یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست شهرداري خرم‌آباد گفت: تلاش خواهيم كرد نمادهاي نصب شده در پارك مفرغ خرم‌آباد واقع در مقابل پارك شهر را تا قبل از پايان سال جاري به 6 عدد ارتقا دهيم‌.
به گزارش يافته، يحيي عيدي‌بيرانوند با بيان اين مطلب خاطر‌نشان كرد‌: با توجه به شهرت جهاني مفرغ‌هاي لرستان كه بسياري اين مفرغ‌ها(برنزها) را يكي از سرچشمه‌هاي هنر جهاني مي‌دانند و بسياري از موزه‌هاي مطرح مفرغ‌ها را به عنوان آثار قديمي و فاخر به نمايش گذاشته‌اند‌، شهرداري خرم‌آباد جهت معرفي آن‌ها اقدام به ساخت و نصب نمادهايي در مقياس بزرگ و مشابه با مفرغ‌هاي موجود در موزه‌هاي جهان خواهد كرد.
وي افزود: ساخت اين طرح‌‌ها به هنرمندان استان واگذار شده كه اميدواريم اين اقدام علاوه بر معرفي پيشينه تاريخي موجب رونق صنعت گردشگري شود‌.
قابل ذكر است پيش از 2 نماد مفرغي در پارك مفرغ خرم‌آباد واقع در محل سابق اداره راه و ترابري (بخش جنوبي مجاور ساختمان استانداري لرستان) ساخته و نصب شده است. اين تنديس‌ها توسط استاد "محمدحسين آزادبخت" ساخته شده است.
 
 چند تنديس جدید در پارك مفرغ خرم‌آباد نصب مي‌شود
چند تنديس جدید در پارك مفرغ خرم‌آباد نصب مي‌شود
منبع تصوير اول سايت روابط عمومي شهرداري و تصوير دوم سايت هوميان

رضا - ج

دیدگاه‌ها  

#1 خادم 1393-10-21 19:21
تورابخدا به این شهردارجدیدبگویی دمعضلات شهروچاله وچوله ها وکوچه پس کوچه های مناطق حاشیه شهررا ببندورسیدگی به مشکلات شهر خودبخود مدال آور است ودر سینه های مردم حک خواهد شدبه فکر نان باش که خربزه آب است جناب شهردار
نقل قول کردن
#2 همشهری 1393-10-22 05:23
این کار فوق العاده ست
نقل قول کردن
#3 رضا 1393-10-22 12:13
...
باز یک شهردار دیگه با وعده هاي ديگه
من نمیدونم این عزیزان چی توی این فضای مجازی دیدن که دیگر شهرداران ایران نمی بینند....
به جای وبگردی برويد توی کوچه های شهر قدم بزنيد جناب شهردار
به خیابونها و آسفالتشون
به چاله های فضایی در ورودی کوچه ها
به سرعت گیرهای یاداور خاکریزهای زمان جنگ و هزاران مشکل دیگه شهر...
مجسمه پیشکش
نقل قول کردن
#4 حامد 1393-10-24 15:28
دوستان نمی دونم این حرفی که میزنم کارشناسی هست یا نه،ولی بهتر کارشناسهای متخصص در این امر روی این نظر من هم کمی تامل کنند که ما شاید با نصب این مفرغ های زیبا در این پارک فرصت بازدید از موزه زیبای قلعه فلک الافلاک را از گردشگرانی که به لرستان سفر می کنند می گیریم و در واقعه موزه جدید ورایگان در دید گردشگران قرار میهیم و همچنین بازدید از خود دژ شاپور خاست هم به طور غیر مستقیم از آنها می گیریم. شاید بهتر باشد به چند نمونه کم آن هم نه در یکجا بلکه مثل میدان شهردار ساکی در میادین شهر قرار دهیم.
البته من اینجا باید بگم که دست هنرمندانی چون استاد آزاد بخت وهنرمندان بزرگ دیگر لرستانی را می بوسم و تشکر می کنم از همه اونها که با این همه بضاعت بار هنری این دیار رابه دوش می کشند و امیدوارم که هم مردم و هم مسئولین قدر این هنرمندان را بدانند.
با تشکر
____________________
يافته: آقا حامد بيش از 2 هزار شيء باستاني در زيرزمين قلعه فلك‌الافلاك وجود دارد كه محلي براي نمايش آن‌ها نيست! مطمين باشيد با نصب تنديس 5 يا 6 تاي آن‌ها، خطر بازديد آن 2 هزار تا احساس نمي‌شود بلكه تبليغي مناسل براي ديدن بقيه‌ي آن‌هاست.
قول داده‌اند در صورت تامين اعتبار سربازخانه قديمي حريم شمالي قلعه را به موزه‌ي محل نمايش آن‌ها تبديل كنند.
نقل قول کردن
#5 حامد 1393-10-24 16:41
تشکر از توضیحاتتون،ولی باز فکر می کنم اگر این تندیسهای زیبا در سطح شهر ودر میادین شهر قرار بگیرند هم بهتر دیده می شوند و هم به زیبایی شهر کمک زیادی می کنند.
سپاس از یافته.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا