یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عملكرد ضعيف مسوولان در قبال دكه‌هاي مطبوعاتي خرم‌آبادیکی از مواردي که همواره از سوی سازمان میادین و تره‌بار شهرداری خرم‌آباد از سوی شهروندان گوش‌زد شده است، عملکرد نه چندان مناسب این سازمان در قبال دكه‌ها(کیوسک‌های) مطبوعاتی سطح شهر است.
از آن‌جایی که اکثریت معترضان به این عملکرد منفی را قشر فرهنگی و روزنامه‌خوان مرکز استان تشکیل می‌دهند، رسیدگی به این موضوع متاسفانه اخیر همواره پشت گوش افتاده و به بدترین شکل ممكن بوده است.
شهر خرم‌آباد به عنوان مرکز استان لرستان با جمعیتی بالغ بر 380 هزار نفر و با پراکندگی جغرافیایی به بدترین شکل ممکن از لحاظ خدمات‌دهی فرهنگی و مطبوعاتی پوشش داده شده است. کما این که از میدان شقایق تا منطقه تازه‌ شهری شده‌ي ماسور که محله‌های اسبستان، گلدشت شرقی و غربی، شهرک حکمت، پشته حسین‌آباد و غیره را تشکیل می‌دهند و جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفر را در خود جای داده است، حتی یک دكه مطبوعاتی هم نصب نشده است و تنها کیوسک مطبوعاتی منطقه نيز به لطف مدیریت رئیس سازمان میادین از این منطقه برچیده شد!
بسیاری از شهروندان این مناطق را هم فرهنگیانی تشکیل می‌دهند که از اصلی‌ترین کالاهای روزانه‌شان روزنامه و مجلات مختلف است که در هیچ‌کدام از این مناطق وجود ندارد و عملاً شهروندان این محلات باید برای خرید یک نشریه‌ي 500 تومانی مسافتی بالغ بر 5 کیلومتر و هزینه‌ای معادل 2 یا 3 هزار تومان صرف براي كرايه تاكسي کنند!
این موضوع در حالي اتفاق مي‌افتد که سازمان میادین و تره‌بار در این محله‌ها به صورت تصاعدی اقدام به صدور مجوز کیوسک‌های خوار و بار فروشی و مواد خوراکی کرده و هیچ اهمیتی به بحث فرهنگی شهروندان نمي‌دهد و اكثر كيوسك‌هاي مطبوعاتي سطح شهر نيز به خاطر ضعف نظارتي مسوولان مرتبط، به سيگارفروشي و عرضه‌ي شارژ تفلن و ... به جاي ارائه مطبوعات روي آورده‌اند.
طی چند ماه گذشته بیش‌ترین انتقاد از شهرداری منطقه 3 مربوط به حضور کیوسک‌های غیر‌مجاز مواد غذایی که عمدتاً اقدام به فروش اقلام غیر‌قانونی کرده‌اند بوده است.
از طرفی، نبود کیوسک مطبوعاتی برای فروش نشريات هم باعث انتقاد شدید شهروندان این مناطق به سازمان میادین و تره‌بار شهرداری را فراهم آورده است.
 امید است هر چه زودتر و قبل از پایان یافتن سال فرهنگ با مدیریت جهادی، یک اقدام فرهنگی واقعی براي احداث و ایجاد کیوسک‌های مطبوعاتی در این مناطق صورت گیرد.
 ارسال کننده: مهدي  رضاپور

دیدگاه‌ها  

#1 Raptor 1393-10-17 14:21
ای گل گفتی اقای رضاپور
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا