرین در جلسه بازدید میدانی از پل «کلهرت» معمولان به عمل آمد.
مهاجری‌نژاد در جريان بازديد از اين پل تاريخي گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در هفته‌های آتی کار خوانا‌سازی جاده و سنگفرش پل باستانی کلهرت را آغاز کرده و بخش‌های آسیب دیده‌ي پل و همچنین راه باستانی را مورد مرمت قرار مي‌دهد.
وی گفت: همچنین به موازات این کار، شهرداری موظف بايد طبق طرح پیشنهادی که به تأیید شورای فنی میراث فرهنگی لرستان می‌رسد، نسبت به احداث فضای سبز و ساماندهی اطراف پل اقدام نماید.
پل کلهرت(kelahort) در بخش معمولان از توابع شهرستان پلدختر استان لرستان واقع شده است. این پل دارای کتیبه‌ای در قسمت غربي پل بر سينه كوه بالاتر از مسير گذر روي پل به طرف شمال غربي آن که به دستور بدر بن حسنويه نوشته شده می‌باشد.
اين پل در ادوار مختلف مورد استفاده قرار گرفته و بيشتر قسمت‌هاي آن مربوط به زمان بدر بن حسنويه (‌374 هـ .ق‌) است‌. اين بنا به شماره 2586 در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.
 

 

دیدگاه‌ها  

#1 کیوان 1394-01-19 16:19
از اینکه بعد از گذشت سالیان سال چنین مدیر برای شهر واستانمون آمده خوشحالیم... کسی امده که دلسوزانه به آثار باستانی دیارم که نشانه فرهنگ و تمدن ما است رسیدگی کرده و امیدواریم با کار کارشناسانه جلوی تخریب قلعه رو بگیرد پل شاهپوری رو مرمت کند و فکری به حال سنگ نوشته بکند و از اینکه این چنین باغ گلستان را زیبا کرده دیگر آثار باستانی را هم در یابد و از استاندار محترم ونماینده های شهرمون می خواییم که پشت چنین مدیران دلسوزی رو بگیرد
نقل قول کردن
#2 لرستانی 1394-01-20 00:25
سلام
خیلی جالبه!! آقای کیوان همیشه به گوشه ببینه یه خبر از مدیر میراث بشه اظهار ارادت ميکنه و متن حرفهاش هم همیشه یه چیزه "خوشحالیم از اینکه پس از سالها همچین مدیری آمده"
نقل قول کردن
#3 بهنام 1394-01-20 01:59
آقای مهاجری نژاد خسته نباشید امیدوارم با تلاشهای جدی وپشتکارعالیتان وباتشویق دیگرمسولان استان وهمیاری وهمکاری همدیگر پل های تاریخی لرستان رامرمت وبازسازی کنید واین پل های تاریخی را برای اینکه تخریب نشوند وآسیب نبینند تنها مختص پیاده رو باشند نه سواره رو پل تاریخی صفوی که همانند پل خواجوی اصفهان بوده وجنب قلعه فلک الافلاک است می بایست مرمت وبازسازی شود وتنها متعلق ومخصوص به پیاده روباشدنه سواره رو وجنب آن پل دیگری برای سواره رو احداث شودلطفا مسولا استان لرستان به این درخواست جامه عمل بپوشانندبا کمال تشکر
نقل قول کردن
#4 سردار 1394-01-20 13:39
باسلام. فعلا نه چیزی صورت گرفته و نه انجام شده,هرچند که لرستان جای کار دارد ولی متاسفانه مدیران بجای کار فقط شعار تحویل مردم میدن
نقل قول کردن
#5 کیوان 1394-01-21 00:42
[quote name="لرستانی"]سلام
خیلی جالبه!! آقای کیوان همیشه به گوشه ببینه یه خبر از مدیر میراث بشه اظهار ارادت ميکنه و متن حرفهاش هم همیشه یه چیزه "خوشحالیم از اینکه پس از سالها همچین مدیری آمده"[/quبا سلام خدمت لرستانی محترم بله من همیشه از اقای مهاجر نژاد مدیر قوی طرف داری میکنم نه تنها درسایت محترم یافته بلکه در همه جا هر چند صدای من به جایی شاید نرسد ولی پیش خودم خوشحالم که بدون در نظر گرفتن هیچ منافع ای فقط به خاطر شهرم و آثار تاریخی که دارن روز به روز تخریب میشوند و کسی امده و به اینها رسیدگی میکنه طرفداری میکنم ...وقتی تعطیلات عید به باغ گلستان رفتم ودیدم مکانی زیبا با طرحی زیبا و کارشناسانه این کارو کرده باید طرفداری کنم .ولی از بعضی مدیران هم باید انتقاد کرد چون حق ماست در ضمن اگر شما چیزی از این مدیر می دونیید به ماهم بگید تا بدونییم شاید نظرمون تغییر کرد اگر خلافی کرده بگیدد ؟ من که از ایشون و مدیرانی که دلسوز شهر و دیارم هستند ممنونم و تشکر میکنم
--------------
يافته: سلام. جناب كيوان اين كه ديگران هر چه درباره مدير مي‌دانند اين‌جا بگويند، مطمئن باشيد الان فهرست بلندبالايي از سوي معترضين به نظر شما اين‌جا قرار مي‌گيرد كه البته كار رسانه انتشار چنين مواردي هر چند صحت هم داشته‌ باشند نيست. لذا توصيه مي‌شود براي ارتباط با ايشان و بحث در حوزه‌ي مورد علاقه، ايميل خود را زير مطلب بنويسيد تا ايشان نيز چنان‌چه مايل بودند با شما از طريق ايميل در ارتباط باشند و گرنه از هم‌اكنون استارت يك مصاف بلندبالا در بخش نظرات را زده‌ايد كه صد البته اكثر نظرات نوشته نيز قابل انتشار نخواهند بود
با تشكر
نقل قول کردن
#6 کیوان 1394-01-22 00:03
با سلام خدمت سایت محترم یافته بله حرف شما کاملا صحیح می باشد و منظور من این بود که ما باید وقتی مدیری کار مثبتی برای شهرمون میکند باید آن را دید و تشکر کرد همیشه انتقاد مفید نمی باشد باید تشویق هم باشد ولی نمی دونم چرابعضی ها واکنش نشون میدند و چرا فکر میکنند همیشه باید منافعی باشد. خدا شاهد است من حتی نمیدونم اداره کل میراث فرهنگی کجاست و اصلا اهل بحث کردن نیستم و این چند مدتی به کامنت میزارم و هیج کدام توهین نبوده و بعضی وقتا هم نقد از مسولان نوشتم و اینکه شما همه این زحمت می کشید و مطلب و مقاله می نویسید به خاطر منافع سایت شماست من مطمئان هستم اینگونه نیست و فقط به خاطر اطلاع رسانی و کمک به شهر و دیار و کشورمان است با سپاس
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا