یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اکران فیلم "ایران‌برگر" برای جمعی از نخبگان، هنرمندان، مدیران، دانشگاهیان و رسانه‌های استان انتقادات و حواشی بسیاری را به دنبال داشت.
به گزارش خبرگزاري مهر، فیلم سینمایی "ایران برگر" صبح چهارشنبه در اکرانی ویژه و غیرعمومی در سینما استقلال خرم آباد با حضور مسعود جعفری‌جوزانی کارگردان فیلم، محمدهادی کریمی نویسنده، هوشنگ بازوند استاندار لرستان، سردار محمد قنبري فرمانده انتظامی استان لرستان، حجت‌الاسلام علي‌رضا كرمي نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و سرهنگ علي‌حسين پازدار معاون هماهنگ كننده اين نيرو، حجت‌الاسلام حميدرضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و اصحاب رسانه روی پرده رفت که انتقادات بسیاری را از سوی حاضران به همراه داشت.
در جریان این اکران ویژه عمده حاضران به نقد اثر جدید جعفری‌جوزانی پرداختند به طوریکه در لحظاتی سالن با انتقادات جدی منتقدان لرستانی به همهمه کشیده شد.
 
تمجید مدیرکل ارشاد لرستان از جعفری‌جوزانی
در ابتدای مراسم اکران این فیلم حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در سخنانی با اشاره به این که مسعود جعفری‌جوزانی را همه می شناسند و به عنوان شخصیت بزرگی در سطح کشور و فراتر از آن مطرح هستند، اظهار داشت: آثار سینمایی خوب ایشان را همه دیده اند و فیلم "جاده‌های سرد" این کارگردان بی‌نظیر بود.
وی با بیان اینکه استاندار لرستان به طور مخصوص پی‌گیر آوردن این فیلم بودند، تصریح کرد: این فیلم برای اعضای شورای تامین استان، مدیران کل و هنرمندان اکران می شود.
بنابر این گزارش، پس از سخنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان فیلم ایران برگر به روی پرده رفت و بعد از اکران این فیلم مسعود جعفری‌جوزانی و محمدهادی کرمی به روی صحنه آمدند تا در جلسه نقد فیلم "ایران برگر" حضور داشته باشند.
 
چرا "ایران برگر" با زبان لری ساخته شد؟
مسعود جعفری جوزانی در سخنانی با اشاره به این که خوشحالم که در وطن خودم هستم، اظهار داشت: فیلم‌های سینمایی جاده‌های حواشی اكران ايران‌برگر در خرم‌آباد/ فيلم ایران‌برگر در تنور داغ منتقدان لرستانيسرد، شیرسنگی و در مسیر تندباد را با گویش لری خودم از سال ۶۲ ساخته‌ام.
وی با بیان این که فیلم‌نامه فیلم سینمایی "ایران برگر" نیز سال ۱۳۸۰ نوشته و در سال ۱۳۸۱ فیلم ساخته شد و پروانه گرفت، تصریح کرد: مراحل اکران این فیلم به خاطر ساختن سریال در چشم باد تا به امروز عقب افتاد.
این کارگردان سینما و تلویزیون با تاکید بر این که یک نفر از من سوال کرد که این فیلم می‌توانست با هر گویش دیگری ساخته شود چرا از گویش لری در ان استفاده کرده‌اید؟ افزود: جواب من این است که فیلم‌سازی که اهل لرستان است وقتی حرف می‌زند با افتخار با گویش خود حرف می‌زند.
جعفری‌جوزانی با اشاره به اینکه یکی از پاک ترین گویش‌هایی که بیش‌ترین کلمات اصیل زبان دری را دارد گویش لری است، گفت: اسم روستایی که فیلم در آن جریان دارد "شید" است که یک کلمه اصیل و به معنای نور است.
وی با بیان این که به این دلیل "شید" را انتخاب کردیم چرا که یک کلمه اصیل است، تصریح کرد: خودم نیز با افتخار پسوند جوزانی را به دنبال می‌کشم.
این کارگردان سینما و تلویزیون یادآور شد: طبیعی بود به زبان خودم فیلم بسازم چون درک عمیق‌تری از آن دارم.
 
هر قومی آدم خوب و بد دارد!
جعفری‌جوزانی با اشاره به این که کسانی که بدون شناخت از این جامعه و گویش وارد آن می‌شوند، ساختار آن را به هم می ریزند، اظهار داشت: وقتی یک فیلم در هر منطقه ای ساخته می شود طبیعتا هم آدم خوب دارد و هم آدم بد.
وی افزود: مدیر مدرسه، روحانی روستا، فتح الله خان و امر الله خان همه چه خوب و چه بد اهل این منطقه هستند و مثل هر قوم دیگری آدم های خوب و بد باهم در آن وجود دارد.
این کارگردان سینما و تلویزیون با بیان این که افتخار بزرگ این است که یک واحد کوچک از قوم بزرگ لر که 6 هزار سال است مملکت را نگه داشته است هستم، تصریح کرد: به فیلم خود افتخار می‌کنم چراکه اهل لرستان هستم.
جعفری‌جوزانی با اشاره به این که نباید بهراسیم که به لهجه خودمان فیلم بسازیم، گفت: وقتی فیلمی در استانی قرار است ساخته شود اهمیت آن در اصالت، گویش، روابط انسان ها و فرهنگ آنها نهفته است.
این کارگردان سینما و تلویزیون با بیان این که "ایران برگر" فیلم امروز است، تصریح کرد: این فیلم در یک روستا در منطقه ای بین اراک و ملایر ساخته شده است.
 
ایران برگر حاصل یک دهه تلاش جعفری جوزانی است
محمدهادی کریمی نویسنده فیلم "ایران برگر" نیز در سخنانی با اشاره به این که خوشحالم در جمع بزرگان فرهنگی و سیاسی استان لرستان هستم، اظهار داشت: این فیلم حاصل یک دهه تلاش آقای مسعود جعفری‌جوزانی است.
وی با بیان اینکه با فیلم "جاده های سرد" جعفری جوزانی با طبیعت، مردم، گویش و دردها و رنج‌های کسانی که مورد تبعیض و ناعدالتی قرارگرفته بودند آشنا شدم، تصریح کرد: همچنین با فیلم "شیرسنگی" ایل بختیاری را شناختم.
نویسنده فیلم "ایران برگر" با تاکید بر این که آقای جعفری‌جوزانی به من گفتند که دوست دارم این فیلم را در موقعیتی بسازم که یادآور مردم زادگاه خودم باشد، افزود: قهرمان فیلم "ایران برگر" آقای معلم است که به درستی به گندم، کار، آینده و تعامل اشاره و تاکید می‌کند.
 
تهمت "گرز به دست" بودن قوم لر
بنابراین گزارش حجت‌الاسلام علی‌رضا کرمی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در ادامه جلسه نقد فیلم گفت: در این فیلم تهمت هایی به استان های لر نشین زده می شود بر این مبنا که همیشه "گرز به دست" هستند.
وی با بیان اینکه این موضوع دقیقا در فیلم آمده و به گونه ای مورد تایید عمومی قرار گرفته است، تصریح کرد: در رابطه با موضوعاتی که پیرامون بداخلاقی در انتخابات مطرح شد باید گفت که این مسائل چیزی است که در همه کشور اتفاق می افتد و نباید این موارد را تنها در یک قوم لر ببینیم.
 
جد در جد حافظان کشور بوده‌ایم
کارگردان فیلم "ایران برگر" در پاسخ به این انتقاد با اشاره به اینکه من همه عمرم تنها یک چیز را آموخته ام و فقط این را بلدم، اظهار داشت: من درس این کار را آموخته ام و فیلم می سازم.
جعفری‌جوزانی با بیان اینکه حرفه من فیلم سازی است، تصریح کرد: نباید بهراسیم از این که در رابطه با قوم لر داستانها گفته شود و مستندها ساخته شود.
وی با تاکید بر این که ما فرهنگی داریم که خیلی جاها افتخار آمیز است، افزود: قوم لر سرلشگر و ارتش این کشور بوده و حتی در عشایر ما بیشتر کارهای خانه دست زنان بوده چون مردها دائما مشق نظام می‌کرده‌اند.
کارگردان فیلم "ایران برگر" با اشاره به اینکه قشونی که از خرم آباد می رود، تا نزدیک سن پترزبورگ رفته و در انجا ماندگار نیز شده است، اظهار داشت: موسیقی لری نیز در جایگاه خود بی نظیر است.
جعفری‌جوزانی با بیان اینکه حتی شهرام ناظری به صورت افتخاری خوانندگی این فیلم را قبول کرد و گفت من عاشق این فیلم هستم، تصریح کرد: چون ایشان هم کرد است و همبستگی عجیبی باهم داریم.
وی با تاکید بر اینکه نگرانی نباید باشد، افزود: ما جد در جد حافظان کشور بوده‌ایم.
 
نهراسیم از این که بگویند چوب به دست هستیم!
کارگردان فیلم "ایران برگر" با اشاره به این که ریتم های موسیقی های لری بر اساس حرکت سم اسب‌ها و جنگ‌هایی است که انجام داده ایم، گفت: تفنگ در تمام اشعار لری وجود دارد.
جعفری‌جوزانی با بیان این که وقتی می گویند تگزاس فورا یک چیز به نام اسلحه و تفنگ به ذهن می‌ آید، تصریح کرد: مردم تگزاس نیز به این امر افتخار می‌کنند و چیز بدی نیست و می‌گویند مملکت را حفظ کرده‌ایم.
وی با تاکید بر این که نباید هراس این قضیه را داشته باشیم که می‌گویند چوب به دستیم، افزود: چوب را برای چه کسی برمی‌داریم؟
کارگردان فیلم "ایران برگر" با اشاره به اینکه اگر لازم باشد خودم هم چوب برمی‌دارم، اظهار داشت: اگر لازم باشد برای مملکت چوب و تفنگ هم برمی‌دارم.
 
"ایران برگر" چه می‌خواهد بگوید؟!
جعفری‌جوزانی با بیان اینکه فیلم "ایران برگر" می‌گوید که شرم بر شما باد که به مردم مرغ می‌دهید و مردم را در صف نگه می‌دارید، تصریح کرد: کار درست کنید، ملت ما کار می خواهد.
وی با تاکید بر این که تفاوت ما لرها این است که بلدیم ادبیات‌مان را درست انتخاب کنیم، افزود: بدون این که گستاخانه برخورد کرده باشیم، ادیبانه گفتیم به بزرگانی که در جایی قرار می‌گیرند باید ارزش و قدر این ملت را بدانند.
کارگردان فیلم "ایران برگر" یادآور شد: این مملکت نان می‌خواهد نه اینکه امروز غذا بدهید وقولی بدهید و گداپروری کنید.
جعفری جوزانی ادامه داد: مردم اگر قیمه و پیتزا را هم بخورد اما سر صندوق رای قرار بگیرد آن معلمی را انتخاب می‌کند که به دنبال نان ملت است چراکه روح ملی‌اش اجازه نمی‌دهد رای اشتباه بدهد.
 
فيلم ايران برگر

هرگز آنچه در "ایران برگر" نمایش داده شده را در لرستان ندیده‌ام
 دکتر حسین مهرداد از اساتید دانشگاه‌های لرستان نیز در سخنانی با انتقاد از فیلم "ایران برگر" اظهار داشت: هنر انسان را از عالم واقع به عالم خیال می برد و دگرگون می کند و برمی گرداند.
وی با بیان این که هنر آن است که انسان را صاحب درک کند، تصریح کرد: کلید ورود به احساسات مردم هنر است.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه فرض کنیم که ما اصلا مردمی چماق به دست هستیم، گفت: نیمه پر لیوان و تاریخ ۴۰ هزار ساله و فرهنگ مردم را نیز باید دید.
مهرداد با بیان این که قوم لر هیچگاه در تاریخ مغلوب نشده است، تصریح کرد: قوم مغول نتوانست وارد این منطقه شود و این قوم لر بود که تیمور را لنگ کرد و صنفت لنگ را به تیمور داد.
وی با تاکید بر این که اگر به حریم خانواده‌ها توهین شود ممکن است گرز به دست بگیریم، افزود: واقعیت این است که الان دیگر گرز نمی‌گیریم و سال‌های سال است در لرستان زندگی کرد‌ه‌ام و هنوز چنین چیزی که در فیلم نشان داده شد را ندیده‌ام.
 
یک استاد دانشگاه: ایران برگر قابل دفاع نیست/ فرهنگ مردم لر را به تصویر بکشید
این استاد دانشگاه با اشاره به این که فرهنگ غنی، موسیقی بسیار زیبا، مهمان‌نوازی و فرهنگ مردم لر را به تصویر بکشید، گفت: خوبی‌ها را نشان دهید که یک سرمایه گذار به استان بیاید.
مهرداد با بیان این که هر انسانی این فیلم را ببیند دیگر در استان ما آجر روی آجر نمی گذارد، تصریح کرد: فکر می کنند ما قومی این چنین هستیم.
وی با تاکید بر این که این فیلم قابل دفاع نیست، افزود: ما افراد تحصیل‌کرده‌ای هستیم و ممکن است با توضیحات شما قانع شویم اما افرادی داریم که اگر این فیلم را ببینند آن را توهین محض تلقی می‌کنند.
 
در فیلم‌ها افراد ساد‌لوح را به عنوان قوم لر معرفی می کنند
این استاد دانشگاه با اشاره به این که ۸۰ درصد جامعه در رابطه با این فیلم قانع نمی شوند، اظهار داشت: در فیلم ها و سریال‌ها متاسفانه افرادی که ساده‌لوح هستند را به عنوان قوم لر معرفی می کنند.
مهرداد با بیان اینکه ما از این وضعیت ناراحت هستیم، تصریح کرد: ما توسعه و دموکراسی را می دانیم و به دنبال کاهش فقر و بیکاری هستیم و اینگونه که در فیلم ها نشان داده می شود نیستیم.
وی با اشاره به اینکه در جاهای دیگر انسانی را در خیابان می کشند و کسی چیزی نمی‌گوید، گفت: اما در لرستان زبان یک خرس بریده شد و کل دنیا آن را فهمید.
این استاد دانشگاه یادآور شد: ما واقعا عصبانی می شویم وقتی به قوم لر توهین می‌شود.
 
ناکجا آبادی که در هیج جای جغرافیای مناطق لرنشین نیست
آرش احمدی فعال رسانه‌ای لرستانی نیز در انتقاد از فیلم "ایران برگر" خطاب به کارگردان این اثر گفت: عِرق شما نسبت به قوم لر از فیلمی که ساخته‌اید برداشت نمی‌شد.
وی اظهار داشت: "ندید بدید" بودن، سادگی مردمی که شهری ها آنها را دست می اندازند، بیگانه بودن با تمدن، کم خردی، باورهای عشیره‌ای که به سخره گرفته می شود، فروختن رای به شام و ... مسائلی بود که در فیلم "ایران برگر" در رابطه با قوم لر مطرح شد.
معاون خبر صدا و سیمای مرکز لرستان با بیان این که مردمی که چیزی از پیشرفت نمی دانستند و منطق نداشته و حرف حساب نمی‌دانستند چیزی بود که در فیلم "ایران برگر" نشان داده شد، تصریح کرد: همه این خصوصیات در کنار آدم‌های اتو کشیده و بافرهنگ که از جای دیگر آمده بودند نشان داده شد.
احمدی با تاکید بر اینکه "ناکجا آبادی" که به لرها نسبت داده‌اید نه در بروجرد، نه در خرم‌آباد و نه در ملایر است، افزود: چرا خشونت‌طلبی را به این قوم نسبت می دهید.
وی با اشاره به این که پیامک‌هایی که هجو و تمسخر قوم لر را نشانه گرفته است را همه مشاهده می کنند، اظهار داشت: تمام سکانس‌های این فیلم برای شبکه‌های اجتماعی خوراک خواهد شد.
 
نویسنده ایران برگر: در فیم بحث ما لرستان نیست
نویسنده فیلم "ایران برگر" در پاسخ به انتقادات مطرح شده با اشاره به این که باید بر آن چیزی که دیده اید تامل کنید شاید چیزی که حکم کرده اید درست نباشد، اظهار داشت: شخصیت‌های مثبت داستان مثل روحانی فیلم که حامی جوانان است و معلمی که حرف از گندم و آینده می‌زند را باید دید.
کریمی با بیان این که من در عجب هستم که چطور مرد و زنی که آمده‌اند و همه جا را به هم ریخته‌اند و بعد ساخت و پاخت کردند و به آنتالیا رفتند را مثبت دیده‌اید؟ تصریح کرد: مرد و زن شهری که نماد سرمایه داری هستند و می‌خواهند با پول، قدرت را بخرند را نباید مثبت دید.
وی با تاکید بر اینکه شخصیت‌های منفی ما که تهرانی حرف می زنند را مثبت دیده اید، افزود: در این فیلم بحث ما بحث لرستان نیست.
نویسنده فیلم "ایران برگر" با اشاره به اینکه در جریان فیلم یک روند بلوغ نشان داده می شود، گفت: مردم از جنگ بین فتح‌‌الله و امرالله خسته شده و همه نور الهی می‌شوند.
کریمی با بیان این که در این داستان معلم و روحانی که از بین خود این مردم هستند اتحاد یافته و جلوی دمل چرکی اختلاف ها را می گیرند، تصریح کرد: حرف‌هایی که راجع به انتخابات در فیلم زده می‌شود حرف های روز جامعه است.
 
جعفری جوزانی: از ایران برگر ۱۰۰ درصد دفاع می‌کنم
کارگردان فیلم "ایران برگر" نیز در سخنانی با اشاره به این که وقتی فیلمی در یک منطقه ساخته می شود آدم‌های مثبت و منفی آن نیز از مردم همان منطقه هستند، اظهار داشت: این فیلم می توانست در یک گوشه دیگر و با یک گویش دیگر ساخته شود.
جعفری جوزانی با بیان این که این فیلم قوم‌نگاری نمی‌کند، تصریح کرد: همین فریادهایی که در فیلم گفته می‌شود که نباید زد امروز دارد اتفاق می افتد.
وی با تاکید بر این که نقدی داریم باید بدون تکرار و استفاده از کلمات مترادف بیان کنیم، افزود: این کوبش‌ها را نباید انجام داد.
کارگردان فیلم "ایران برگر" با اشاره به این که افتخار می‌کنم به ساختن فیلم "ایران برگر" و از آن ابایی ندارم، گفت: من ۱۰۰ درصد از فیلم "ایران برگر" دفاع می کنم.
جعفری جوزانی با بیان این که در این فیلم یک داستان روایت شده و یک طنزی است که نشان می‌دهد چه باید بکنیم و چه نباید بکنیم، تصریح کرد: اگر کسی هم اعتراض کند باید بگوید چرا آدم‌هایی که از خارج روستا آمده‌اند تهرانی حرف می‌زنند.
وی عنوان کرد: اینکه گفته می شود از حماسه‌ها و دستاوردها و فرهنگ قوم لر باید فیلم بسازیم نیز باید بگویم که قبلاً ساخته‌ایم و اگر سرمایه و فیلم‌نامه باشد باز هم می‌سازیم.
 
کارگردان ایران برگر: متاسفم که از فیلم خوشتان نیامد!
کارگردان فیلم "ایران برگر" با اشاره به این که من خودم لر هستم و دلیلی ندارد خودم را تحقیر کنم، اظهار داشت: در کجای داستان گفته شده که این فیلم در لرستان اتفاق افتاده است؟
جعفری‌جوزانی با بیان این که این فیلم یک داستان راجع به انتخابات است و چیزهای خوب و بد را نشان می‌دهد، تصریح کرد: این فیلم نه تنها توهین نیست بلکه افتخار هم هست چون من آن را ساخته ام و من یک بچه لر هستم.
وی با تاکید بر این که فیلم من از خودش دفاع می‌کند، افزود: این امر که هیجان داشته باشیم و حرف‌ها را تکرار کنیم کاری نمی‌کند و من تنها می‌توانم بگویم متاسفم که از فیلم خوشتان نیامد.
کارگردان فیلم "ایران برگر" با اشاره به این که گویش خودم لری است و بچه ام نیز این گویش را بهتر از من بلد است، گفت: این فیلم را من به عنوان یک بچه لر ساخته‌ام و نباید فیلم را این‌قدر حقیر کرد.
 
 
صحبت سرهنگ "علي‌حسين پازدار" معاون هماهنگ‌كننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان و حجت‌الاسلام كرمي با جعرفی جوزاني
انتقاد سرهنگ "علي‌حسين پازدار" معاون هماهنگ‌كننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان و حجت‌الاسلام كرمي به جوزاني:

در همين زمينه بخوانيد(كليك كنيد):

ایران‌برگر در خرم‌آباد خصوصي اكران شد/ ما ساده هستيم اما ساده‌لوح نيستيم!

 

دیدگاه‌ها  

#1 م.س 1393-12-22 09:59
چرا جعفری جوزانی کمی مطالعه تاریخی نکرده اند که فیلم تیمور لنگ را بسازد که دیگر کسی که افراد ابله صفت لر ندهد. در تهران برخي از معلمان یکی از فحش هایی که برای ابله جلوه دادن فرد مقابل استفاده می شود ... است که جالب است جوزانی جاده توهین لری را خوب آسفالته کرده. با اکران عمومی این فیلم دیگر هیچ لر زبان از زبان طعن و نیش بد مردم ایران در امان نخواهد بود
نقل قول کردن
#2 Raptor 1393-12-22 11:57
دوباره مثل فيلم سنگ قبر مورد تمسخر دیگر اقوام قرار می گیریم،متاسف ام
نقل قول کردن
#3 آرتین 1393-12-22 13:02
بعضی ها فقط نقد می کنن!!!این فیلم توی جشنواره فجر نامزد دریافت چند جایزه شده. راستی چرا به اسمش گیر ندیم ایران برگر!!!؟ ایران داره!!؟
جو منتقد به خود نگیرید!
سریال پایتخت 3سال نوروز پخش شد!؟ چی شد آخرش!!؟ بهتره یه جور دیگه به قضایا نگاه کنیم صرف صحبت کردن به زبان لری دلیل بر توهین نمیشه !!! اگه اینطور باشه توی اکثر فیلم ها که فارسی هم صحبت می کنن ! شخصیت های بد داستان هم فارسی صحبت می کنن!!؟دارن باید راه انداختن یه جو مسموم فضارو خراب کنن
یافته منتشر کن
نقل قول کردن
#4 آرتین 1393-12-22 13:08
راستی اینم یادم رفت هر هفته توی برنامه فیتیله ها به زبان لری هم به لرها توهین میشه!؟! برنامه رو بدین منتقد ها هم نگاه کنن!!؟
_________________________
يافته: بر خلاف تصور شما مردم كار آقاي فروتن را در برنامه فيتيله مثبت ارزيابي كرده و ايشان تلاش مثبتي براي معرفي موسيقي، نقاط ديدني و ... لرستان در اين برنامه مي نمايند.
نقل قول کردن
#5 م.س 1393-12-22 13:25
با سلام به یافته ای ها و هم استانی های عزیز . فیلم آقای جوزانی توهین مستقیم به قوم لر هست. کاش مثل مهران مدیری که بزرگترین مجموعه های طنز اجتماعی را به اکران میکشه و از گویشی استفاده میکنه که در هیچ جای ایران رایج نیست که مبادا به قومیت برچسب زده شود . چرا جوزانی از این ترفند برای فیلم اجتماعی خود استفاده نکرده است؟ در تهران به هر کسی که مسائل را خوب نمی فهمد برچسب [..] میدهند وای به روزی که این فیلم را ببینند. در حالي كه طرف در حال نشان دادن شعور خود با نام بردن از هموطنانش است و اين خود اوست كه بايد سرزنش شود ...
نقل قول کردن
#6 محسن 1393-12-22 14:30
جوزآنی جون فیلمی که حمید گودرزی بازیگرش باشه که با اون حرفش مایه ننگ قوم لر است معلومه که جز کاسبی و دلقک بازی و تمسخر چیز دیگه ای رو نشان نمیده
شما یاوه میفرمایید که گرز رو نماد لرها میدانید لطف کن افکار بدبوی خودت را به لر نسبت نده
جوزانی جان اگر آدم با ارزشی بودی فیلمی در مورد اریوبرزن یا مستندی از مفرغ یا فیلمی از لنگ کردن تیمور در لرستان میساختی که نتوانستند سرزمین بلوط را تصرف کند و لنگان برگشت
نقل قول کردن
#7 منتقد 1393-12-22 18:00
چرا باید فقط بدی ها در مورد لرها ساخته بشن؟
یه کم از خوبی ها بسازن. با توجه به این هجمه ای که علیه لرها در پیامک و شبکه های اجتماعی راه افتاده بهتره فیلمسازهای ما چیزی بسازن که معرفی فرهنگ و تمدن این قوم باشه. الان تو این وضعیت وقت معرفی بدها نیست.
نقل قول کردن
#8 شهروند 1393-12-22 18:10
چرا فیلمی در مورد شکست لشكر روم دوره ساساني در رومشکان که به همین مناسبت نامگذاری شده نمی سازد .
نقل قول کردن
#9 م.س 1393-12-22 18:20
ما لرها به خاطر مهمان نوازی مان هر آنچه دارایی مان ولو یک مرغ یا خروس یا گوسفند باشد را برای مهمان می پزیم . آیا این موارد را در بین اقوام خود در روستاها یا شهرها یمان شاهد نبوده اید . آنوقت جوزانی آمریکا رفته لرها به فروختن رای خود به یک وعده غذایی پیتزا یا ساندویچ متهم میکند . جای بسی تاسف دارد
نقل قول کردن
#10 محمد 1393-12-22 19:54
فیلمی که درآن توحین به لر زبان باشد نباید اکران شود. اکران آن برای هیچ لر زبانی قابل قبول نیست. در این فیلم فقط به بعد اقتصادی آن فکر شده است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا