یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون سياسي‌، امنيتي و اجتماعي استانداري لرستان گفت: نمايشگاه بزرگ كتاب لرستان از دوازدهم تا هجدهم آذرماه در خرم‌آباد برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری، سيد سعيد شاهرخي در جلسه هماهنگي برگزاري نمايشگاه كتاب استان كه به منظور ايجاد هماهنگي لازم بين دستگاه‌هاي اجرايي برگزار گرديد گفت: برگزاري نمايشگاه كتاب فرصتي بسيار مناسب براي بهره‌برداري قشر دانش‌آموز‌، دانشجو‌، فرهنگي و همه اقشار از گنجينه‌هاي حوزه نشر و كتاب است كه مي‌بايست با برنامه‌ريزي مدون از اين رويداد علمي و فرهنگي استفاده بهينه را برد.
وي برپايي نمايشگاه كتاب را فرصتي مناسب براي تبادل فكر و انديشه براي همه فعالان و انديشمندان و فرصتي مغتنم براي دعوت از صاحبان فكر و انديشه و چهره‌هاي علمي در اين مكان و برگزاري جلسات هم‌انديشي و گفت‌وگوهاي علمي بين اساتيد و دانشجويان و علاقه‌مندان ذكر نمود.
شاهرخي در ادامه اظهار داشت: با توجه به برپا نشدن نمايشگاه كتاب طي چند سال گذشته نياز جامعه علمي‌، فرهنگي به برگزاري اين نمايشگاه بيش از پيش مشهود و ملموس بوده در همين راستا با همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و همكاري بين بخشي همه دستگاه‌هاي اجرايي نمايشگاه كتاب استان با حضور ناشران برگزيده كشور از تاريخ چهارشنبه 12 آذر تا 18 آذر در محل دائمي نمايشگاه‌هاي شهر خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
وي افزود: با تمهيدات اتخاذ شده در اين جلسه مقرر گرديد در راستاي حمايت از علاقه‌مندان به كتاب بن تهيه كتاب با تخفيف 30 درصد در اختيار دانش‌آموزان‌، دانشجويان و ساير بازديد كنندگان قرار داده شود.
معاون سياسي‌، امنيتي و اجتماعي استانداري از همه دستگاه‌هاي اجرايي به وي‍ژه صدا و سيماي مركز لرستان خواست تا با انجام تبليغات مؤثر از قبل از برگزاري نمايشگاه و در حين برگزاري در اطلاع‌رساني به مردم و علاقه‌مندان اقدامات مؤثري را انجام نمايند‌.

جلسه هماهنگي نمايشگاه بزرگ كتاب خرم‌آباد برگزار شد + جزييات
نمایشگاه کتاب با 30 درصد تخفیف در لرستان برپا می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نيز در اين جلسه گفت: نمایشگاه سراسری کتاب در شهرستان خرم‌آباد با 30 درصد تخفیف ارائه می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر "حمیدرضا حنان" با بیان این که از تمام دستگاه‌های اجرایی استان ‌به ویژه شهرداری، مخابرات، دانشگاه‌ها،‌ میراث فرهنگی و ... درخواست همکاری و همیاری ‌برای برپایی هر چه بهتر نمایشگاه سراسری کتاب را ‌داریم، افزود: برای برپایی نمایشگاه کتاب ‌تلاش‌های زیادی صورت گرفته و امیدواریم ‌بتوانیم در این هفته میزبان خوبی برای میهمانان نمایشگاه باشیم.
حنان با بیان این که آخرین نمایشگاه کتاب که به صورت نه چندان خوبی در استان لرستان برگزار شد‌ سال 91 بود، اظهار داشت: ‌تلاش داریم تا امسال این نمایشگاه از جذابیت‌های قابل قبولی برخوردار باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این که پییش‌بینی می‌شود 300 ناشر در این نمایشگاه شرکت کنند، تصریح کرد:‌ برنامه‌های جانبی نظیر رونمایی از کتاب، نشست‌های نقد کتاب، سخنرانی ... پیش‌بینی شده است.
حنان با بیان این که از ‌آتش‌نشانی، شهرداری، میراث فرهنگی و ... درخواست داریم که در این نمایشگاه حضوری فعال داشته باشند، خاطرنشان کرد: ‌از نیروی انتظامی ‌درخواست داریم تا با گشت‌های ثابت و سیار در این نمایشگاه، ما را کمک کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری خرم‌آباد و سازمان اتوبوس‌رانی ‌‌برای علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه ‌اتوبوس‌هایی را در سطح میادین ‌در نظر بگیرند ‌تا مردم بتوانند از این نمایشگاه استفاده کنند.
حنان افزود: از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که فضای تبلیغاتی را برای استقبال بیش‌تر مردم در سطح ادارات و خیابان‌های شهرهای استان با نصب بنر فراهم کنند.

برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در لرستان فرصتی برای ارتقای فرهنگ مطالعه است
فرماندار مرکز لرستان نيز برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در این استان را فرصتی برای ارتقای فرهنگ مطالعه دانست.
حبیب‌الله خجسته‌پور در حاشیه جلسه هماهنگی برای برپایی نمایشگاه کتاب در خرم‌آباد در رابطه با اهمیت مطالعه کتاب و امر کتاب‌خوانی گفت: همانطور که می‌دانیم کتاب غذای روح است و یکی از راه‌های بالا بردن سطح مطالعه مردم دسترسی آسان آن‌ها به کتاب است.
خجسته‌پور برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در لرستان را فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگ مطالعه دانست و بیان داشت: با توجه به این که فرصتی فراهم می‌شود تا ناشرانی که در لرستان نمایندگی ندارند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند فضایی به وجود می‌آید که کتاب‌های جدیدی به مردم استان معرفی شود.
وی افزود: با فراهم آمدن این شرایط و دسترسی آسان مردم به کتاب برگزاری این نمایشگاه در بحث سرانه مطالعه در استان تاثیر مثبت و مضاعفی خواهد داشت.
 

شهرداری خرم‌آباد فضاسازی لازم برای برگزاری نمایشگاه کتاب را انجام دهد 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نيز در اين جلسه گفت: از شهرداری خرم‌آباد انتظار داریم در زمینه فضاسازی تبلیغاتی نمایشگاه کتاب اقدامات لازم را انجام دهد.

ماشاءالله امان‌الهی‌بهاروند به تشریح وظایف دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری این نمایشگاه در لرستان پرداخت.

وی نقش شهرداری را در مورد مباحث فرهنگی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اختصاص چندین دستگاه اتوبوس واحد در مسیر حرکت بازدیدکنندگان از نمایشگاه و استقرار آن‌ها در دو محل میدان امام حسین(ع) و میدان 22 بهمن از جمله اقداماتی است که از شهرداری انتظار می‌رود انجام دهد.

بهاروند همچنین از شهرداری خرم‌آباد خواست وسایل ایاب و ذهاب ناشران مهمان به محل اسکان آن‌ها یعنی اردوگاه کمالوند را فراهم کند و افزود: از شهرداری خرم‌آباد می‌خواهیم نسبت به اسکان 10 مهمان ویژه نمایشگاه در محل هتل شهرداری اقدام کند.

وی وجود یک دستگاه خودرو آتشنشانی در محل برگزاری نمایشگاه را الزامی دانست و اضافه کرد: همچنین لازم است یک اکیپ تنظیف برای جمع‌آوری زباله‌های ریخته شده در فضای بیرون از نمایشگاه حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه لرستان خواست هماهنگی لازم برای بازدید دانشجویان و اساتید از نمایشگاه سراسری کتاب را فراهم کنند.

بهاروند از نیروی انتظامی لرستان خواست گشت‌های ثابت و سیاری در محدوده برگزاری نمایشگاه مستقر کنند و افزود: از دانشگاه علوم پزشکی و سازمان جهاد کشاورزی لرستان درخواست داریم هر کدام یک دستگاه خودروی سبک را در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دهند.

وی همکاری همه‌جانبه شرکت مخابرات استان را از الزامات برگزاری نمایشگاه کتاب در استان دانست و گفت: برای استفاده از کارت‌خوان وجود زیرساخت خط تلفن ثابت در محل نمایشگاه ضروری است و با توجه به این که 180 غرفه در نمایشگاه حضور دارند از شرکت مخابرات درخواست می‌کنیم زیرساخت‌های لازم در این زمینه را فراهم آورند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این باره افزود: فراهم کردن 3 خط تلفن ثابت برای بخش‌های اداری مستقر در نمایشگاه کتاب، برقراری اینترنت در محل نمایشگاه و ارسال پیامک برای اطلاع رسانی به مردم از دیگر کمک‌هایی است که شرکت مخابرات می‌بایست در این زمینه داشته باشد.

بهاروند بیان داشت: پیشنهاد می‌شود سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان غرفه‌ای را برای معرفی فرهنگ لرستان و آثار مکتوب در این زمینه داشته باشد تا از این طریق ناشران کشوری که در نمایشگاه حضور می‌یابند با توانمندی‌های و جاذبه‌های گردشگری لرستان آشنا شوند.

وی همچنین پیشنهاد داد که اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، ستاد اقامه نماز و اداره کل اوقاف نیز غرفه‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه کاری خود در اختیار بگیرند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: لازم است نهاد کتابخانه‌های استان نیز غرفه‌ای برای معرفی تازه‌های کتاب و دعوت از کتاب‌داران برجسته در نظر گرفته و حتی در صورت امکان نسبت به عضویت رایگان افراد در کتابخانه‌ها و برگزاری مسابقه کتابخوانی اقدام کند.
قابل ذكر است اين نمايشگاه صبح‌ها از 10 صبح تا 13 و عصرها از ساعت 15 تا 19 پذيراي علاقه‌مندان كتاب خواهد بود.

دیدگاه‌ها  

#1 مصطفی 1393-09-08 14:46
همه باید کمک کنند،(مسعولین و مردم)جهت باشکوه برقرار کردن هرچه بهتر نمایشگاه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا