یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري خرم‌آباد هر زمان كه به علت عدم همكاري و نيز كم‌توجهي برخي ادارات و نهادهاي لرستان، عرصه بر نشريات و رسانه‌هاي درستكار استان تنگ شده، يكي از حاميان آنان بوده و مسوولان آن از زمان سيد باقر آهوقلندري، سعيد سروش، شاهين احمدي و اكنون نيز محمد جايدري، سعي كرده‌اند در حد توان نگاه عدالت‌گونه‌اي در اين الگوبرداري از اقدام شايسته روابط عمومي شهرداري خرم‌آباد در ارتباط با رسانه‌هازمينه پياده نمايند.
به گزارش يافته، در شرايطي كه برخي روابط عمومي ادارات استان به دلايلي نظير عدم شناخت درست از رسانه‌ها و رصد نكردن دقيق همه‌ي آن‌ها، عدم آگاهي نسبت به كاركرد و توان رسانه‌ها به خصوص رسانه‌هاي محلي و نيز توجه بيش از حد به برخي رسانه‌هاي سوگلي، از احوال ساير نشريات و خبرگزاري‌ها غافل مانده‌اند و اين امر موجب تعطيلي برخي نشريات كه روي آگهي گرفتن ندارند شده، اما در شهرداري خرم‌آباد اين طور نيست و هر رسانه به فراخور فعاليت خود، حق حيات و توجه، داشته و دارد.
كار ارزشمند روابط عمومي شهرداري خرم‌آباد زماني نمود پيدا مي‌كند كه مي‌بينيم حتي سعي مي‌كنند از ماه‌نامه‌ها و فصل‌نامه‌هاي استان نيز در حد توان حمايت به عمل آورند و در واقع با اقدامي فرهنگي، حق حيات را به همه‌ي مطبوعات و خبرگزاري‌ها اعم از ضعيف و قوي با دادن حداقل يك آگهي در سال به نشريات با فعاليت كم‌تر و نيز حمايت بهتر از نشريات و خبرگزاري‌هايي كه توان و اثرگذاري بهتري در توسعه شهر و استان دارند، ايفا مي‌نمايند.
اخيراً نيز روابط عمومي شهرداري خرم‌آباد به منظور ساماندهي ارتباط با رسانه‌ها و نيز برقراري عدالت در اين زمينه، دست برخي واسطه‌ها را در گرفتن آگهي قطع كرده و در اين زمينه فقط ارتباط با مدير مسوول مطبوعات و خبرگزاري را در برنامه‌هاي مختلف نظير نشست‌هاي خبري، ارسال خبر و موارد ديگر مد نظر قرار داده است كه اقدامي شايسته براي ساماندهي اين حوزه به شمار مي‌رود.
همانند روابط عمومي استانداري، آموزش و پرورش و امور آب و فاضلاب روستايي لرستان، اخيراً سيستم اعطاي آگهي در شهرداري خرم‌آباد نيز قانونمند شده، بدين ترتيب كه بدون هماهنگي با مسوول روابط عمومي‌، هزينه‌ي هيچ‌گونه آگهي خودسرانه‌اي پرداخت نمي‌شود و مبلغ آن نيز مطابق اشلي خاص كه به ترتيب انتشار رسانه‌ها (روزنامه‌ها، هفته‌نامه، ماه‌نامه، خبرگزاري و ...) بستگي دارد و همچنين صفحه‌ي انتشار آن (اول، دوم و ...) و نيز رنگي يا سياه و سفيد بودن و ... تعيين مي‌گردد.
اميدواريم اين اقدام شايسته‌‌ي شهرداري خرم‌آباد و روابط عمومي چند نهاد ديگر مثل استانداري، آموزش و پرورش، آبفار، شركت مخابرات، ارشاد، شركت گاز لرستان و ... كه با رصد همه‌ي رسانه‌هاي استان و شناخت كامل، جلوي آگهي‌هاي زوركي و چند ميليوني برخي سودجويان را در اين عرصه گرفته‌اند به ساير روابط عمومي‌هاي ادارات استان نيز تسري يابد بلكه با اين كار، از زحمتكشان واقعي نشريات استان به نوعي حمايت شود و دست كساني كه با استفاده از رابطه، فشار و ... باعث تنگ شدن عرصه بر ساير اهالي شريف رسانه لرستان شده‌اند، از پول‌هاي بادآورده‌ي بيت‌المال كوتاه شود.
متأسفانه برخي سودجويان حاضر در اين عرصه با سوء‌استفاده از ناآگاهي برخي روابط عمومي‌ها از هزينه آگهي و يا از طريق تهديد مسوول روابط عمومي يا مدير دستگاه به نوشتن بر عليه آن‌ها در نشريه‌شان، هزينه‌‌اي كه بايد عادلانه و به فراخور فعاليت تمامي رسانه‌هاي غيردولتي استان بين آن‌ها تقسيم شود را ناجوانمردانه به جيب مي‌زنند و از اين طريق باعث حذف رسانه‌هايي مي شوند كه بر خلاف اين دسته، روي آگهي گرفتن ندارند و تنها راه ادامه حيات آن‌ها كه اتفاقاً از چنين رسانه‌هايي زورگويي بهتر كار مي كنند، همين مبلغ ناچيز آگهي است.
پس اميدواريم مسوولان روابط عمومي تمامي ادارات لرستان راه را بر سودجويان و كساني كه ادعاي زرنگي دارند ببيند و با دادن حداقل يك آگهي در سال به كساني كه به درستي در اين عرصه كار مي‌كنند و چشم‌داشت مادي نداشته و روي آگهي گرفتن هم ندارند، امكان فعاليت و بقا در اين عرصه را بدهند، وگرنه ترك‌تازي عده‌اي در اين عرصه، باعث بروز مشكلات عديده براي مسوولان و استان در زمينه‌هاي مختلف خواهد شد.
درود و آفرين بر روابط عمومي‌هاي تلاشگري كه براي رصد تمامي رسانه‌هاي استان زمان صرف نموده و با شناخت صحيح از حوزه رسانه؛ خوب را از بد جدا مي‌كنند تا حقي ناحق نشود.
خوشبختانه اخيراً مسوولان استان نيز در اين زمينه دست به كار شده‌اند تا اوضاع آشفته‌ي اين عرصه را سر و سامان دهند بلكه اجازه ندهند برخي با زير پا گذاشتن حقوق ديگران و نيز توسل به روش‌هاي ناشايست، پول‌هاي بادآورده در اين عرصه از بيت‌المال به جيب بزنند.
 
 


ر - ج

دیدگاه‌ها  

#1 حامد 1393-11-11 09:57
آفرین و خدا قوت خدمت روابط عمومی شهرداری خرم آباد.
نقل قول کردن
#2 بابک 1393-11-11 10:23
احسنت بر روابط عمومی شهرداری خرم آباد.
آقای محمد جایدری خدا قوت،پاینده باشید
نقل قول کردن
#3 Raptor 1393-11-11 14:36
کار خوبی است به شرطی که سو استفاده نکنند،بخواهند سرپوشی برای ایرادات خود بزارند!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا