یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از چند روز قبل، نمایشگاه هفت سین و سرمه‌دوزی خانم "شیدا کُرد" در نگارخانه شهید آوینی مجتمع فرهنگي هنري ارشاد خرم‌آباد بر پا شيدا كرد هنرمند لرستانيشد.
به گزارش يافته، از 9 ماه قبل جرقه‌ی برگزاری نمایشگاه هفت سین نوروزی و سرمه‌دوزی در ذهن اين هنرمند خوش‌ذوق زده شد.
اينك پس از ماه‌ها تلاش، از 23 تا 27 اسفندماه در نگارخانه‌ی مجتمع فرهنگی ارشاد خرم‌آباد میزبان آثار هنری «شیدا کُرد» هنرمند خرم‌آبادی بود.
وي از 16 سال پیش به صورت غیررسمی کارهای هنری خودش را آغاز کرد.
شيدا كرد در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: هدفم از برگزاری این نمایشگاه ارائه کارهای جدید و ایده‌های خلاقانه بود.
وي با بيان اين كه خوشبختانه احساس می‌کنم در این راه نیز تا حدود زیادی موفق بوده‌ام، افزود: سعی کردم با تلفیق رنگ‌های مختلف بر روی نگاه همشهريانم تاثیر بگذارم‌.
اين بانوی هنرمند خرم آبادی در خصوص همراهی خانواده اش و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های هنري خود عنوان کرد‌: همیشه از روی دست مادرم بافتنی بافتن نگاه می‌کردم و از همین روش نگاه کردن، بافتنی را آموختم.
كرد با اذعان به اين كه  مادرم در اکثر مواقع برایم یک الگو محسوب شده است، تصريح كرد: بعد از ازدواج نیز همسرم در کارهای هنری حامی‌ام بوده است‌؛ تا این حد که برای تهیه‌ی چند روبان کار خود را تعطیل و مرا به اصفهان برد و ابزار مورد نیازم را خریداری کردم‌.
وي تاثیر فعالیت هنری را در زندگي شخصي‌اش چنین بیان کرد‌: از زمانی که فعالیت هنری خود را آغاز کرده‌ام آرامش روحی‌روانی خاصی دارم و چندین مرتبه که از ساعت 12 شب شروع به ساخت آثارم کرده‌ام و تا 7 صبح ادامه داشته است، اصلاً متوجه گذشت زمان نشدم.
وی در ادامه اظهار داشت: به هیچ وجه از برگزاری این نمایشگاه هدف تجاری نداشتم و صرفاً دوست داشتم با ارائه کارهایم روی فکر هنري همشهریانم اثرگذار باشم.
شیدا کرد بانوان لرستانی را به یادگیری و انجام فعالیت‌های هنری دعوت کرد و گفت‌: بانوان همشهری می‌توانند در منزل شخصی خود با كم‌ترین امکانات نیز خالق آثار زیبایی باشند.
وي در حاتمه با بيان اين كه نگاه هنری و ایده‌های خلاقانه و صبر و حوصله می‌تواند از هر انسانی یک هنرمند بزرگ بسازد، افزود: امید آن می‌رود مسوولان مربوطه با نگاهی ژرف‌تر به مقوله‌ی هنر و هنرمند زمینه‌ساز ظهور استعدادهای ناب باشند.
 بهاريه‌اي در پيشواز بهار لرستان + عكس
رضا  طولابی / خرم‌آباد
 

دیدگاه‌ها  

#1 چگنی 1393-12-26 02:48
درود بر بانوی هنر لرستان ... بسیار زیبا .. افرین
نقل قول کردن
#2 شهروند 1393-12-26 07:04
درود و دست مریزاد به بانی هنرمند وخلاق خرم آبادی . شما نمونه بانوان زندگی بخش به روح خسته جامعه زنان هستید .
نقل قول کردن
#3 عليرضا 1393-12-26 11:52
خدا قوت آفرين
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا