یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان: مطبوعات به‌گونه‌ای بستر را فراهم کنند که تولید فکر را در میان مردم رواج دهند.
http://yaftenews.ir/images/93/93-9/hanan45.jpgبه گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، حجت‌الااسلام والمسلمین حمیدرضا حنان  روز چهارشنبه 20 اسفندماه در جمع مدیران مسوول نشریات محلی با اشاره به این که اگر نتوانیم با مطالب خود مردم را به تولید فکر وادار کنیم به رسالت‌مان عمل نکرده‌ایم، بیان داشت: با توجه به رسالت سخت و حساس مطبوعات این وادی باید در اختیار افراد اندیشمند باشد.
حنان با بیان این که نشریات با دو مدل می‌توانند تاثیرگذار باشند اظهار داشت‌: خبرهای احساسی و غیر علمی که نتیجه‌ی آن مشخص است و دوم اینکه تولید خبرهایی که با تعقل و تدبیر منتشر می‌شود،  قطعا می‌تواند در سطح جامعه تاثیرگذاری مثبتی داشته باشد.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به لزوم انتشار منظم نشریات خاطرنشان ساخت: بر اساس قانون، نشریات می‌بایست به صورت منظم چاپ و توزیع شوند و اینکه برخی روزنامه‌ها به صورت هفتگی و یا ماهنامه به صورت هفتگی اقدام به انتشار نمایند خلاف قانون است.
وی بیان داشت: نقد منصفانه تمجید بر اساس واقعیت و پرهیز از نقد غیرمنصفانه و تخریب دیگران از دیگر رسالت‌های مطبوعات محسوب می‌شود.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حمایت از خانه مطبوعات لرستان را خواستار شد و عنوان کرد: اعضای خانه مطبوعات لرستان منتخب شما هستند و از بین همین جامعه رسانه‌های انتخاب شده‌اند و انتظار داریم در کنار اعضای خانه مطبوعات و در راستای تقویت آن تلاش و همکاری کنید و فراموش نکنیم که این خانه مطبوعات متعلق به همگی شما است و همه برای تحکیم و تداوم آن می‌بایست تلاش کنید.
حجت‌الااسلام  حنان با تاکید بر اینکه ما نیز با تمام توان از خانه مطبوعات لرستان حمایت خواهیم کرد افزود: از اعضای خانه مطبوعات نیز انتظار داریم با جدیت نقش نظارتی، حمایتی و هدایتی خود را ایفا نماید؛ خانه مطبوعات رقیب شما نیست بلکه رفیق، همراه و حافظ منافع تمامی شما می‌باشد.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص بیمه خبرنگاران نیز گفت: بر اساس صریح قانون مدیران مسوول نشریات باید خبرنگاران خود را بیمه کنند، هزینه بیمه نیز از طریق یارانه‌ی نشریات پرداخت می شود و غفلت از این موضوع درست نیست.
ایشان با ذکر این نکته که اگر یک خبرنگار در بخش‌های مختلف؛ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و ... مطلب بنویسد از نظر حرفه‌ای کار صحیحی نکرده است افزود: ما باید به تخصص‌ها احترام گذاشته و از هر کسی در حیطه‌ی تخصصی خودش استفاده کنیم.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان حضور خبرنگار متخصص را در نشریات بسیار پراهمیت برشمرد و تصریح ساخت: به‌کارگیری خبرنگاران متخصص و دلسوز در بالابردن وزن نشریات تاثیر به‌سزایی داشته باشد و خبرنگارها معرف شخصیت شما هستند.
حنان در بخش‌های دیگری از سخنان خود به رعایت قانون 70 به 30 آگهی‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه تا به حال این قانون توسط برخی از نشریات رعایت نشده است؛ چند بار هم به صورت شفاهی تذکر داده‌ایم و باز هم همان روش را ادامه داده اند و اینجا اعلام می‌کنم منبعد هر کسی نمی‌تواند با استناد به قانون و رعایت 70 به 30 آگهی‌ها کار کند، کار رسانه را رها کرده و برود و این روند به سمت و سویی کشیده شده است که بعضا اخبار ناخوشایندی به گوش ما می رسد و اخباری که به اعتبار ما و شما (مطبوعاتی ها) خدشه وارد می‌کند.
وی تاکید کرد: ما چیزی غیر از رعایت و اجرای قانون نمی‌خواهیم و در این مسیر حامی و پشتیبان شما هستیم .
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان از این که برخی نشریات فاقد دفتر هستند ابراز نگرانی کرد و افزود: ما به عنوان متولی امور فرهنگی و همچنین مردم می‌بایست از آدرس دفتر نشریات اطلاع داشته باشیم و نمی‌شود که یک نشریه در منزل شخصی اداره شود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عزمی جدی جهت اجرای قانون دارد و به یاری خدا با کمک جامعه مطبوعات لرستان وبا عملیاتی شدن اقدامات‌مان وضعیت را از شرایط فعلی بهتر خواهیم کرد.
قابل ذکر است پس از سخنان مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ماشاء‌الله امان‌الهي‌بهاروند معاونت فرهنگی، مصطفی جهان بخت مسوول امور مطبوعات استان به بیان دیدگاه‌های خود و راه‌کارهایی جهت ارتقا سطح کمی و کیفی نشریات محلی پرداختند و هر کدام از مدیران مسوول نیز در خصوص مباحث مطرح شده چالش‌ها و مشکلات مطبوعات نقطه نظرات خود را بیان کردند.
همچنین عزت‌الله چنگایی رییس هیات مدیره و کیانوش رستمی مدیرخانه مطبوعات لرستان نیز در خصوص اقدامات خانه مطبوعات لرستان تا کنون توضیحاتی ارائه دادند؛ از جمله برگزاری کلاس صفحه‌آرایی،دعوت خانوادگی جامعه مطبوعات به جنگ فجر، اختصاص بلیط استخر برای خبرنگاران و همچنین برنامه‌های سال آینده‌ی خانه مطبوعات مانند: برگزاری کلاس آموزشی روزنامه‌نگاری، سفرهای استانی و تبادل اطلاعات و تجربه با دیگر استان‌ها، برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور و ... از جمله برنامه‌هایی است که از جانب رییس و مدیر خانه مطبوعات به سمع و نظر حاضرین رسید.
این جلسه با حضور مدیران مسوول نشریات محلی در سالن جلسات اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به منظور بررسی و آسیب‌شناسی نشریات برگزار شد و قرار است در جلسه‌ی بعدی نمایندگی‌های نشریات سراسری در خصوص مشکلات و موانع خود با مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به گفت‌وگو بنشینند.
 


دیدگاه‌ها  

#1 فرهاد داودوندي 1393-12-20 18:58
fh sghl

از شام و نهار خبري نبوده؟!!!!
اختصاص بليط استخر براي خبرنگاران!!!!!
درخواستهاي بسيار تحقير كننده اي كه ابهت خبرنگاران را در چشم مسوولين به مانند سياه چاله فرو مي ريزد!
برگزاري يك روز خبرنگار را بزرگان در حد حرف! اصحاب رسانه در اين استان بلد نيستند انجام بدهند بعد مي خواهند با ديگر استانها تبادل اطلاعات و تجربه كنند!!!!!!!!!! حتما به ديگر استانها بگوئيد كه در لرستان نشريات شده اند تبليغات نامه! حتما از تجربه اينكه بيشتر نشريات، مسوولين ادارت را به بهانه تمجيد هاي الكي چگونه تيغ مي زنند هم براي ديگر استانها بگوئيد! راستي در رابطه با صفحه آرائي هم اينكه چگونه بعضي نشريات در لرستان و بروجرد عكس مسوولين را به مانند قهرمانان فيلمفارسي چاپ مي كنند هم در سفرهاي استاني!!!! به ديگر هموطنان مان بگوئيد.

راستي حالا چگونه مي خواهيد بليط هاي استخر را طوري كه بين صاحبان نشريات جنگ جهاني سوم شروع نشود تقسيم كنيد؟؟؟؟؟


بروجرد_-- فرهاد داودوندي
نقل قول کردن
#2 بختیاری نژاد 1393-12-20 19:17
باسلام به اهالی یافته
افسوس که از ابتدا ی تشکیل وزارت ارشاد یک سیاست بر امور فرهنگی
و هنری حاکم نبوده و بیشتر سلیقه ها بوده است . برای آقای حجت الاسلام دکتر حنان آرزوی توفیق دارم
نقل قول کردن
#3 امین امرایی 1393-12-20 23:00
بسیار عالی
نقل قول کردن
#4 آیتا 1393-12-21 16:55
میدونم اینقد شهامت نداری که پیام قبلی رو بدون دستکاری بزاری توی سایت چون به سود خودتم نیست. مرد باش بزن تو سایت . این درد همه ما رسانه ای های بخت برگشته تو لرستانه
_____________________
يافته: سلام. با شما هم‌عقيده‌ام و به همين خاطر يافته احتمالا در 20 فروردين 1394 براي هميشه تعطيل مي‌شود و نشريات در آستانه كسب مجوز(!) جاي آن را مي‌گيرند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا