یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گروه موسیقی زاگرس در تاشکند ازبکستانبه مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران گروه موسیقی سنتی «زاگرس» لرستان در تالار موسیقی شهر تاشکند به اجرای برنامه پرداخت.
به گزارش فارس، کنسرت گروه موسیقی زاگرس به سرپرستی «امین عباسیان» مسوول انجمن موسيقي استان لرستان در تالار مدرسه اختصاصی موسیقی به نام «اوسپنسکی» پایتخت ازبکستان اجرا شد.
رئیس مدرسه اختصاصی موسیقی تاشکند در این مراسم ضمن سخنرانی و خیر مقدم به میهمانان، گفت: حضور گروه موسیقی زاگرس در این مدرسه یک رویداد به یاد ماندنی است.

گروه موسیقی زاگرس در تاشکند ازبکستان 

 سرپرست گروه موسیقی زاگرس گفت: «فرشاد سیفی» نوازنده کمانچه، «احسان قاسمی» نوازنده تار، «محسن قاسمی» نوازنده تمبک و دف و «حسین‌رضا اسدی» خواننده، اعضای گروه موسیقی زاگرس هستند.
 امین عباسیان/ رییس انجمن موسیقی لرستان - یافته امین عباسیان افزود: گروه موسیقی زاگرس به منظور اجرای موسیقی «لری» ایرانی که از موسیقی‌های نواحی غربی ایران می‌باشد به کشور ازبکستان سفر کرده است.
سرپرست گروه موسیقی زاگرس اظهار داشت: گروه به صورت مشترک در کشورهای مختلفی از جمله فرانسه، ایتالیا، ونزوئلا، هندوستان، اوکراین، بوسنی، سوئیس، چین، کویت، امارات و... اجراهای متعددی داشته است.
عباسیان گفت: امروز نیز در مدرسه اختصاصی موسیقی تاشکند به اجرایی برنامه پرداختیم که در آن برنامه 2 قسمتی تک‌نوازی و گروه‌نوازی انجام دادیم.
وی خاطرنشان کرد: بخش گروه‌نوازی در دستگاه ماهور اجرایی می‌گردد که از دستگاه‌ها و یا مقام‌های موسیقی ایرانی می‌باشد لذا با توجه به دارا بودن فواصل منطبق برگام ماژور تا حدودی برای غیر فارسی زبانان ملموس تر می‌باشد.
عباسیان ادامه داد: در بخش دیگر هرکدام از سازها به تنهایی به اجرای تک‌نوازی و معرفی سازهای خود پرداختند که مورد استقبال هنرجویان مدرسه اختصاصی تاشکند قرار گرفت.

گروه موسیقی زاگرس در تاشکند ازبکستان

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1393-11-24 23:13
سلام. جشنواره سراسری موسیقی فجر در لرستان در حال برگزاری است اما رییس انجمن موسیقی در ازبکستان است. واقعا جای تعجب دارد که تا چه حد این سفر نیاز بود؟
به یاد نماینده خرم آباد افتادم که در زمان سفر رییس جمهور به لرستان به سفر مکه رفتند.
__________________________
يافته: حالا به نظر شما ايشان در لرستان حضور نداشتند، جشنواره برگزار نشد؟ برنامه‌ها نبايد قائم بر فرد باشند. همه اذعان دارند كه با وجود آقاي عباسيان، تحولي مثبت در موسيقي لرستان ايجاد شده است
نقل قول کردن
#2 مجتبی رومانی 1393-11-25 12:43
ضمن عرض ادب و احترام و سپاس از دوستان ساعی پایگاه اطلاع رسانی یافته با وجود دغدغه این دوست عزیزکه مطرح نمودند خدا را شکر در انجمن موسیقی لرستان خرد جمعی و کار گروهی در راس همه امور است و با برنامه ریزی مناسب بخش جنبی جشنواره بین اللملی فجر در خرم اباد در حال برگزاری است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا