یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با درخشش گروه نمایشی تی‎تال خرم‎آباد و معرفی برگزیدگانش به کار خود خاتمه داد.
نمایش  هزار شلاق  از خرم‌آباد به گزارش یافته، مراسم پایانی سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شامگاه روز یکشنبه 12 بهمن در تالار وحدت برگزار شد و در این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره جوایز خود را دریافت کردند.
در بخش مرور تئاتر ایران، هنرمندان گروه تی‎تال خرم‎آباد موفق شدند توسط ناصر حبیبیان برای نگارش نمایشنامه و احسان آنالویی برای موسیقی نمایش «هزار شلاق» عناوین برتر را به خود اختصاص دهند.
در بخش کارگردانی نیز احسان ملکی برای کارگردانی نمایش «هزار شلاق» از خرم‌آباد تقدیر شد.
هیات داوران بخش مرور تئاتر ایرانِ جشنواره فجر،‌ متشکل از ایرج راد، ناصر آقائی و رحمت امینی، آرای خود را به شرح زیر اعلام کرد:
در بخش موسیقی، ضمن تقدیر از حسین اصیلی و علی اسدی برای موسیقی نمایش «آقای قاضی صدایم را می‌شنوید؟» از بوشهر، احسان آنالویی برای موسیقی نمایش «هزار شلاق» از خرم‌آباد به‌عنوان نفر برتر معرفی شد.
در بخش طراحی صحنه، فاتح بادپروا برای نمایش «رقصی برای بازگشت عروس» از مریوان تقدیر شد و هادی حجازی‌فر برای طراحی صحنه نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» عنوان برتر را از آن خود کرد.
در بخش بازیگری مرد، از فرید قبادی برای بازی در نمایش «سایه سار سکوت» از تهران و سعید محبی امین برای بازی در نمایش «چهار نمایشنامه منتشر نشده از مهران صوفی» از تهران تقدیر شد. در این بخش، هیات داوران هیچ کس را به‌عنوان برگزیده معرفی نکرد.
در بخش بازیگری زن،‌ طیبه نیک آزاد برای بازی در نمایش «بهشت پنجاه درجه بالای صفر» از آبادان، ژیلا آل رشاد برای بازی در نمایش «ترانه‌های تلخ تارا» از تبریز و بیتا آزادی برای بازی در نمایش «ترانه‌های تلخ تارا» از تبریز موفق به دریافت تقدیرنامه شدند. در این بخش هم هیئت داوران برگزیده‌ای را اعلام نکرد.
در بخش نمایشنامه‌نویسی، هیات داوران ضمن تقدیر از محمدرضا عطایی‌فر برای نگارش نمایشنامه «سایه‌سار سکوت» از تهران و ابراهیم عادل‌نیا برای نگارش نمایشنامه «کافه سایه» از اردبیل، جایزه اثر برتر را ناصر حبیبیان برای نگارش نمایشنامه «هزار شلاق» از خرم‌آباد اهدا کرد.
در بخش کارگردانی، علی شفیعی برای کارگردانی نمایش «کسی دست‌به‌عصا توی شکمم راه می‌رود» از گچساران و  احسان ملکی برای کارگردانی نمایش «هزار شلاق» از خرم‌آباد تقدیر شدند. همچنین هادی حجازی‌فر برای کارگردانی نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» از تهران، جایزه کارگردان برتر این دوره از جشنواره را دریافت کرد.

این نمایش که از خرم‎آباد در بخش برگزیدگان تئاتر مناطق حضور داشت، روایت‌گر تاریخ قاجار از زبان اسبی به نام کرنگ بود و از زاویه دید این اسب، تمامی وقایع مهم تاریخی از دوره لطفعلی‌خان زند تا مشروطه روایت می‌شد. در این نمایش کمدی، اشاراتی هم به باورهای غلط و خرافات مردم آن زمان می‌شد.
نکته قابل توجه این نمایش، انتخاب یک اسب به عنوان راوی بود که هیچ دخالتی در روند شکل‌گیری وقایع نداشت و تنها یک روایت‌گر بی‌طرف و بدون دیدگاه خاص بود.
دکور نمایش، یک شمایل بزرگ اسب بود که بازیگران از داخل آن بیرون می‌آمدند؛ به گونه‌ای این فضا طراحی شده بود که انگار کرنگ بر تمامی وقایع تاریخ آن دوره احاطه و اشراف دارد.
قابل ذکر است نمایش «هزار شلاق» به نویسندگی ناصر حبیبیان و کارگردانی احسان ملکی، جمعه 10 بهمن در دو نوبت 17 و 19:30 در تالار استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به اجرا درآمد. در دو اجرای این نمایش، «هزارشلاق» توانست تماشاگرانش را راضی از سالن بیرون بفرستد.
عوامل اجرايي گروه عبارتند از:
نام گروه: تئاتر تيتال
نويسنده: ناصر حبيبيان 
كارگردان: احسان ملكي 
بازيگران: مسعود شاكرمي، حميد عرب، سعيد زارع، مصطفي كوليوند، مريم طاهري
مشاور كارگردان: ناصر حبيبيان
دستيار كار گردان: ستار مهرشاد
طراح صحنه: روح‌الله امامي 
طراح لباس: سمانه احمدي
موسيقي: احسان آنالويي
مدير صحنه: محمود باجولوند
مدير اجرايي: مينا سپه‌وند
سرپرست گروه: محمد عبدالهي، نصرت‌الله مسعودي
منشي صحنه:  امير محمد سپه‌وند
هماهنگي و روابط عمومي: فرزان دلفاني
عكاس و ويدئو آرت: امين اشرفي
اجراي نور و افكت: محمود باجولوند
دستياران صحنه: حسين شاهيوند، اميرمحمد سپهوند
مدير روابط عمومي: فرزان دلفاني
پوستر و بروشور: رويا كبيري

اجرای
عبدالرضا قاسمی/  تهران

دیدگاه‌ها  

#1 مهناز 1393-11-13 08:10
باتبریک به گروه تیتال لطفا نمایش راهم درشهرخودمان به صحنه بیاورید
نقل قول کردن
#2 حامد 1393-11-13 09:58
با تبریک فراوان به گروه تی تال،ای کاش از تاریخ پخش و ساعت نمایش اطلاع رسانی می شد تا حداقل دوستانی که در تهران هستند برای دیدن نمایش و حمایت به آنجا می رفتند.
تشکر از یافته.
نقل قول کردن
#3 Raptor 1393-11-13 10:59
تبریک فراوان به گروه تی تال،باعث خوشحالي لرتباران شديد
نقل قول کردن
#4 محسن شیعه پور 1393-11-13 16:42
تبریک تبریک تبریک به عزیزان گروه تیتال
خدا قوت
نقل قول کردن
#5 آرش ملک زاده 1393-11-14 02:02
از صمیم قلبم به گروه تئاتر تيتال تبریک میگم.
انشالله ک همیشه موفق و موید باشید.
نقل قول کردن
#6 شیما 1394-01-26 15:42
هیچکدام از اعضای بیست نفری این گروه نه اهل خرم آبادند و نه در خرم آباد زندگی میکنند ! زمانی که یک اثر از یک "استان "شرکت میکند احتمالن به دلیل امکانات ساده تری است که آن استان برای عبور از مراحل جشنواره دارد و کارگردانها معمولن از محل تولدشان برای شرکت در جشنواره ها استفاده میکنند.تئاتر از طرف "استان لرستان" شرکت کرده و تا جایی که میدانم استان لرستان شهرهای دیگری هم غیر از خرم آباد دارد!!!!!(البته شاید من اشتباه متوجه شده ام و لرستان تنها یک شهر دارد) گویا نویسنده مطلب تصور کرده اند که ا"ستان لرستان" به معنی شهر خرم آباد است...احسان ملکی(کارگردان اثر) کوهدشتی است و ساکن تهران،احسان آنالویی تهرانی است و ساکن تهران، ناصر حبیبیان نهاوندی(بزرگ شده کوهدشت) و ساکن تهران، حمید عرب خمینی ساکن تهران ،مریم طاهری تهرانی ساکن تهران،داوود معینی کیا تهرانی ساکن تهران،روحاله امامی درودی و ساکن درود. نویسنده و کارگردان این تئاتر به دلیل کوهدشتی بودن؛ در ابتدا از استان لرستان در جشنواره استانی فجر شزکت کرده اند و بنابراین کلن هرگونه ارتباط این نمایش با هنرمندان خرم آباد منتفی است.
_________________
يافته: سلام. خون خودتان را كثيف نكنيد. به جاي اين كار برويد يقه‌ي هيأت داوران را بگيريد كه چرا در بيانيه اعلام شده، ‌آن‌ها را به نام اين شهر معرفي كرده‌اند ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا