یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آیین اختتامیه بخش جنبی سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با حضور شماري از مسوولان فرهنگی استان، اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، هنرمندان‌،  پیشکسوتان و علاقه‌مندان به موسیقی در تالار شهيد آويني مجتمع فرهنگي هنري ارشاد خرم‌آباد برگزار گرديد.
به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان، امين عباسيان رئیس انجمن موسیقی لرستان در اين مراسم گزارشي از نحوه‌ي میزبانی لرستان و اجرای گروه‌های محلی و 2 گروه موسيقي دعوت شده از خارج استان ارائه نمود.
همچنين کلیپي 10 دقیقه‌‌‌‌ای به یاد هنرمند فقید سبزعلی درویشیان که در آن استاد علی‌اکبر شکارچی به وصف و شرح حال زندگی هنری وی پرداخته بود همراه با تصاویر و اجرای مقام‌های لری توسط این هنرمند فقید به نمایش گذاشته شد.
در ادامه، دختر هنرمند فقید سبزعلی درویشیان شعری را در وصف پدر سرود و رسول درویشیان نیز به اجرای مقام شاه‌نامه‌خوانی پرداخت که تحسین حضار را برانگیخت و استاد محمد باجولوند همراه با شهاب خاکسار به اجرای دو نوازی کمانچه و تمبک پرداختند و ترانه "سیت بیارم" را با ابیاتی که نام  هنرمند فقید سبزعلی درویشیان  (‌سوزی جیلا‌)  درآن بود را ارائه دادند‌.
در ادامه این مراسم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجمن موسیقی استان و اعضای ساعی این انجمن اظهار داشت برای اولین بار به همت انجمن موسیقی بخش جنبی سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در استان برگزار شد كه این موضوعي امیدوار کننده است.
حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان با بيان اين كه موسیقی لرستان سیر بالندگی را به خوبی طی می‌کند، افزود: بر اين اساس از هنرمندان و تمامی گروه‌های موسیقی شرکت کننده در این جشنواره تقدیر و تشکر مي‌كنم.
سپس صدای سرنای مهرشاد رضایی در فضای سالن طنین‌انداز شد و بعد از آن دو نوازی کمانچه همایون پشت‌دار و تنبک ‌نوازی شهاب خاکسار توجه حضار در سالن را به خود جلب نمود‌.
 در ادامه با حضور دکتر حمیدرضا حنان مدیرکل و فرید رحمتی سرپرست معاونت هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و خانواده مرحوم محمد‌حسن قهرمانی‌چگني از 4 آلبوم تصویری نوعروس با صدای اين خواننده فقید، ستاره‌های زمین در مدح ائمه اطهار (‌ع) و روزگارون قدیم با صدای کاظم نظری و یاد روزگارون با صدای بردیا مهر‌آرا رو‌نمایی شد.
سپس امیر‌حسین حقیقی نوازنده الشتری تار، قطعاتی را از دستگاه راست پنج‌گاه اجرا نمودند‌.
اجرای پایانی توسط استاد فرج علی‌پور نوازنده نام آشنای کمانچه در کشور به همراه  بابک پیمانی نوازنده تنبک به خوانندگی مراد بداق قطعاتی را از موسیقی اصیل لری اجرا نمودند و با کمانچه نوازی استاد فرج علی‌پور شور و غوغای وصف ناشدنی در سالن بر پا شد.
قابل ذكر است در اين مراسم پيام استاد علی‌اکبر شکارچی نيز توسط مریم رشیدی‌‌مجد و محمد عبدالهی مجريان برنامه براي حضار قرائت شد.
 اختتاميه جشنواره موسيقي فجر در لرستان

 

دیدگاه‌ها  

#1 حامد 1393-12-03 10:04
بسیار عالی.امیدوارم این گونه میزبانی ها همیشه ادامه داشته باشد.تشکر از فرهنگ و ارشاد استان و همچنین انجمن موسیقی لرستان.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا