یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با همکاری و گزارش به موقع روستاییان در شهرستان ازنا، یک قلاده گورکن که وارد منزل یکی از روستاییان شده بود، با همکاری روستاییان توسط یگان حفاظت محیط زیست در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد. عکس گورکن رودک لرستان ازنا
به گزارش روابط عمومی محیط زیست لرستان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا گفت: در پی گزارش اهالی روستای گله از توابع بخش جاپلق مبنی بر ورود یک گونه جانوری به حیاط منزل یکی از اهالی، مأمورین یگان حفاظت این اداره بلافاصله در محل حاضر و اقدامات لازم جهت زنده‌گیری این گورکن بود را به انجام رساندند.
منصور درویشی اظهار داشت: گورکن(رودک) از راسته گوشت‌خواران و از خانواده راسوها می‌باشد. این جانور همه‌چیزخوار است و از مواد گیاهی نظیر میوه، دانه و مواد حیوانی مانند کرم خاکی، حشرات، مارمولک، قورباغه، جوجه‌ی پرندگان، پستانداران کوچک و لاشه حیوانات تغذیه می‌کند.
به گفته‌ی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا، خشک سالی‌های اخیر و کمبود آب و غذای کافی در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان، سبب گردیده تا حیات وحش منطقه جهت تهیه غذای روزانه خود هجوم به اطراف شهر و روستاهای پیرامون آورده و ناخواسته مهاجرت کنند.
وی گفت: خوشبختانه پس از اطمینان و تأییدیه سلامتی این جانور توسط دامپزشکی شهرستان، این گونه جانوری در محل زیستگاه طبیعی پناهگاه حیات وحش سفیدکوه رها شد.
تلاش روستاییان برای زنده‌گیری این گورکن جای تقدیر دارد.
 
یک قلاده گورکن وارد منزل یکی از روستاییان ازنا شده بود
 
یک قلاده گورکن وارد منزل یکی از روستاییان ازنا شده بود

 

دیدگاه‌ها  

#1 امین 1393-12-12 00:50
احسنت بر مردم با فرهنگ ازنا
باعث افتخار شدید
نقل قول کردن
#2 رضاپور 1393-12-12 09:22
آفرین.قابل توجه شکارچی ها و شکارکش ها!
نقل قول کردن
#3 کیوان 1393-12-12 16:37
مرسی از لطف مردم ازنا تشکر نشان فرهنگ بالای شماست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا