یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اخلاق در پرده اخلاص/ اقدام شايسته برخي مسوولان خرم‌آبادفاطمه فریدون‌زاده دانش‌آموز 11 ساله کلاس پنجم دبستان شهید هاشم پورزادی این روزها با آزمون سخت سرطان برخورد کرده‌، اما با جدیت و ایمان به خالق هستی بخش در حال تلاش برای گذر از این آزمون بزرگ است‌.
به گزارش يافته، ظهر روز گذشته با حضور اسد عباس‌زاده مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد و جمعی از پرسنل این اداره از دبستان شهید هاشم پور‌زادی بازدید به عمل آمد‌، اما این بار شاید هدف از بازديد، چیزی دیگری بود.
آری این بار برنامه در قالب دیدار از یک دانش‌آموزان دختر کلاس پنجم كه مبتلا به سرطان است انجام گرفت‌. فاطمه با آرامش در بین دانش‌آموزان به تحصیل مشغول است، اما شاید این آرامش حکایت از رستاخیزی بزرگ در درون او باشد، آن چنان که خواجه شیراز می‌گوید‌:
                      در اندرون من خسته دل ندانم کیست              که من خموشم و او در فغان و در غوغاست
شاید این روزها حق فاطمه، بازی و جست و خیز بین هم سن و سال‌هایش باشد‌، اما میهمانی ناخوانده، اندام ظریف و ضعیف او را بیشتر رنجور کرده است‌. فاطمه مدتی است که از بیماری سرطان رنج می‌برد اما چه آرام و صبور در بین هم‌کلاسان حاضر شده و با اراده‌ای مثال‌زدنی درس و مشق خود را دنبال می‌کند. شاید گلایه دارد که موهایش چقدر زود بی‌وفایی خود را نشان اخلاق در پرده اخلاص/ اقدام شايسته برخي مسوولان خرم‌آبادداده‌اند و رحته‌اند، اما این را هم بر زبان نمی‌آورد و شكايتي از جفاي روزگار ندارد.
شاید فاطمه زیبایی‌های زود‌گذر دنیا نظیر موی سر را نداشته باشد، اما آن‌چه او دارد، زیبایی درون یعنی اعتقاد به خدا‌، ایمان و اعتقاد به مهرباني و نوع‌دوستي است‌. به گفته خودش، نماز می‌خواند حتی حجابش کامل است تا آن‌جا که مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد نيز به واسطه‌ي زبان‌زدي حجابش به او جایزه داد.
مدیر ناحیه یک که برنامه‌های پرورشی و فرهنگی را توام با امور آموزش در دستور كار نهادش قرار داده است با حضور در این دبستان و در جمع دانش‌آموزان، ضمن بیان برخي نعمت‌های خدا می‌گوید‌: یکی از تكاليف ما شکر‌گزاری بر نعمت‌های خداوند از جمله سلامتي بدن است‌.
عباس‌زاده رکوع و سجود را از مصادیق شکر‌گزاری عنوان می‌کند و بيان مي‌كند:‌ در نماز با ذکر خدا شکر نعمت‌های متعددش را به جایی می‌آوریم‌.
وي راه دیگر را، دعا و تضرع به درگاه خدا دانسته و ادامه می‌دهد‌: همه با هم برای سلامتی فاطمه خانم دعا می‌کنیم و در اين لحظه چه زیبا دستان هم‌کلاسی‌های فاطمه همچون بال‌های فرشتگان به نازکی و لطافت به سوی درگاه خداوند متعال خدا بلند شد تا سلامتي دوست‌شان را از ايزد منان طلب نمايند.
فاطمه نيز می‌گوید كه اولیای او قصد دارند وي را به زیارت امام خوبی‌ها‌، امام مصائب و سختی‌ها امام حسین‌(ع) ببرند.
وي مي‌افزايد: مطمئنم این امام رئوف از همین حالا منتظر میهمان کوچکش است. پس از زیارت امام حسین (ع) فاطمه میهمان قمر بنی هاشم حضرت اباالفضل‌(ع) خواهد بود تا حضرت عباس با دستان به ناحق قلم شده، دست شفایی بر سر فاطمه بکشد‌.
هنگام صحبت مسوولین، فاطمه ساکت بود! شاید در دل خود بگوید: سینه مالامال درد است، ای دریغا مرهمی ...
هنگامی که هم‌کلاسان فاطمه برایش دعا می‌کنند من به یاد جملاتی از دعای کمیل مي‌افتم: یا رَب اِرحَم ضعفَ بدنی و رقتَ جلدی و دقتَ عظمی ...
قابل ذكر است با همت كاركنان اداري و آموزشي ناحيه يك خرم‌آباد صندوق خيريه صاحب‌الزمان راه‌اندازي شده و مديريت آموزش و پرورش ناحيه يك از موجودي اين صندوق بخشي از هزينه‌هاي درمان اين دانش‌آموز لرستاني را پرداخت خواهد كرد‌.
خدا را شکر‌، امروز چقدر زیبا و باشکوه گذشت!
مهدی رضاپور- خرم‌آباد

بازديد فرماندار خرم‌آباد از مدرسه نمونه دولتي بهشت‌آيين
روز گذشته فرماندار خرم‌آباد به طور سرزده از مدرسه نمونه دولتي دخترانه بهشت‌آيين اين شهر بازديد كرد‌.
به گزارش يافته، حبيب‌الله خجسته‌پور در این بازدید 2 ساعته با حضور در کلاس‌های درس از نزدیک با مشکلات و موانع بازديد فرماندار خرم‌آباد از مدرسه نمونه دولتي بهشت‌آيين آموزشی دانش‌آموزان و معلمان آشنا شد و با گوش دادن به درخواست‌هاي آن‌ها، به گرمي از پيشنهادات آن‌ها استقبال نمود.
وي با بيان اين كه امروزه دانش‌آموزان بيش‌تر به سمت رشته‌هاي تجربي و فني تمايل دارند گفت‌: امروزه علوم انسانی دارای اهمیت به‌سزایی در جوامع پیشرفته است و نخبگان اين جوامع به سمت اين رشته‌ها مي‌روند و ما انتظار داريم دانش‌آموزان مستعد به اين رشته توجه بيشتري داشته باشند‌.
خجسته‌پور با اشاره به روز شوراهاي دانش‌آموزي گفت: اين روز را كه روز شوراهاي دانش‌آموزي است به شما تبريك عرض مي‌كنم و اميدورارم در كنار كلاس و درس به فعاليت‌هاي گروهي و مقوله شوراهاي دانش‌آموزي توجه بيش‌تري داشته باشيد‌، چرا كه ما لزوماً مجبور به زندگي و همكاري با يك‌ديگر براي پيشبرد كارهاي‌مان هستيم‌.
وي در ادامه گفت‌: مدرسه و كلاس درس بهترين فضا براي تمرين كار جمعي و فعاليت‌هاي گروهي است كه شما را براي فعاليت‌هاي اجتماعي‌، فرهنگي و اقتصادي بزرگ‌تر در آينده آماده مي‌كند‌.
در اين بازديد، عباس‌زاده مدير آموزش و پرورش ناحيه يك خرم‌آباد و هيأت همراه‌، فرماندار خرم‌آباد را همراهي كردند.
جواد علي‌نژاد- خرم‌آباد

دیدگاه‌ها  

#1 روح الله بیرانوند 1393-10-30 09:45
انشاالله هرچه زودتر سلامتی خودشون به لطف ارباب بی کفن و علمدارش میگیرن
نقل قول کردن
#2 شهروند خرم ابادی 1393-11-01 16:55
دورود بر شرافت تمام انسانهایی که روح بزرگ نوع دوستی را در وجود خود پرورش داده اند. دورود بر شرافت جناب عباس زاده عزیز. ایشاله که خداوند لباس عافیت بر تن این نوجوان معصوم بپوشاند. الهی امین
نقل قول کردن
#3 متین 1393-11-01 16:59
این جور اقدامات رو همیشه ارج نهیم. ممنون از سایت خوب یافته که در این اقدام انسانی پیش قدم شده اد و اطلاع رسانی کرده اند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا